TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LŽ REKOMENDUOJA

BTV ir LTV vadai: sezonai susiveržus diržus

2010 09 18 0:00
"BTV nesitaško pinigais - gyvename susiveržę diržus, keikiame mūsų kraują siurbiančius monopolininkus, mąstome, kaip išgyventi sunkmetį", - sako R.Mironas.
Nuotrauka: ©"Lietuvos žinios"

Jūsų dėmesiui - du interviu naujojo TV sezono proga. Į klausimus atsako BTV vadovas Romualdas Mironas, draugų vadinamas Romu, ir LTV vadas Rimvydas Paleckis.

BTV į naujojo sezono vandenis išplaukė vakar, LTV - pirmadienį. R.Mironas gviešiasi didesnių reitingų, spardo užpakalius iš eterio išmestos laidos "Kainos kodas" kūrėjams ir gieda ditirambus savo vadovaujamam kanalui. R.Paleckis apgailestauja, kad LTV negali pasiūlyti alternatyvos šeštadieniniams LNK "Kviečiu šokti" ir TV3 "Šok su manimi", negarantuoja, jog sulauksite "Eurovizijos", ir prisipažįsta negalintis visiškai pasitikėti TV metrais, kurie matuoja kanalų reitingus. Tiesa, abu pašnekovai vienbalsiai konstatuoja, kad televizijos rinką dar labiau krečia krizė.

Romualdas Mironas: "Jei kalbame apie normalius projektus, BTV yra lyderė."

- BTV meniu siūlo dešimt naujovių: žiniasklaidos turinį rytais peržvelgsiančią "Spaudos apžvalgą", pokalbių laidą "Atvirai su žvaigžde", dienos aktualijų porciją "Karštas vakaras", verslui skirtas "Verslo širšes", patarimų laidą "Be recepto", "Mano šaunioji sodyba!", kurios rengėjai rinks įspūdingiausiai atrodančią sodybą, užsienio lietuvių sėkmės istorijų žurnalą "Pasaulis pagal lietuvius", automobilių mėgėjams skirtus "Autofanus", "Statybų TV" apie būsto statybą ir įrengimą bei "Nesėsi - nepjausi" apie daržininkystę. Prieš metus Jūsų vadovaujamas kanalas sezoną pradėjo turėdamas tik tris naujas laidas. Ar išaugęs jų skaičius reiškia padidėjusį pelną?

- Priešingai. Laidų skaičius didinamas, nes BTV nori būti šeimos televizija. Reikia timptelėti save reitingų lentelėse. Šiandien negalime konkuruoti su milžiniško biudžeto šokių ir dainų projektais, todėl mėginame konkuruoti kurdami kitas laidas, kurios, kaip manome, atsipirks. Laikas parodys...

BTV nesitaško pinigais - gyvename susiveržę diržus, keikiame mūsų kraują siurbiančius monopolininkus, mąstome, kaip išgyventi sunkmetį, kad televizija būtų normali ir žiūrovas būtų patenkintas (šypsosi). Galima ginčytis su premjeru dėl to, ar ekonominė situacija Lietuvoje jau pasiekusi dugną, bet TV reklamos įkainiai visiškame dugne. Rinką išdarko krizė ir konkurencinė didžiausių kanalų kova.

- Jei prie naujų projektų pridėsime "Tarp miesto ir kaimo", "Valstybės kelią", "Žvejų mūšį" ir kitas žiūrovams jau žinomas laidas, turėsime 26 lietuviškų produktų sąrašą. Tai - daug ar mažai?

- Tai - nemažai. BTV neperka didžiosios dalies projektų - daro juos savo pajėgomis. Norime sukurti įdomesnių, gyvesnių, žiūrovui priimtinesnių laidų.

- Prieš metus Jūsų vadovaujamas kanalas pradėjo rodyti "Kainos kodą", jo kūrėjai plovė mišrainę, "Veiverių majoneze be konservantų" rado konservantų, nustatė, kad penkios populiariausios aukščiausios rūšies vytintos dešros visiškai neatitinka aukščiausios rūšies reikalavimų ir užsiėmė kitais eksperimentais...

