TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LŽ REKOMENDUOJA

Etikos sargų paraginti kriminalistai aiškinasi dėl galimo pornografijos platinimo per TV

2012 05 04 11:56

Po Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybos (ŽEIT) kreipimosi į policiją dėl pornografijos platinimo per "Playboy", "TV1000 Classic" ir "Spice" televizijas kriminalistai pradėjo ikiteisminį tyrimą.

ŽEIT patarėjas Deividas Velkas BNS sakė, kad tarnyba praėjusią savaitę gavo patvirtinimą, jog tyrimą vykdo Kriminalinės policijos biuro Nusikaltimų tyrimo 3-ioji valdyba.

Radijo ir televizijos komisija (RTK) savo ruožtu informavo retransliuotojus, kad minėtų kanalų turinys ŽEIT ekspertų pripažintas pornografiniu. Po šio įspėjimo dalis retransliuotojų sustabdė kai kurių kanalų rodymą. Pavyzdžiui, šiuo metu "Playboy" nemato "Init", "Vinita", "Sugardas", "Teo LT" klientai.

Idėja įvertinti minėtų televizijų turinį kilo RTK. Jos pirmininkas Paulius Subačius BNS pasakojo, kad klausimą dėl pornografijos rodymo kelis kartus kėlė komisijos narys Rimantas Šukys ir RTK nusprendė pavesti savo monitoringo grupei ištirti įtarimus.

"Vasarį buvo įrašyta kelių naktų kelių kanalų medžiaga, ir buvo mūsų monitoringo išvada, kad galimai tai yra pornografinė informacija. Kadangi pornografinio pobūdžio informacija Lietuvoje yra draudžiama įstatymu - platinti pronografiją yra kriminalinis nusikaltimas, tai komisija kreipėsi į žurnalistų etikos inspektorę, kurios ekspertai yra sertifikuoti nustatyti, kas yra priskirtina pornografijai. Jų ekspertas nustatė, kad tikrai tai yra pornografinė informacija", - BNS sakė P.Subačius.

"Mes įspėjome retransliuotojus apie tai, kad ŽEIT yra priėmusi sprendimą kreiptis į policiją dėl bylos kėlimo. Mes neuždraudėme ko nors rodyti, mes tik įspėjome, kad vyks tyrimas. Mes jautėme pareigą informuoti, kad visi žinotų, jog galimi padariniai. Pornografijos platinimas yra rimtas kaltinimas. Tai nėra bagažinėje įvežtas žurnalas ir dvi kasetės, tai yra tūkstančiai žiūrovų", - pridūrė jis.

P.Subačius pažymėjo, kad RTK, be kita ko, kyla abejonių dėl per palydovą transliuojančio "Viasat", kuris registruotas Estijoje, bet ir Lietuvos žiūrovams siūlo pornografiniu ekspertų pripažintą turinį, statuso.

"Trijose programose - "Playboy", "Spice" ir "TV1000 Classic" - naktinėje programos dalyje buvo rasta pornografinio turinio. Tik vieną "Playboy" pagal išduotas licencijas retransliuoja kabeliniai retransliuotojai, kitas dvi programas galima matyti tik per palydovą. Palydovas iš viso neturi mūsų licencijos. VIASAT nesikreipė į mus, nors, komisijos įsitikinimu, ir mūsų atlikto tyrimo požiūriu, jie vykdo retransliavimo veiklą ir visiškai nesvarbu, kur yra jų būstinė ar kur jie yra registruoti kaip juridinis asmuo. Jeigu vieni veikia pagal licenciją, o kiti veikia ne pagal licenciją, tai kyla klausimas apie lygią konkurenciją", - svarstė P.Subačius.

D.Velkas savo ruožtu teigė abejojantis, ar atsakomybė bus taikoma "Viasat".

"Atsakomybės ribas nustatinėti yra tyrėjų tikslas. Jeigu žiūrėtume į paralelę su turinio transliavimu internete, tai iš patirties galiu pasakyti, kad tiktai tie transliuotojai arba tiktai tie interneto tinklalapių valdytojai, kurie įregistravę savo veiklą Lietuvoje, atsako už turinį", - pažymėjo jis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LŽ REKOMENDUOJA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"