TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Valdininkai nenori tvenkti dyzelino upių

2013 05 18 6:00
Policijos pareigūnai aptinka tonas rusiško dyzelino, o tokį kiekį vargu ar įmanoma atvežti lengvaisiais automobiliais.  Policijos archyvo nuotrauka

Šalies ekonominius interesus saugoti įpareigotų institucijų pareigūnai tikina nerandantys priemonių nelegaliai degalų rinkai pažaboti. Tai piktina politikus, žadančius nelikti pasyviais situacijos stebėtojais. 

Muitinės departamente susirinkę Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI), Policijos departamento, Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos "Linava", Lietuvos naftos produktų prekybos įmonių asociacijos atstovai šią savaitę tarėsi, kaip kontroliuoti vilkikų talpyklose įvežamų degalų kiekius.

Muitinės departamento vadovams teigiant, kad vykdyti tokią kontrolę nėra nei techninių, nei žmogiškųjų išteklių, ir nepateikus jokio kovos su kontrabanda siūlymo, Seimo Biudžeto ir finansų komiteto (BFK) nariai pasipiktinę pareiškė, kad imsis iniciatyvos suburti specialistų grupę šiai problemai spręsti.

Degalai įvežami vilkikais

Muitinės departamento LŽ pateiktais duomenimis, pernai, pradėję naudoti mobiliąją degalų kiekio matavimo įrangą, muitininkai nustatė 260 degalų gabenimo lengvaisiais automobiliais pažeidimų. Šįmet per tris mėnesius tokių atvejų būta 70. Už neteisingai deklaruotus ar nestandartiniuose degalų bakuose gabentus degalus muitinės pareigūnai pernai ir šiemet apskaičiavo 126 tūkst. litų privalomų sumokėti mokesčių.

Lietuva nėra įvedusi jokių tik krovininiais vilkikais įvežamų degalų kiekio apribojimų. Tačiau tikrinant, ar juose įmontuotos degalų talpyklos yra tokios, kaip reikalaujama (kokias numato gamintojas), vien šiemet per tris mėnesius nustatyta 1800 degalų gabenimo pažeidimų, o apskaičiuotų mokėtinų mokesčių suma siekia 324 tūkst. litų. Pernai mokėtinų mokesčių priskaičiuota 1,12 mln. litų, nes tokių atvejų būta net 7610.

"Visoje šalyje pardavinėjamas kontrabandinis dyzelinas daugiausia įvežtas vilkikais. Dar prieš keletą metų siūlėme, kad būtų ribojamas į Lietuvą vilkikų bakuose įvežamų degalų kiekis", - LŽ teigė Lietuvos naftos produktų prekybos asociacijos prezidentas Lukas Vosylius.

Baiminasi chaoso

Asociacijos "Linava" prezidentas Algimantas Kondrusevičius teigė, kad siūlymai riboti degalų įvežimą neatitinka šalies vežėjų ir valstybės ekonominių interesų. Anot jo, siūlydamos tokius ribojimus naftos prekybos įmonės neįvertina fakto, kad 97 proc. į Rytus važiuojančių sunkvežimių sieną kerta veždami krovinius. Šis sektorius vien Rytų rinkose generuoja apie 2,5 mlrd. litų pajamų, sumoka mokesčius valstybei. Anot A.Kondrusevičiaus, siūlymai apriboti degalų įvežimą sukeltų chaosą pasienyje.

Minėtiems siūlymams nelinkę pritarti ir Muitinės departamento vadovai. Ir generalinis direktorius Antanas Šipavičius, ir jo pavaduotojas Jonas Miškinis pabrėžė, kad įvedus naftos produktų pardavėjų siūlomus apribojimus pasienyje gerokai padidėtų eilės, daug laiko būtų gaištama tiksliam degalų kiekiui nustatyti. Vidutiniškai per parą per muitinės postus pervažiuoja daugiau kaip tūkstantis krovininių automobilių.

Prekyba vyksta

VMI Akcizų administravimo skyriaus vedėjas Paulius Šilingas tikino, jog nenustatyta atvejų, kad vežėjai būtų prekiavę įvežtais degalais.

Tačiau šalies policijos viešai skelbiami duomenys rodo, kad prekyba dyzelinu iš vilkikų klesti. Pernai rugsėjo 10-ąją Kalvarijos policijos komisariato pareigūnai tikrindami vienos bendrovės pastatus aptiko juose tris sunkvežimius, kurių vienas buvo su Rusijos valstybiniais registracijos numeriais, taip pat keturias plastikines vienos tonos talpyklas, kuriose buvo apie 2600 litrų dyzelino.

Vilkaviškio rajono policijos pareigūnai pernai birželio 26 dieną netoli Virbalio esančioje sodyboje pamatė vilkiką be priekabos su Rusijos Federacijos valstybiniais numeriais. Jis atbulas buvo privažiavęs prie kieme esančio garažo. Nuėję prie vilkiko pareigūnai išvydo du vyriškius, perpumpuojančius dyzeliną iš degalų bakų į garaže esančią talpyklą.

Panašių atvejų būta ir šiemet. Vasario 18-ąją Kaune, Islandijos plente esančioje vienoje garažų bendrijoje, policijos pareigūnai pamatė vilkiką. Jie nusprendė patikrinti, kodėl vilkikas įvažiavęs į lengviesiems automobiliams laikyti skirtą garažų zoną. Privažiavę arčiau pareigūnai išvydo sustatytas statines, į kurias vairuotojas iš vilkiko degalų bako leido dyzeliną. Labai panašų atvejį sausio 25 dieną užfiksavo ir Elektrėnų policijos komisariato pareigūnai. Jie aptiko, kaip Kareivonių kaime tolimųjų reisų vairuotojas, atvykęs iš Kaliningrado srities, iš vilkiko "Renault" degalų bako išleido dalį dyzelino ir jį pardavė vietos gyventojui.

Neketina nuleisti rankų

Seimo BFK pirmininkas Bronius Bradauskas teigė tikėjęsis išgirsti siūlymų, kaip pažaboti šiuo metu klestinčią kontrabandą. "Bet jokių pasiūlymų nesulaukėme", - LŽ sakė jis. Todėl, anot politiko, nutarta šią problemą kitą savaitę nagrinėti komitete, į jį pasikvietus visų atsakingų institucijų pareigūnų. Iki to laiko jie įpareigoti pateikti konkrečius siūlymus. Jei ir vėl nieko konkretaus nesulauks, Seimo BFK imsis iniciatyvos burti specialistų grupę, kad šie pateiktų siūlymų. "Tokios situacijos, kokia yra dabar, palikti negalima. Valstybė praranda didžiulius pinigus", - pabrėžė B.Bradauskas.

Tačiau Seimo narys Andrius Palionis nebuvo toks kategoriškas. Anot jo, problemą reikia spręsti taip, kad "ir avis būtų sveika, ir vilkas - sotus". "Esu įsitikinęs, kad nelegalių degalų įvežimą reikia riboti, nes į biudžetą negaunama nei PVM mokesčio, nei akcizų", - sakė jis. Tačiau pabrėžė, kad reikia ieškoti sprendimų, kurie tenkintų ir vežėjus, ir valstybę.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"