- ... Jie užsiėmė eksperimentais, bet tokia laida tiesiog negali būti normalios televizijos eteryje. Turėjome problemų su "Kainos kodo" kūrėjais, kurie elgėsi neteisingai. Buvau baudžiamas už paslėptą reklamą, tarsi pats būčiau ją kūręs. Projektas, kuris užsiima tokiais dalykais, iš BTV iš karto šluojamas lauk.

- Koks nors įtarus žurnalistas gali pamanyti, jog R.Mironas meluoja, kad programų tinklelyje analogų neturinčio "Kainos kodo" nebeliko, nes projektas užlipo ant įtakingų reklamos davėjų uodegos...

- Taip nėra. Tiesiog negaliu virškinti paslėptos reklamos. Mano vadovaujamoje televizijoje nebus dalykų, kurie kelia abejonių.

- Įtartinas istorijas narpliojančio "Lietuvos žinių" tyrimo" vedėją Danutę Jakubėnienę keičia lietuviškos subjektyviosios žurnalistikos pradininkas Vytautas Matulevičius. Įdarbindamas šį žurnalistą, kuris praeityje buvo gerai žinomas kaip aršus kovotojas su korupcija, kanalas žaidžia viešaisiais ryšiais ar šventai tiki jo profesionalumu?

- Niekas neabejoja V.Matulevičiaus profesionalumu - dėl to nekyla jokių klausimų. Mėginame sustiprinti projektą. Manome, kad šis nuo TV eterio pailsėjęs žurnalistas (šypsosi) su nauja jėga ir plačiu temų spektru kibs į darbą. Duok, Dieve, sveikatos kariaujančiajam su korupcija...

- Jei kalbėtume apie rodomos autorinės produkcijos kokybę, kuris nacionalinis kanalas yra lyderis?

- Jei kalbame ne apie šou, o apie normalius, teisingus projektus, lyderis yra BTV. Vienareikšmiškai.

Rimvydas Paleckis: "Svarstėme, ar galėsime paleisti bent vieną naują projektą."

- Kai tarėmės dėl interviu, šalia Jūsų sėdėjo į LTV užsukęs Egmontas Bžeskas. Galbūt su šiuo savo draugu rezgate kokių nors įdomių projektų?

- Ne. Tai buvo draugiškas pokalbis, nesusijęs su televizija. E.Bžeskas pasakojo įspūdžius iš atostogų Turkijoje. Neturime jam ko pasiūlyti, o jei ir siūlome, E.Bžeskui visiškai neįdomu. Kai pasakau, kiek galėtų mokėti LTV, jis reaguoja taip: "Klausyk, tu taip blogai mane vertini?.." (juokiasi) Palyginti su praėjusiu sezonu, įkainiai TV rinkoje dar labiau kritę. Bet taip yra ne tik visuomeniniame kanale.

- Suskaičiavau septynias naujojo LTV programų tinklelio naujienas...

- ... Septynias?.. Tiek neturim...

- Skaičiuojam: kelionių dokumentikos ciklas "Pagaminta Kinijoje", gamtos ir gamtosaugos žinių viktorina "Gamtos kodas", aukštųjų mokyklų komandų intelektą tikrinsiantis žaidimas "Lietuvos universitetų žinių lyga - ateities lyderiai", savaitės sporto įvykių apžvalga "Sporto panorama", vaikams skirtos "Varniukų šeima" ir "Linksmoji šeimynėlė", serialas "Giminės po 20 metų".

- Aš skaičiuoju kiek kitaip. "Pagaminta Kinijoje" sudarys penkios laidos. "Sporto panorama" bus, bet praėjusį sezoną buvo "Trys milijonai" - pavadinimas kitas, tačiau turinys panašus. "Giminės po 20 metų" yra naujiena, bet neaišku, kada ji pasirodys. Galbūt spėsime paleisti šių metų pabaigoje...

