TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Valdžia kamšo sienų skyles

2011 05 24 0:00
Dėl sugriežtintos tvarkos pasienyje muitininkams padaugėjus darbo, iš pradžių gali dar pailgėti automobilių eilės.
Redakcijos archyvo nuotrauka

Vyriausybė rytoj turėtų skelbti verdiktą dėl papildomų priemonių degalų įvežimui iš Rusijos ir Baltarusijos riboti.

Vakar Vyriausybės nariai tikino apsisprendę, kad būtina riboti degalų įvežimą į Lietuvą, kai jie gabenami automobilių bakuose ir papildomose talpyklose. Taip pat nuspręsta, kad neapmokestinimo pridėtinės vertės mokesčiu ir akcizais lengvata, taikoma asmeniniame bagaže įvežamoms prekėms, bus galima pasinaudoti tik kertant sieną vieną kartą per dieną.

Tačiau į gretimas valstybes pigesnių degalų nuolat važinėjantys vairuotojai teigė naują valdžios žingsnį vertinantys kaip lobistų pergalę. Jų manymu, tokios priemonės galbūt prieštaraus Europos Sąjungos (ES) teisės aktams.

Lems šeštasis kartas

Muitinės departamentas kartu su Valstybine mokesčių inspekcija jau įpareigoti parengti taisykles, kuriose nustatytų, kad keleivio įvežamos prekės bus neapmokestinamos tik tada, jei jos įvežamos tik retkarčiais arba skirtos asmeniškai naudoti.

"O valstybės sieną kertančius ne mažiau kaip penkis kartus per mėnesį asmenis reikia traktuoti kaip siekiančius komercinės naudos. Tai reiškia, kad įvežamos akcizinės prekės turi būti apmokestinamos", - vakar tikino premjeras Andrius Kubilius.

Be to, bus apmokestinti degalai nestandartinėse arba nešiojamose mašinų talpyklose. Taip pat siekiama uždrausti naudoti automobilius, jei jų stacionarių variklių degalų talpyklų konstrukcija ir tūris neatitiks gamintojų techniniuose dokumentuose nurodytų parametrų. Naują tvarką ketinama pradėti taikyti nedelsiant, kai tik rytoj Vyriausybė priims atitinkamus nutarimus. Galutinai neapsispręsta tik dėl griežtesnės tvarkos taikymo ir dirbantiems Rusijoje bei Baltarusijoje asmenims.

Muitininkai rengiasi naujai tvarkai

Didžiausia atsakomybė įvedant naują tvarką teks Muitinės departamento pareigūnams. Vakar neoficialiuose pokalbiuose kai kurie muitininkai užsiminė sunkiai įsivaizduojantys, kaip patikrins degalų kiekį automobilių bakuose. "Nešiojamų talpyklų nebebus. Tačiau neįsivaizduoju, kaip pamatuosime, kiek degalų yra automobilio bake, pagal degalų lygio daviklį? Bet jis gali būti "patobulintas", - svarstė nenorėjęs viešintis muitinės darbuotojas.

Muitinės departamento generalinio direktoriaus pavaduotojas Jonas Miškinis teigė, kad Lietuvos muitinė jau rengiasi griežčiau kontroliuoti lengvaisiais automobiliais įvežamus degalus. "Šiuo metu muitinė turi priemonių, kuriomis nustatomas sienos kirtimo dažnumas: tai automatinė automobilių numerių nuskaitymo ir deklaracijų registravimo sistemos. Ieškome įvairių galimybių gerinti techninę degalų kiekio bake matavimo įrangą", - pasakojo J.Miškinis. Jis perspėjo, kad dėl papildomo tikrinimo pareigūnams padaugėjus darbo bent iš pradžių gali sumažėti muitinės postų laidumas.

Muitinės departamento pareigūnai yra apskaičiavę, kad prireikus sumokėti mokesčius už pilną degalų baką tektų pakloti maždaug tiek pat, kiek už jį sumokėta gretimos valstybės degalinėje, todėl jų įsivežti į Lietuvą esą neapsimokėtų. Apytiksliais skaičiavimais, kraštas dėl automobilių nelegaliai įvežamų degalų ir cigarečių per metus praranda apie 90 mln. litų mokesčių.

Duoklė lobistams?

Į Kaliningrado sritį pigesnių degalų nuolat važinėjantys vyrai vakar neslėpė apmaudo ir teigė, kad valdžia esą šoka pagal degalų pardavėjų dūdelę.

"Palyginkite, kiek kainuoja benzinas ir dyzelinas Lietuvoje ir kiek kaimyninėse valstybėse. Visur aplink Lietuvą jis pigesnis, o mūsų krašte, kur yra naftos perdirbimo įmonė, degalai brangiausi. Tačiau tai mūsų valdžiai kažkodėl nerūpi. Parūpo, kiek mes, važinėjantys į Kaliningrado sritį, užsidirbame. Tačiau mes nemiegame naktimis, žiemą šaltuose automobiliuose praleidžiame pusdienį ir ilgiau", - LŽ skundėsi marijampolietis Juozas.

Kitas vyras, Šakių gyventojas, sakė manantis, kad tokį sprendimą Vyriausybė rytoj priims ne dėl to, kad nori įvesti tvarką pasienyje. Esą tai duoklė prekybos naftos produktais lobistams. "Beveik mėnuo girdime viešus degalų pardavėjų raginimus riboti galimybes įsivežti pigesnių degalų. Juk jų pardavinėjamų brangių degalų nelabai kas nori pirkti", - svarstė šakietis.

Įžvelgia prieštaravimą

Visi LŽ kalbinti vyrai teigė manantys, kad dėl valdžios užmojo riboti į kraštą įvežamų degalų kiekį kentės tik smulkieji vežėjai, kurie važinėdami į užsienį stengiasi prisidurti prie vargano atlyginimo. O didieji benzino ir dyzelino gabentojai, kaip ir iki šiol, ras įvairių "landų" pasienyje.

Anot pašnekovų, Vyriausybė ir specialiosios tarnybos turėtų pasirūpinti užkišti visas valstybės sienos "landas", kad degalai ar cigaretės kontrabanda nebūtų gabenamos į Lietuvą vilkikais, o ne gaudytų "smulkmę".

Kiti vyrai perspėjo, kad mūsų krašto valdžios užmojai gali kirstis su ES teisės aktais. "Įvažiuojant į bet kurią ES valstybę iš trečiųjų šalių, automobilių degalų be jokių mokesčių galima įsivežti pilną baką ir dar nešiojamą talpyklą. Tačiau Lietuvoje norima padaryti kitaip. Negi Lietuva - ne ES narė?" - retoriškai klausė vienas marijampolietis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"