TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LŽ REKOMENDUOJA

Kelionė XX a. Paryžiuje su Kauno simfoniniu ir Modestu Pitrėnu

2015 01 20 18:48

Sausio 23 d., penktadienį, Kauno miesto simfoniniam orkestrui diriguos Modestas Pitrėnas. Penkerius metus ėjęs vyriausiojo dirigento pareigas, jis visada laukiamas publikos ir orkestro. 

Regis šis dirigento sugrįžimas ypač svarbus ir dėl jubiliejinių metų, į kuriuos įžengė KMSO. Kiekviena M. Pitrėno programa turi savo kodą, logiką, savo „kvapą“, atmosferą. Tai galima pajusti ir laukiant penktadienio koncerto. C. Debussy, M. Ravelis, I. Stravinskis visada subtilumo, jautrumo išbandymas orkestrui. Koncertas vyks Kauno valstybinėje filharmonijoje.

Po penkerių metų pertraukos klausytojai išgirs pianistę Martyną Jatkauskaitę, ji su orkestru atliks Sergėjaus Rachmaninovo „Rapsodiją Paganinio tema“, iš pirmųjų akordų atpažįstamą, kūrinį pagal N. Paganini kompoziciją „24 Kaprisai“. Jų tema prikaustė daugėlio kompozitorių vaizduotę, tačiau S. Rachmaninovo interpretacijoje N. Paganini kūrinys smuikui atrado džiazo, improvizacijos spalvas fortepijone su simfoniniu orkestru.

„Martyna pianistė, kuri gali „džiazuoti“ scenoje, jai tas tinka. Šis kūrinys labai džiaziškas, artimas G. Geršvino stilistikai. Kuo toliau susipažįstu su S. Rachmaninovu, tuo labiau įsitikinu, kad iš jo daug perėmė ir džiazas ir pop muzika. Tai ženklas, kad savo harmonijomis kompozitorius žvelgė daug metų į priekį,“ – mintimis dalijosi dirigentas.

Vakaro programoje nuskambės XX a. pradžios modernistų kūriniai, kuriuos vienija laikotarpis ir šokio tema. C. Debussy simfoninė poema „Fauno popietė“ įkvėpta simbolisto Stephano Mallarme poezijos, pagal šią muziką baletą pastatė V. Nižinskis, I. Straviskio siuita iš baleto „Ugnies paukštė“, Moriso Ravelio „Bolero“ taip pat susijęs su šokiu, skirtas balerinai Idai Rubinštein.

„Kai planuoju programą, stengiuosi pamatyti ją grojančių žmonių veidus. Kai galvoju apie Kauno simfoninį orkestrą, akcentuoju gerą pučiamųjų kokybę. Tai visada inspiruoja tam tikras mintis, muzikos pasirinkimą. Impresionistai reikalauja pučiamųjų instrumetų niuansuoto, minkšto, ypatingai šarmingo grojimo. Manau, kad orkestras pajėgus susitvarkyti su tokio pobūdžio muzika,“ – teigė dirigentas M. Pitrėnas.

Daugiau nei dešimties tarptautinių konkursų laureatę Martyną Jatkaustkaitę užsienio muzikos žurnalai, tarp kurių ir Classical FM, vadina naujuoju scenos talentu. Pianistės biografiją puošia koncertai tokiose prestižinėse koncertų salėse kaip Sala Verdi ir Faziolli Italijoje, Londono Wigmore Hall, Barbican Hall ir kt. Remiama „Philharmonia Orchestra/ Martin Muzical Scolarship“ fondo, atlikėja surengė debiutinius rečitalius Royal Festival Hall ir Purcell Room Londone. Atlikėjos scenos partneriais yra buvę Londono festivalio orkestras, Salonikų valstybinis simfoninis orkestras, Lietuvos nacionalinis simfoninis ir kamerinis orkestrai bei kt. Jau minėtąjį Guildhallo mokyklos aukso medalį atlikėja pelnė 2010-aisiais ir tapo pirmąja šio prestižinio konkurso laureate iš Lietuvos. Tarp naujausių atlikėjos pasiekimų ir pelnyta pirmoji vieta „Giorgios Thymis“ tarptautiniame pianistų konkurse Graikijoje.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LŽ REKOMENDUOJA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"