TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Vyriausybė nusprendė iš Baltijos jūros neiškelti „An-2“

2015 06 17 15:57
Vyriausybės posėdžių salė. Ritos Stankevičiūtės (LŽ) nuotrauka

Vyriausybė nutarė, kad gegužės viduryje į Baltijos jūrą nukritęs lėktuvas „An-2“ nebūtų iškeliamas.

„Šiuo metu lėktuvas nebus iškeliamas. Tik bus iškeliama dviem atvejais. Jei lėktuvo savininkai, panorėtų ir matytų priežastį jam iškelti ir jei Generalinė prokuratūra atlikdama tyrimą pasakytų, kad jiems reikia papildomos informacijos tyrimui. Tokiu atveju lėktuvas būtų iškeliamas“, - trečiadienį po Vyriausybės posėdžio sakė premjeras Algirdas Butkevičius.

Anot jo, ekspertai turi visą reikalinga informaciją apie lėktuvą ir jį iškėlus nebūtų gauta jokios papildomos informacijos.

Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius po posėdžio žurnalistams tvirtino, kad visiškas lėktuvo iškėlimas kainuotų apie 1 mln. eurų, tačiau pats lėktuvas Baltijos jūroje yra prasto būklės.

„Jis nekeliamas dėl to, kad nesitikima gauti papildomos esminės informacijos lėktuvo avarijos priežasčiai nustatyti. Antras motyvas - lėktuvo techninis stovis arba jo konstrukcinis vientisumas kelia abejonių dėl jo galimybių iškelti“, - kalbėjo ministras.

Pirminius orlaivio iškėlimo darbus atlikusios bendrovės „Mammoet Baltic“ vadovas Edvinas Ivanauskas po posėdžio teigė, kad iškėlimas būtų labai sudėtingas ir truktų ne mažiau nei savaitę.

„Mūsų kompanija pateikė detalią medžiagą Vyriausybei. Sutrumpintas variantas buvo pristatytas dabar Vyriausybės posėdyje. Kaip matėme iš medžiagos, lėktuvo būklė yra pakankamai sudėtinga. Iškelti jį būtų, mūsų patirtimi remiantis, labai sudėtinga ir kaštai būtų tikrai nemaži“, - argumentavo E.Ivanauskas.

R.Sinkevičius trečiadienį BNS sakė, jog pirminis lėktuvo pakėlimas, vykęs birželio pradžioje, kai buvo ištrauktas piloto Adolfo Mačiulio kūnas, atsieis 200-300 tūkst. eurų. Tuo metu visiškas lėktuvo iškėlimas iš vandens ir pargabenimas į krantą būtų gerokai brangesnis - vien reikalingo plausto nuoma per dieną kainuotų 60 tūkst. eurų, o jį tektų nuomotis 15-18 dienų.

Iš Geteborgo į Klaipėdą skridęs „Klaipėdos avialinijų“ lėktuvas „An-2“ su patyrusiais lietuviais pilotais Adolfu Mačiuliu ir Alvydu Selmistraičiu virš Baltijos jūros dingo gegužės 16-osios popietę. Po trijų parų lėktuvas rastas Baltijos jūros dugne, už daugiau nei 100 kilometrų nuo kranto, 124 metrų gylyje.

Vėliau pranešta, kad orlaivyje yra bent vieno piloto kūnas. A.Mačiulio palaikai buvo iškelti birželio pradžioje. Tuomet lėktuvas apžiūrėtas po vandeniu ir vėl nuleistas į dugną. Antrojo piloto kūno orlaivyje narai nerado.

Reikia trumpinti reagavimo laiką

Lietuvių lėktuvo „An-2“ paieškos ir įgulos gelbėjimo operaciją tyręs Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetas (NSGK) savo išvadose planuoja siūlyti trumpinti reakcijos į galimą nelaimę laiką, sako komiteto vadovas Artūras Paulauskas.

