TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Valdininkai vėl kiša nosį į vairuotojų pinigines

2007 05 30 0:00

Susisiekimo ministerija užsimojo dar labiau paploninti lengvųjų automobilių savininkų pinigines - įvesti naują naudotojo arba automobilio registravimo mokestį. Idėjos autoriai kol kas nesiryžta prognozuoti, kada ir kaip šis mokestis būtų pradėtas taikyti.

Apmokestindama lengvuosius automobilius valstybė tikisi padidinti finansavimą keliams tiesti ir remontuoti, taip pat ir automobilių parkui atnaujinti. Ekspertų nuomonė šiuo klausimu skiriasi. Manoma, jog naujojo mokesčio įvedimas pasiteisintų tik tuo atveju, jei būtų mažinami esami mokesčiai. Neatmetama galimybė, kad atsiradus naujajam mokesčiui kiltų prekių ir paslaugų kainos.

Pristigo lėšų

Susisiekimo ministerijos atstovų teigimu, prieš keletą metų panaikinus apyvartos mokestį ėmė stigti lėšų kelių infrastruktūrai, nors ji finansuojama taip pat ir iš Europos Sąjungos (ES) pinigų.

Esą todėl sumažinti lėšų stygių ir pagerinti kelių būklę galėtų lengvojo automobilio naudotojo mokestis, kurį kasmet turėtų mokėti tiek fiziniai, tiek juridiniai asmenys.

Jei toks mokestis būtų įvestas, anot ministerijos, atsirastų galimybė per metus papildomai surinkti apie 200 mln. litų žvyrkeliams asfaltuoti, jau nutiestiems keliams tvarkyti. Naujas mokestis esą paskatintų vairuotojus atsikratyti nevažiuojančių, miesto vaizdą ir aplinką darkančių mašinų, nes jų savininkai vargu ar norėtų mokėti pinigus už nenaudojamą metalo laužo krūvą.

Susisiekimo ministerijos sekretorius Rimvydas Gradauskas LŽ patvirtino, kad šiuo metu išties vyksta diskusijos dėl naujo mokesčio, kurio dydis priklausytų nuo automobilio ir galėtų siekti iki 250 litų per metus. R.Gradausko teigimu, toks būdas pasirinktas dėl lėšų, gautų iš ES, trūkumo.

"Yra du būdai: ieškoti galimybių gerinti šalies kelių infrastruktūrą arba toliau sėdėti sudėjus rankas ir dejuoti dėl duobėtų ir neasfaltuotų kelių. Šiuo metu kito varianto nėra. Gyvenimo lygis kyla, paslaugos brangsta, tad reikia ieškoti lėšų, kurių bent dalinai pakaktų keliams asfaltuoti. Mūsų skaičiavimu, naudotojo mokesčio dydis galėtų būti nuo 150 iki 250 litų, nelygu automobilio variklio galia, pagaminimo metai, ekologiniai standartai. Toks mokestis būtų diferencijuojamas", - aiškino Susisiekimo ministerijos sekretorius.

Brangs 20 kartų?

Susisiekimo ministerija svarsto ir kitą galimą papildomų įplaukų gavimo būdą - didinti lengvųjų automobilių registracijos mokestį. Šiuo metu lengvąjį automobilį registruojantis asmuo už šią paslaugą moka apie 29 litus. Tačiau valdininkai jau diskutuoja, ar nederėtų šio mokesčio padidinti kone 20 kartų - iki 500 litų. Kol kas nelabai įtikima, kad tokia naujovė būtų įtvirtinta artimiausiu metu. "Automobilio registracijos mokestis galėtų būti šiek tiek kitoks. Tai būtų vienkartinis mokestis, kurį asmuo mokėtų registruodamas automobilį. Mūsų nuomone - apie 500 litų", - svarstė R.Gradauskas.

Dar neaišku, kuris variantas bus pasirinktas. Susisiekimo ministerijos atstovai patikino, kad šiuo metu nei dėl vieno, nei dėl kito nėra apsispręsta, viskas tėra derybų ir diskusijų lygio. "Šiuo klausimu nepasirašyta nė vieno dokumento", - tikino ministerijos sekretorius.

Pranašumai ir trūkumai

Lietuvos autoverslininkų asociacijos generalinis direktorius Lukas Vosylius pritaria valdininkų ketinimams įvesti naudotojo mokestį, nes, pašnekovo nuomone, tik taip pavyktų sumažinti nenaudojamų automobilių. "Toks mokestis padėtų spręsti problemą, susijusią su kiemuose paliktais nenaudojamais automobiliais. Be to, tai būtų šiokia tokia paskata atnaujinti šalies automobilių parką. Tiesa, mes siūlome kiek kitokį variantą: naujų automobilių savininkus trejus metus atleisti nuo tokio mokesčio, o visiems likusiesiems jį paprasčiausiai diferencijuoti pagal transporto priemonės amžių. Panašiai daroma ne vienoje Europos šalyje", - pabrėžė L.Vosylius.

Ekonomikos ekspertų nuomone, tokia sistema, kai automobilio naudotojas tiesiogiai susijęs su kelių finansavimu, galėtų egzistuoti, tačiau tam būtina sąlyga - mažinti kitus esamus mokesčius. Laisvosios rinkos instituto viceprezidentė Guoda Steponavičienė teigė, kad nei vieno, nei kito mokesčio įvedimas iš esmės sistemos nepakeistų. Anot ekspertės, toks valdininkų ketinimas tiesiog pasunkintų mokesčių naštą. Be to, G.Steponavičienė neabejoja, kad įvedus naują mokestį pabrangtų ir prekės bei paslaugos.

Miglotas likimas

Susisiekimo ministerija papildomų įplaukų norėtų nuo metų pradžios, o nuo kurių metų - nežinia. Viskas priklausys nuo to, ar valdininkai parengs projektą ir pateiks jį svarstyti Vyriausybei.

Tai trečias kartas, kai valstybė siekia apmokestinti lengvuosius automobilius. Pastarąjį kartą tokius planus puoselėjo Finansų ministerija.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"