TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Vyriausybė nepritaria siūlymui atleisti vadovus, Seimui nepritarus jų įstaigų ataskaitoms

2012 06 20 15:52

Vyriausybė nepritaria Seime svarstomam siūlymui atleisti institucijų vadovus, kai Seimas nepritaria jų metinei veiklos ataskaitai.

Kaip sakoma trečiadienį patvirtintoje Vyriausybės išvadoje, tai neatitiktų Konstitucijoje įtvirtinto valdžių padalijimo principo.

Seimas po pateikimo yra priėmęs nagrinėti konservatoriaus Vaidoto Bacevičiaus pataisas, kurios numato, kad jei Seimas priima nutarimą nepritarti metinei valstybės institucijos veiklos ataskaitai, institucijos vadovas atleidžiamas iš pareigų.

Pagal pataisas, tuo atveju, jei įstaigos vadovą skiria Seimas, jis būtų atleidžiamas parlamente nepritarus ataskaitai, jei skiria kita institucija - siūlymas atleisti vadovą būtų perduodamas jai. Tad jei nebūtų pritarta Generalinės prokuratūros, Specialiųjų tyrimų tarnybos (STT), Valstybės saugumo departamento (VSD) metinėms ataskaitoms, Seimas jų vadovus teiktų atleisti prezidentui.

Siūlomas reguliavimas galiotų Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai, Lietuvos radijo ir televizijos komisijai, Valstybinės lietuvių kalbos komisijai, Privatizavimo komisijai, Valstybės kontrolei, Vaiko teisių apsaugos kontrolieriaus tarnybai, Seimo kontrolierių įstaigai, Valstybinės kultūros paveldo komisijai, Lygių galimybių kontrolieriaus įstaigai, Akademinės etikos ir procedūrų tarnybai, Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijai.

Anot Vyriausybės, dalies įstatymų projektuose nurodytų institucijų vadovų tiek skyrimas, tiek jų atleidimas yra suderintas Seimo ir prezidento valios rezultatas, pavyzdžiui, Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos pirmininko, generalinio prokuroro, STT direktoriaus, arba Seimo ir Vyriausybės valios rezultatas, pavyzdžiui, Privatizavimo komisijos pirmininko.

"Tačiau naujo šių institucijų vadovų atleidimo pagrindo – Seimui priėmus nutarimą nepritarti metinei institucijos veiklos ataskaitai nustatymas lemtų tai, kad valia dėl institucijų vadovų atleidimo būtų išreikšta vienasmeniškai Seimo", - teigiama išvadoje.

Kai kuriuose įstatymų projektuose siūloma nustatyti, kad Seimas, priėmus nutarimą nepritarti metinei institucijos veiklos ataskaitai, prezidentui teikia siūlymą atleisti institucijos vadovą. Tačiau, anot projekto, vadovaujantis Konstitucijoje įtvirtintu valdžių padalijimo principu, Seimo priimtas nutarimas negali įpareigoti prezidento atleisti jo skiriamus įstatymų numatytus valstybės pareigūnus.

"Taip pat pažymėtina, kad pagal Konstitucijos nuostatas Seimas neturi teisės netgi svarstyti nepasitikėjimo tokiais institucijų vadovais, kuriuos skiria ir atleidžia Respublikos Prezidentas, klausimo. Todėl įstatymų projektų nuostatos neatitinka Konstitucijoje įtvirtinto valdžių padalijimo principo", - teigiama projekte.

Pasak dokumento, Seimas pagal Seimo statutą svarsto ir priima nutarimą dėl institucijos vadovo ataskaitos ir institucijos veiklos, tačiau nedaro įtakos tokių institucijų kasdienei veiklai, nedalyvauja programinių dokumentų ar užduočių tvirtinimo procese, todėl atitinkamai nei siektinų tikslų, nei ateinančių metų veiklos planų šioms institucijoms nevertina ir neaprobuoja.

Be to, atkreipiamas dėmesys ir į tai, kad institucijos veiklos efektyvumas nėra išimtinai ir tiesiogiai priklausomas vien tik nuo institucijos vadovo priimamų sprendimų, todėl vertinant institucijos veiklos ataskaitą ne mažiau svarbu nustatyti aiškius tokios institucijos veiklos vertinimo kriterijus.

"Įstatymų projektuose nėra nustatyta jokių aiškių kriterijų, reikalavimų ar procedūrų institucijos vadovo pateiktos metinės ataskaitos vertinimui. Todėl nepritarimas metinei institucijos veiklos ataskaitai savaime negali būti pakankamas pagrindas atleisti institucijos vadovą iš pareigų", - teigiama projekte.

Vyriausybės planuojamame priimti dokumente taip pat kritikuojama Seimo nagrinėjamame projekte numatyta parlamentarų balsų dauguma, kurios reikėtų įstaigos vadovui atleisti - daugiau kaip pusės posėdyje dalyvaujančių Seimo narių balsų dauguma. Tačiau V.Bacevičius jau pasiūlė patobulinti savo projektą, kad tokiam sprendimui reikėtų ne mažiau kaip pusės visų Seimo narių balsų.

Jis taip pat pasiūlė į procesą įtraukti įstaigą kontroliuojantį komitetą - kad nepritarus institucijos, kurios vadovą skiria Seimas, veiklos ataskaitai, Seimas pavestų tos institucijos veiklos ataskaitą nagrinėjusiams komitetui išnagrinėti šios institucijos vadovo tinkamumo eiti vadovo pareigas klausimą ir pateikti išvadą Seimui bei nutarimo projektą, jeigu yra siūlomas vadovo atleidimas.

Kritikai sako, kad priėmus pataisas atsirastų galimybė vos ne kasmet keisti Seimo nariams neįtikusių institucijų vadovus, be to, dėl naujos tvarkos būtų sunkiau rasti kandidatus vadovauti svarbioms valstybės įstaigoms. 

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"