Trečiadienį komitetas apsvarstė pirminį išvadų projektą, prie jo grįžti planuojama penktadienį.

„Mes kiekvieną minutę žiūrėjome, kas ką padarė ir ką privalėjo daryti. Manome, kad tokią ilgą biurokratinę grandinę reikėtų trumpinti. Ir reagavimo laiką reikėtų trumpinti. 16.40 val. lėktuvas neatsiliepė į šaukinius, suskaičiuota, kad daugiau kaip 200 kartų bandė Palangos skrydžių centras susisiekti. Natūralu, kad buvo nuojauta, kad įvyko nelaimė, galbūt galima buvo greičiau aktyvuoti mūsų sraigtasparnius, galbūt greičiau švedus aktyvuoti, bet buvo laukiama pusvalandį, kuris formaliai yra (nustatytas), ir tik tada pradėta gelbėjimo operacija“,- žurnalistams po posėdžio sakė A.Paulauskas.

Jau pradėjus paieškos ir gelbėjimo operaciją, priekaištų komiteto pirmininkas turėjo ne dėl pačios operacijos, o dėl jos paaiškinimo - visų pirma artimiesiems, po to ir visuomenei.

„Komunikacija su artimaisiais buvo visai prasta“, - tvirtino komiteto pirmininkas.

Jis taip pat sakė, kad sprendimas sekmadienį nutraukti pilotų gelbėjimo operaciją buvo tikslingas, nes jau nebuvo galimybių rasti pilotų gyvų. Komiteto vadovas čia mato tokią klaidą, kad situacija nebuvo išaiškinta artimiesiems, ir po to ministrui teko operaciją atnaujinti, A.Paulausko vertinimu, tai padaryta dėl žmogiškosios reakcijos.

„Nutraukti paiešką, mano manymu, buvo tikslinga, nes sekmadienio vakarą realiai išgelbėti šių žmonių nebuvo galima, ir reikėjo tai paaiškinti, pasakyti, kodėl nutraukiama gelbėjimo operacija, bet lėktuvo, palaikų paieška vykdoma. Atskirti tuos du dalykus reikėjo, nes vieną dieną nutraukiama, kitą dieną vėl atnaujinama“, - kalbėjo komiteto vadovas.

Vertindamas reikalavimus vadinamajai mažajai aviacijai, A.Paulauskas pažymėjo, kad bendros taisyklės ir reglamentavimas atitinka Europos Sąjungos reikalavimus. Taip pat pasakojo sulaukiantis daug aviatorių skambučių, kurie prašo negriežtinti reikalavimų ir sako patys prisiimantys riziką.

Nepaisant to, komiteto vadovas mano, kad skrendant per jūrą reikalavimai galėtų būti ir pakeisti, labiau atsižvelgiant į gamtos sąlygas, o taip pat ir Lietuvos pajėgumus vykdyti gelbėjimo operacijas.

„Mūsų pilotai tikrai yra drąsūs žmonės ir mėgta riziką, skristi per jūrą vienmotoriu lėktuvu yra drąsu. Kokios taisyklės - kaip reglamentuojama skrydžių sauga, kaip reglamentuojamas oro erdvės valdymas Lietuvoje, jis atitinka ES reikalavimus, bet, mūsų nuomone, žinant Lietuvos pajėgumus įvykus nelaimei suteikti pagalbą, reikia kai ką reguliuoti. Nenorėčiau vartoti žodžio griežtinti, bet atsižvelgti į mūsų galimybes ir mūsų sąlygas - jūros vandens temperatūrą, pajėgumų galimybes“, - sakė A.Paulauskas.

Seimas NSGK suteikė laikinosios komisijos įgaliojimus tirti lėktuvo avarijos, paieškos ir gelbėjimo operacijos aplinkybes, o darbą įpareigojo baigti iki birželio 30 dienos, bet komiteto nariai žadėjo pasistengti tyrimą baigti greičiau.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"