TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LŽ REKOMENDUOJA

I.Linaburgytė debiutuos režisierės amplua

2013 04 17 16:18
"Tikimės, kad šis neeilinis G.Puccini kūrinys sudomins neabejingus muzikai ir teatrui“, – sako Vilniaus kamerinės operos įkūrėja I.Linaburgytė. / Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Vos pernai įsikūrusi Vilniaus kamerinė opera muzikos mėgėjams rengia staigmeną. Jau gegužės 9 dieną Lietuvos rusų dramos teatro scenoje suskambės puikiai žinoma, tačiau pastaruoju metu iš teatrų repertuaro dingusi Džakomo Pučinio opera „Toska“. 

Pastatymo organizatoriai ketina ne tik atgaivinti klasikinę muzikinę šio kūrinio interpretaciją, bet ir pasiūlyti naują režisūrinį požiūrį. 

Šalies muzikos mėgėjus turėtų nudžiuginti tokių iškilių atlikėjų kaip Inesa Linaburgytė Toskos vaidmenyje, Vadimas Zaplečnas (Rusija) Kavaradosio vaidmenyje ir Samsonas Izjumovas (Latvija) Skarpijos vaidmenyje pasirodymas.

„Džiaugiamės, kad vos pernai susikūrusi Vilniaus kamerinė opera jau šiemet debiutuoja su pirmuoju operos pastatymu. Tikimės, kad šis neeilinis G.Puccini kūrinys, atliktas scenoje, kurioje dar prieš kelis dešimtmečius karaliavo Lietuvos opera, sudomins neabejingus muzikai ir teatrui“, – sako Vilniaus kamerinės operos įkūrėja I.Linaburgytė, šiame pastatyme debiutuojanti ir kaip režisierė.

Jos teigimu, „Toska“ bus iššūkis naujam kolektyvui, tačiau jo nariai tiki, kad didžiulis ryžtas ir sceninė patirtis padės nenuvilti operos mėgėjų. Daugiausia dėmesio bus skiriama pagrindinei operos išraiškos priemonei – muzikai. Kol kas vieninteliame „Toskos“ spektaklyje Lietuvoje kartu su pagrindiniais atlikėjais pasirodys ir puikiai žinomi operos solistai Jonas Sakalauskas, Vytautas Bakula ir kiti.

Victorieno Sardou sukurta kamerinė drama genialaus kompozitoriaus G.Puccinio rankose tampa pompastine opera. Pastarasis orkestrui suteikia tiek daug svarbos, kad jis tampa vos ne pagrindinis herojus-pasakotojas. Atsižvelgdami į tai, operos statytojai nusprendė pakviesti dirigentą, kuris gali greitai suvaldyti sudėtingą Toskos partitūrą. Orkestrui vadovaus Aleksandras Viliumanis iš Latvijos, ilgą laiką dirbęs Maskvos didžiajame teatre, ne kartą dirigavęs šią operą ir vertinantis ją kaip vieną iš geriausių savo darbų.

Be to, pastatymo kūrėjai sieks iš naujo papasakoti sukrečiančią istoriją, leisti naujai pažvelgti į daugybe interpretacijų „apaugusį“ kūrinį. „Prieš šimtą metų sukurtoje dramoje ir šiandien aktualios bendražmogiškų vertybių išaukštinimo ir nuopolio pasmerkimo temos. Toskos, Kavaradosio ir Skarpijos drama mums kelia klausimą, ar įmanoma meilė, laimė, ateitis, nužudžius žmogų“, – sako I.Linaburgytė.

Šiame „Toskos“ pastatyme operos meno gerbėjai turės išskirtinę galimybę išvysti jau dvidešimt metų scenoje pasirodančios operos solistės I.Linaburgytės režisūrinį debiutą. „Išmanantys operos žanrą žino, kiek daug jame lemia solisto vaidmens kūrimas, interpretacija. Esu laiminga, kad per savo kūrybinį kelią teko susidurti su daugeliu iškilių režisierių ir muzikų: darbas su jais leido suprasti save kaip kūrėją, patirti režisūrines nuojautas, kurias, pasitelkdama sukauptas teorines žinias, noriu realizuoti šiame pastatyme“, – sako I.Linaburgytė.

Režisieriaus kelią pasirinko ne vienas operos atlikėjas: Rimantas Siparis ir Vlada Mikštaitė Lietuvoje, Jelena Obrazcova Rusijoje ir kiti. „Nors solistės karjeros baigti dar tikrai neketinu, tačiau man tai natūralus žingsnis į priekį: per tiek metų sukauptą patirtį, kūrybinį potencialą norisi perduoti jaunesniems kolegoms“, - sako I.Linaburgytė.

„Toskos“ istorija rutuliojasi devyniolikto amžiaus pradžioje, Napoleono karų laikais, Romoje. Žymios dainininkės Florijos Toskos ir dailininko Mario Kavaradosio meilei kelią pastoja policijos šefas baronas Skarpija. Įtardamas menininką bėglio slėpimu ir ketindamas klasta užkariauti Toskos širdį, jis nužudo Kavaradosį. Toska bando išgelbėti mylimąjį, tačiau istorija pasisuka netikėta linkme. Pirmą kartą ši G. Pucinni opera buvo atlikta 1900 metais Romoje ir yra viena populiariausių operų visame pasaulyje, žinomos Toskos, Kavaradosio arijos, Toskos ir Kavaradosio duetas.

2012 m. vasarą įsikūrusi Vilniaus kamerinė opera – tai naujas reiškinys Lietuvos kultūros padangėje. Praėjusiais metais prisistačiusi sostinės publikai gražiausių operų ir operečių arijų koncertu trupė savo simboliu pasirinko giedančią ir muzikos perlus dalinančią „ugnies paukštę“. Ji simbolizuoja Vilniaus kamerinės operos tikslą, kad opera, būdama aukščiausia muzikos forma, paliečianti jausmus, protą ir net suteikianti galimybę išgyventi katarsį, skambėtų Lietuvoje kiek įmanoma dažniau. „Toskos“ pastatymas yra pirmasis stambios formos kūrinys, kurį Vilniaus kamerinė opera pristatys muzikos mėgėjams. Ateityje Vilniaus kamerinė opera yra pasiryžusi plėsti repertuarą ir nudžiuginti operos gerbėjus naujais pastatymais.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LŽ REKOMENDUOJA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"