Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATAŠVIETIMAS
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
LIETUVA

Viešųjų pirkimų tarnyba ir Lietuvos policija „kaunasi“ socialiniame tinkle

 
2017 05 23 13:27
Užklimpę policijos automobiliai.
Užklimpę policijos automobiliai. Lietuvos policijos nuotraukos

Iš ko pirkti ar nepirkti naujus policijos automobilius, kodėl juos reikia pirkti – apie tai ne tik per žiniasklaidą, bet ir socialiame tinkle aiškinasi Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT) ir Lietuvos policija, kiekviena pateikdama savus argumentus.

Praėjusios savaitės pradžioje VPT pranešė, kad mažiausiai 120 naujų automobilių ketinantis pirkti Policijos departamentas konkurso sąlygas parengė pritaikydamas vienam tiekėjui. BNS žiniomis, specialistai nustatė, kad pagal policijos ketinamo skelbti konkurso sąlygas gali būti įsigyjami tik „Volkswagen Transporter“ automobiliai. Numatoma pirkti 120, o esant finansavimui papildomai dar 36 transporto priemones.

Tą pačią dieną policijos vadovai atmetė VPT vadovės priekaištus dėl konkurso sąlygų pirkti daugiau kaip šimtą automobilių, ir svarsto galimybę kreiptis į teismą ginti savo reputaciją. Jie teigė, kad pagal numatytus reikalavimus dėl automatinės greičių dėžės ir keturių varomųjų ratų konkurse gali dalyvauti mažiausiai du automobilių gamintojai – „Mercedes“ modelis „Vito“ ir „Volkswagen“ gaminamas „Transporter“, o patobulinę modelius galėtų konkuruoti bent penki gamintojai. Į VTP pranešimą ir reagavo Vidaus reikalų ministras Eimutis Misiūnas. Jis teigė nematantis jokio pagrindo abejoti daugiau kaip šimto policijos automobilių pirkimo skaidrumu, o VPT priekaištus vadino nepagrįstais. Pasak ministro, policija sąlygose pagrįstai numatė, kad jai reikia automobilių su automatine greičių dėže ir keturiais varomaisiais ratais, informavo BNS.

Paprašė išsklaidyti abejones

Beje, kai VPT kreipėsi į Vidaus reikalų ministeriją (VRM), anot D.Vilytės, ministerijos Generalinis inspektorius Giedrius Cininas atsakydamas tarnybai patvirtino, kad sąlygos iš tiesų pritaikytos vienam gamintojui, būtent – „Volkswagen“.

Nors žiniasklaida išsamiai rašė apie iškilusią problemą, abiejų tarnybų „žodžių mūšis“ persikėlė į socialinius tinklus.

Vakarop VTP per „Facebook“ kreipėsi į policiją: „Gerbiama Lietuvos Policija, o ar išsklaidant abejones, negalėtumėte paviešinti VRM generalinio inspektoriaus Giedriaus Cinino pasirašytą pažymą apie šį pirkimą? Ramiau ir aiškiau visiems kažkaip būtų. Norėtume pamatyti dokumento originalą. Ar oficialiai paprašyti?“ Atsiliepė Ramūnas Matonis, Policijos departamento atstovas spaudai, ten pat parašęs: „Nieko oficialiai nesame gavę.“

Sutarė dėl viešų konsultacijų

Kitą dieną žiniasklaida pranešė, kad VPT vadovė D. Vilytė sakė sutarusi su policijos vadovybe, kad automobilių įsigijimo konkursas bus skelbiamas po viešų konsultacijų su automobilių gamintojais ir įvertinus, ar konkurso sąlygos neriboja jų galimybės dalyvauti pirkime. Ji minėjo, kad be „Volkswagen“ ir „Mercedes“ yra daugiau konkursu suinteresuotų gamintojų.

O R. Matonis teigė, kad policija sutinka su viešomis konsultacijomis dėl skaidrumo, bet techninių specifikacijų nekeis. „Mūsų tikslas yra nusipirkti automobilius, specifikacijų tikrai nesiruošiame keisti, nes tokie automobiliai mums reikalingi. Jei tos viešos konsultacijos padės įtikinti kažką, kad yra skaidru, kad yra gerai – mes tik už“, – tvirtino R.Matonis.

