TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

"Via Baltica" sustingo popieriuose

2012 04 13 6:03

Valdininkams net penkerių metų neužteko parengti magistralės "Via Baltica" kelio tarp Kauno ir Marijampolės rekonstrukcijos dokumentams, tad artimiausiu metu neverta tikėtis Europos Sąjungos (ES) fondų lėšų dar vienai eismo juostai tiesti. 

"Prieš keletą metų vis keiksnojome lenkus, kad jų keliai prasti - labai vingiuoti, siauri, todėl sunku prasilenkti dviem krovininėms mašinoms. Tačiau dabar matome, kaip jie puikiai tvarkosi gavę ES pinigų. Tik pas mus laikas tarsi sustingo. Prieš daugiau nei dešimtmetį nutiesta "Via Baltica" tokia ir liko, nors akivaizdu, kad esamas kelias tokiam transporto srautui nepritaikytas", - LŽ tikino nuolat tarp Kauno ir Vakarų Europos miestų važinėjantis vienos Kaune veikiančios vežimų bendrovės vilkiko vairuotojas Kęstutis J. 

Preliminariais skaičiavimais, antros eismo juostos tiesimas greta jau veikiančios ir magistralinio kelio pertvarkymas į automagistralę kainuotų apie 500 mln. litų. Prieš keletą metų kelininkai tvirtino, kad "Via Baltica" 34 kilometrų ruožo tarp Kauno ir Marijampolės rekonstrukcija laikoma prioritetiniu projektu, vėliau šis sumanymas atsidūrė rezervinių projektų sąrašuose. Tačiau dabar visai nebeaišku, kada projektas realiai bus bent pajudintas iš mirties taško.

Nesutaria dėl žemės vertės

"Tikimės, kad šiandienius reikalavimus atitinkančio kelio vairuotojams nereikės laukti visą penkmetį", - LŽ vylėsi Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) direktoriaus pavaduotojas Algimantas Janušauskas. Jo teigimu, užtrukus dokumentų rengimui, nebelieka vilties, kad magistralinio kelio rekonstrukcijai bus galima naudoti šio ES finansinio laikotarpio ES fondų lėšas.

"Tikėjomės projektą užbaigti per pusmetį, tačiau dabar neaišku, nes su daugeliu žemės savininkų gali tekti teismuose bylinėtis dėl žemės vertės nustatymo ir atlyginimo už visuomenės poreikiams paimamą žemę dydžio", - tikino A.Janušauskas. Esą neseniai priimtos įstatymų pataisos, palengvinančios žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūras, šiuo atveju negalioja, nes procedūros pradėtos galiojant senajai įstatymo redakcijai ir turėtų būti užbaigtos pagal ją.

Rekonstrukcija būtina

Apie būtinybę rekonstruoti tik prieš dvylika metų nutiestos magistralės "Via Baltica" kelio ruožą prabilta vos užbaigus jo tiesimą. Jau pirmieji eksploatacijos metai parodė, kad kelio projektuotojai apsiriko apskaičiuodami transporto srautus - jau dabar jie gerokai didesni nei tikėtasi. Dabar per parą šiuo keliu važiuoja 15 tūkst. automobilių, nors toks jų srautas prognozuotas 2020-iesiems. 

"Visada tenka važiuoti voroje kartu su kitais vilkikais. Jei lengvojo automobilio vairuotojas sumano lenkti, jis beveik visada sukelia avarinę situaciją, nes kelias labai užkrautas, - LŽ sakė vilkiko vairuotojas Kęstutis J.

Jam pritaria ir Marijampolės apskrities vyriausiojo policijos komisariato kelių policijos skyriaus viršininkas Gedeminas Andriukaitis. Pasak jo, šis kelias pareigūnams kelia rūpesčių dėl didžiulių transporto, ypač krovininių vilkikų, srautų.

LAKD direktoriaus pavaduotojas A.Janušauskas priminė, kad magistralinio kelio "Via Baltica" ruožas tarp Mauručių ir Puskelnių gyvenviečių turėtų būti rekonstruotas į keturių eismo juostų automagistralę, kurioje maksimalus leistinas greitis galėtų siekti 130 km per valandą.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"