TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Valdininkų ausys kaista nuo istorijų

2011 07 28 0:00
Žmonių skambučių pagausėja valdžios institucijoms priėmus sprendimus dėl pensijų, šildymo, maisto, elektros, dujų kainų.
LŽ archyvo nuotrauka

Karštą vasarą nevėsta ir telefonai valstybės valdymo institucijų priimamuosiuose. Žmonės valdininkams žeria aibes pastabų, kartkartėmis paskanindami jas vienu kitu pagyrimu ar nuotaikingu pasakojimu.

Prezidentūros, Seimo, Vyriausybės ir atskirų ministerijų tarnautojai per mėnesį suskaičiuoja po kelis šimtus susirūpinusių gyventojų skambučių. Valdininkai neslepia, kad jų darbo dieną kartais praskaidrina ir nuotaiką keliančios žmonių pasakojamos istorijos.

Kuriozinių situacijų ar pastabų taip pat netrūksta. Gyventojai Vyriausybės ir ministerijų atstovams skundžiasi dėl gausios reklamos televizijoje, nemokančių lietuviškai kalbėti Lenkijos muitininkų arba skambina paplepėti apie "senus gerus laikus".

Klausia prezidentės patarimo

Prezidentūros priimamojo darbuotojai išklauso prezidentei Daliai Grybauskaitei gyventojų išsakomas padėkas, pagarbą, paramą ir pasitikėjimą.

Prezidentės spaudos tarnybos teigimu, skambučiai piką pasiekia valdžios institucijoms priėmus sprendimus dėl pensijų, šildymo, maisto, elektros, dujų kainų. Gyventojai nesikuklina papasakoti ir savo gyvenimo istorijų, išsakyti nuoskaudų ir klausti patarimo kartais krašto vadovės kompetencijos ribas peržengiančiais klausimais.

Tautos išrinktuosius aptarnaujančios Seimo kanceliarijos atstovai taip pat tikino neskundžiantys gyventojų fantazijos stygiumi. "Artėjant Mindaugo karūnavimo dienai buvo prašoma išaiškinti vėliavos kėlimo tvarką. Praėjusią savaitę užplūdo skundai dėl viesulo nulaužtų ir eismą trikdančių medžių. Žmonės neliko abejingi ir Norvegijos tragedijai", - LŽ pasakojo Seimo kanceliarijos Komunikacijos departamento Ryšių su visuomene skyriaus vedėja Eglė Trembo.

Anot jos, gyventojus ypač domina politikų ir valstybės tarnautojų darbo užmokestis bei apmokėjimo tvarka, pagalbinio apvaisinimo ar su finansine parama susijusių įstatymų projektai.

Skundžiasi institucijomis

Vyriausybės atstovai tvirtina, kad net trečdalis skambinančiųjų išsako vien savo asmenines problemas. Ministro pirmininko tarnybos Komunikacijos departamento direktorės Linos Korsakaitės teigimu, gyventojai neretai skundžiasi ir kitų institucijų veikla. "Šią savaitę skambinusieji išreiškė užuojautą žuvusiųjų Norvegijoje artimiesiems. Sulaukiame komentarų ir siūlymų, susijusių su Valdovų rūmų atstatymu, o kasos aparatus atkakliai siūloma įvesti visiems turgaus prekiautojams", - LŽ sakė valdininkė.

L.Korsakaitė taip pat atskleidė, kad viena vilnietė kasdien piktinasi dėl to, kad prekybos centrai išmeta besibaigiančio galiojimo maisto produktus. Juos esą būtų galima pardavinėti gerokai pigiau arba atiduoti socialiai remtiniems asmenims. "Nemažai skambučių būta ir kabelinei televizijai nutraukus LNK televizijos transliacijas. O vienas vyriškis piktinosi, kad televizijoje - per daug reklamos", - nekasdienes situacijas pasakojo L.Korsakaitė.

Pasakoja prisiminimus

Žemės ūkio ministerijos Interesantų priėmimo skyriaus vedėja Skirmantė Karnočienė tvirtino geranoriškai nusiteikusių gyventojų skambučių sulaukianti itin retai. "Dažniausiai žmones domina žemės grąžinimas, kaimo plėtra, ekologinis ūkininkavimas. Tačiau keletą kartų buvau nuoširdžiai nustebinta padėkos žodžių. Daugiausia skambina garbaus amžiaus žmonės, jie tik nori, kad juos išklausytume. Per keliasdešimt minučių trunkančius pokalbius išgirstame jų nuomonę apie valdžią ar senų laikų prisiminimus", - pasakojo S.Karnočienė.

Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (SADM) atstovams bene daugiausia rūpesčių kyla tada, kai žmonės kreipiasi dėl ministerijos kompetencijai nepriklausančių klausimų. "Žmonės nesiskundžia, o nori gauti išsamią informaciją apie socialinį draudimą ir pensijas, šeimos gerovę liečiančius klausimus, darbo santykius", - tikino SADM atstovai.

Bara Lenkijos muitininkus

Bene didžiausiu gyventojų rodomu dėmesiu tarp ministerijų gali didžiuotis Užsienio reikalų ministerija (URM), per mėnesį sulaukianti iki tūkstančio gyventojų skambučių. "Dažniausiai kreipiamasi konkrečiais klausimais: dėl vizų, diplomatinių atstovybių, leidimų gyventi Lietuvoje. Gauname nemažai užklausų ir dėl lietuvės santuokos su užsieniečiu teisinių galimybių", - LŽ teigiama Spaudos ir viešųjų ryšių skyriaus redakcijos pateiktame atsakyme.

URM valdininkų pagalbos prašantys piliečiai paprastai atskleidžia asmeninio gyvenimo detalių. "Pasitaiko ir kuriozinių situacijų. Štai vienas pilietis klausė, kokiomis kalbomis privalo kalbėti Lenkijos muitininkai. Skundėsi, kad su jais neįmanoma susikalbėti", - atskleidė URM atstovai.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"