Gaila, kad šeštadienio vakarą negalime pasiūlyti tokios ilgos trukmės pramogos. Jei ekonominė situacija klostysis bent jau geriau nei šiemet, kitą rudenį pateiksime gerą alternatyvą. Deja, šiemet nepavyko... Vienu metu svarstėme, ar išvis galėsime paleisti bent vieną naują projektą. Kurti naują laidą visada brangiau nei toliau rodyti seną - papildomų pinigų reikia vien dekoracijoms ir vinjetėms.

- Ar tikitės, kad kultinių "Giminių" tęsinys bus reitingų bomba?

- Serialas, net jo kartojimai buvo gerai žiūrimi. Logiška tikėtis, kad žmonės žiūrės ir naujas serijas. Negaliu atsakyti į klausimą, ar tikrai taip bus, bet vadovaujantis logika taip turėtų būti.

- Šeštadienio vakarais rodyta "Triumfo arka", spalio 3 dieną pradėsianti trečiąjį sezoną, bus perkelta į sekmadienį. LTV išsigando konkurencijos su šeštadieniais besigrumiančiais LNK "Kviečiu šokti" ir TV3 "Šok su manimi"?

- Jei į tave važiuoja tankas, gali stovėti ir vaidinti didvyrį, bet jis tiesiog tave pervažiuos. Galbūt tau pastatys paminklą, bet naudos pačiam iš to nebus. Tyrimai rodo, kad visa prie televizorių susėdusi auditorija renkasi šokių formatą. Pernai manėme, kad rodydami "Triumfo arką" tuo pačiu metu (praėjusiais metais 21:00 val. startuodavęs LTV šou susidurdavo su 19:00 val. įsivažiavusiu "Šok su manimi", - aut.) pritrauksime atitinkamą dalį auditorijos. Bet pamatėme, kad net tie, kurie žiūrėtų "Triumfo arką", žiūri šokius.

- Ar kitais metais žiūrovai išvys kultinę "Euroviziją"?

- Tai paaiškės gruodžio mėnesį, kai (Europos transliuotojų sąjungai (EBU), kuri organizuoja projektą, - aut.) reikės pareikšti savo ketinimus. Mūsų reklamos skyrius dirba visus metus. Negalėčiau komentuoti, dėl ko derasi skyriaus žmonės, bet esu tikras, kad apie "Euroviziją" mąstoma.

- Prieš trejus metus tuometis LTV direktorius Šarūnas Kalinauskas "LŽ gidui" sakė netikintis TV metrais: "Savo akimis mačiau, kaip statomi TV metrai. Laiptinėje sušaukiamos moterėlės. Jos papasakoja, ką žiūri. TV metrai pastatomi ten, kur žiūrimas "muilas". Ar šiais prietaisais tiki Rimvydas Paleckis?

- Kol kas nėra nieko patikimesnio už TV metrus; jais remiasi visi TV kanalai, reklamos ir viešųjų ryšių agentūros. Nemačiau to, ką matė dabartinis mūsų gamybos skyriaus vadovas Šarūnas, bet neturiu pagrindo juo netikėti. "Lietuvos ryte" skaičiau straipsnį apie tai, kad TV metrai užsibūna namuose, kad nefiksuojama pasikeitusi šeimos padėtis. "TNS Gallup" (TV metrais rinką matuojančios tyrimų bendrovės, - aut.) atstovai nepaneigė šių faktų - tik teigė, jog tai neatsispindi tyrimų rezultatuose. Vien faktas, kad žurnalistai pateko į šeimas, kurių namuose įtaisyti TV metrai, yra skandalas. Žinant, kad televizijos kovoja dėl šimtų milijonų reklamos pinigų, o šeimos nėra pasiturinčios, kas galėtų paneigti, jog šiems tyrimams daroma įtaka?.. Kaip televizijos darbuotojas remiuosi TV metrais, bet kaip buvęs žurnalistas negaliu visiškai jais pasitikėti.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LŽ REKOMENDUOJA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"