Parodė liūdnų pavyzdžių

Šios savaitės pradžioje Lietuvos policija socialinio tinklo paskyroje grižo prie šios temos, paskelbė fotografijų ir parašė: „Keletas gyvų nuotraukų iš įvykio vietų, kuriose nuolat klimpsta tarnybiniai policijos automobiliai – gal tai atmerks akis kai kuriems Viešųjų pirkimų tarnybos „ekspertams“? Ar tikrai Viešųjų pirkimų tarnyba turi tokią teisę spręsti, ko reikia Lietuvos žmonėms ir kokie turi būti policijos automobiliai? Ar tikrai 4 varomi ratai ir automatinė pavarų dėžė yra pertekliniai reikalavimai?“

Vėliau įdėjo vaizdo įrašą, kaip negali išvažiuoti sniege įklimpęs policijos automobilis, su prierašu: „Viešųjų pirkimų tarnybos „ekspertams“ atrodo, kad miestuose 4 varomi ratai policijos automobiliams nebūtini. Ar tikrai? Realybė, deja, kitokia.“

Galiausiai R. Matonis prie VPT kreipimosi socialiniame tinkle įdėjo tokį komentarą:

„Manau Jūs turite teisę žinoti, ką apie Jūsų sprendimus mano policijos bendruomenė (TOP 10):

1. Kai gaisrininko, kuris dvidešimt metų išdirbo operos ir baleto teatre paklausė, kuo skiriasi smuikas nuo violončelės, jis atsakė, kad violončelė ilgiau dega. Bijau, kad paklausus Viešųjų pirkimų tarnybos viršininkės, kuo skiriasi policijos automobilis nuo ugniagesių automobilio, įtariu išgirsčiau atsakymą, kad kaina.

2. Technika bus kaip sename rusų filme. Arkliukas, bačka ant ratų ir vienas ugniagesys. Nors ne, tai pertekliniai reikalavimai, turbūt VPT bus atmesti. Kam būtinai arkliukas, gal ožio pakaktų ar karvės?

3. Tai gal ir pareigūnai turi buti skirtingi. Kaimui ir miestui?

4. Man labai sunku pakomentuoti per susitikimą nuskambėjusį vieno VPT darbuotojo teiginį, kad tam tikromis sąlygomis tik priekiniais varomais ratais tokio paties busiuko pravažumas bus geresnis, nei visais varomais. Gerai, kad sėdėjau, kai išgirdau.

5. Keisti žmonės VPT dirba. Galėtų pasivažinėti po Vilniaus apylinkes ir pamatytų, kad Vilniaus ribose yra tokių kaimo kelių, kad ne visi kaimai tokius turi. Pilna žvyrkelių, miško kelių ir t.t. Logikos skirstyti automobilius miestui ir kaimui lygiai nulis. Kaip kažkas ir parašė, tada ir pareigūnai turėtų būt miestui ir kaimui, ir uniforma, nes kaime ir šalčiau būna, ir purvas kitoks, nei mieste.

6. Liūdniausia šioje situacijoje, kad VPT nurodinėja kaip policija turi organizuoti patruliavimo ir reagavimo į įvykius funkcijas. O kas bus, kai patruliai tiesiog nesugebės nuvykti į įvykio vietą, ar už tai atsakys VPT, ar verslas?

Nors žiniasklaida išsamiai rašė apie iškilusią problemą, abiejų tarnybų „žodžių mūšis“ persikėlė į socialinius tinklus.

7. Juokingai atrodys pvz. Kauno miesto patrulis, reaguodamas į įvykį Kauno rajone, nes jis arčiausiai įvykio bus. Tai turės grįžti į rinktinę, pasikeisti automobilį, arba nereaguoti į įvykį, nes jo auto pritaikyta miestui. Ir dabar, reaguodamas į įvykį kaimo teritorijoje, nežinau ar davažiuosiu, ar reikės pėdinti? Gal kiekvieną kartą, patruliuojant mieste ar kaime, padangas keistis reikės, visi vežiosimės bekeles ar miesto padangų komplektą! Sustojam-pasikeičiam-vėl varom? Cirkas! Tikiuosi nugalės sveikas protas!

8. Jei vadovautis VPT reikalavimais, tai gautųsi taip: mieste į įvykį reaguojantis ekipažas su „miestui“ skirta komplektacija, jei situacija išsirutulioja iki „užmiesčio“, turėtų nutraukti funkcijų vykdymą ir estafetę perduoti ekipažui su „užmiesčio“ galimybėmis. Paskaičiuokim protingieji kurmiai, kiek papildomai reikės transporto tokiai estafetei užtikrinti?

9. Jau tampa nebeaišku, čia VPT sau mašinas pagal savo reikalavimus perka, ar visgi policija?

10. Kažkam turbūt labai aktualu, kad mes nusipirktume „kibirus popigiaj“, su kuriais vėl dirbt bus nepatogu.“ (kalba netaisyta – red.)

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataŠvietimasTrasaKarjera
Žmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"