TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Vietoj milijonų - rūpesčiai teismuose

2011 07 21 0:00
Transporto mazgas prie Vytauto Didžiojo tilto seniai naudojamas, o aistros dėl jo nerimsta.
Erlendo Bartulio nuotrauka

Trejus metus transporto mazgu, esančiu prie Vytauto Didžiojo tilto, besinaudojantys kauniečiai nė neįtaria, jog dėl šio objekto verda didžiulės aistros. Privažiavimo kelius įrengusi ir juos prižiūrinti įmonė iki šiol negauna atlygio už darbus iš Kauno miesto savivaldybės.

Naujieji laikinosios sostinės savivaldybės administracijos vadovai įsitikinę, kad buvusios Kauno valdžios ir transporto mazgą įrengusios bendrovės "Kamesta" konfliktas yra veikiau politinis nei ekonominis.

"Ginčas įsiplieskė dėl to, kad įmonė atliktus darbus esą įkainojo brangiau, nei iš tiesų jie buvo verti. Tačiau dabar jau gautos ekspertų išvados, tad jas įvertinsime sudarytoje specialioje darbo grupėje", - LŽ sakė Kauno miesto savivaldybės administracijos direktorius Antanas Navakauskas. Pirminiais duomenimis, "Kamestos" merijai pateikti skaičiavimai už darbus sutampa su ekspertų atlikta studija. A.Navakauskas vylėsi, kad savivaldybei daugiau nereikės bylinėtis ir ginčas bus baigtas taikos sutartimi. "Dar nežinau, ar iškart atsiskaitysime už objektą, ar atnaujinsime koncesijos sutartį. Tai nuspręs darbo grupė", - sakė jis.

Norėta sužlugdyti?

"Kamestos" vadovas Valentinas Marcinkevičius LŽ teigė, kad situacija, susijusi su savivaldybės įsipareigojimu mokėti už atliktus darbus, nepasistūmėjusi į priekį. "Esame pasirašę sutartį, o ji nevykdoma. Ji nepagrįstai buvo nutraukta. Pinigų iš savivaldybės negauname, todėl susitarimuose numatytus darbus vykdome iš savo lėšų", - tvirtino jis.

Nebe pirmą kadenciją Kauno taryboje dirbantis Kęstutis Mikėnas įsitikinęs, kad dėl neaiškių priežasčių "Kamesta" buvo neparanki buvusiai valdžiai, todėl įmonę norėta sužlugdyti. "Savivaldybė jau turėjo būti sumokėjusi bendrovei apie 12 mln. litų. Įmonė galėtų nuosekliai vykdyti savo veiklą, atsiskaityti su bankais. Dabar ji įvaryta į kampą ir sunkiai iš ten gali ištrūkti", - sakė K.Mikėnas.

Gavo tik avansą

Įrengti transporto mazgą Kauno savivaldybė nutarė prieš penkerius metus. Neturėjusi tam pinigų miesto valdžia nusprendė ne skolintis lėšų iš banko, o patikėti darbus koncesininkui. Objektą įrengti ir jį 25 metus prižiūrėti buvo patikėta bendrovei "Kamesta". Įmonei pervestas 7 mln. litų avansas ir įsipareigota kasmet mokėti po maždaug 4 mln. litų koncesijos mokestį. Tačiau avansinis pavedimas buvo paskutinis, kurį įmonė gavo iš savivaldybės. Kai 2008 metų birželį transporto mazgas buvo iškilmingai atidarytas, miesto valdžios santykiai su "Kamesta" dar labiau atšalo. Imta analizuoti, ar koncesijos mokesčio dydis pagrįstas, kiek bendrovė išleido statybos darbams, ar ji tvarkingai prižiūri vietovę. Koncesijos mokestį valdininkai mokėti atsisakė ir netrukus vienašališkai nutraukė susitarimą su "Kamesta".

Kaltina padidinus sąmatas

"Bendrovė nevykdė sutartyje nurodytų įsipareigojimų. Pateikdavo padidintas sąmatas, kėlė nerealius reikalavimus. Todėl sutartį nutraukėme", - pasakojo Kauno miesto merijos Viešųjų pirkimų ir koncesijų skyriaus vedėjo pavaduotojas Antanas Mockus.

Pasak buvusio savivaldybės administracijos direktoriaus, dabar tarybos nario Vyganto Gudėno, susitarimas su "Kamesta" buvo viena žalingiausių koncesijos sutarčių miestui, nes už objektą per ketvirtį amžiaus būtų sumokėta du kartus brangiau, nei jis vertas. Už tai, kad Kauno miesto savivaldybė nevykdė koncesijos sutarties, jos veiksmus "Kamesta" apskundė Kauno apygardos teismui.

V.Gudėnas tvirtino, kad politikai, įvertinę situaciją, nutarė UAB "Kamesta" iškart sumokėti už atliktus darbus ir koncesijos sutarties atsisakyti. Savivaldybės darbuotojų suskaičiuota, kad transporto mazgo įrengimas kainavo apie 21 mln. litų. "Kamesta" tvirtino atlikusi darbų už 28 mln. litų.

"Į kainą įskaičiuoti įvairūs papildomi darbai, įmonės negautos pajamos. Tačiau mums atrodė, kad prašoma suma gerokai per didelė. Dėl to parašėme priešieškinį su prašymu nepriklausomiems ekspertams nustatyti, kiek iš tiesų turime sumokėti bendrovei", - sakė V.Gudėnas. Jo tikinimu, savivaldybė koncesijos mokesčio nusprendė nemokėti tol, kol nebus galutinai susitarta, kiek reikia už darbus sumokėti "Kamestai". "Jei bent kartą pervestume koncesijos mokestį, pripažintume, kad sutartis galioja. Tada nebegalėtume reikšti jokių pretenzijų", - pažymėjo V.Gudėnas.

Kokią sumą savivaldybė skolinga "Kamestai", turėtų nustatyti teismas. Kol vyksta oficialus objekto vertinimas, bylos nagrinėjimas sustabdytas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"