TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LŽ REKOMENDUOJA

Melodijos, su kuriomis sunku konkuruoti

2013 10 31 13:55
Dirigentas Povilas Gylys

Abejingų nepaliekanti muzika, užkrečiamai veikianti ir atlikėją, ir klausytoją – tokia, pasak valstybinio choro „Vilnius“ meno vadovo ir vyriausiojo dirigento Povilo Gylio, yra didžiojo operos meistro Giuseppe Verdi kūryba. „G.Verdi muzika yra amžina. Ji gali daug atskleisti ir šiandienos klausytojui“ – teigia P.Gylys.

Vergų choras iš operos „Nabucco“, operos „Aida“ Triumfo maršas, choras, skambantis operoje „La traviata“, taip pat – itin retai Lietuvoje atliekamos „Keturios šventos giesmės“ chorui ir orkestrui. Tai tik dalis kūrinių, lapkričio 8 d. skambėsiančių Vilniaus kongresų rūmuose italų kompozitoriaus G. Verdi 200-ųjų gimimo metinių proga. Vakaro metu scenoje susivienys operos solistė mecosopranas Inesa Linaburgytė, valstybinis choras „Vilnius“, Šiaulių valstybinis kamerinis choras „Polifonija“, Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras.

G.Verdi yra vienas žymiausių XIX a. italų operos kūrėjų. Jo operų siužetai, to meto kritikų vertinimu, yra įtaigūs ir aktualūs, o sumaniai parašyta orkestro muzikinė medžiaga leidžia atsiskleisti gražiausioms melodijoms. Valstybinio choro „Vilnius“ meno vadovo P.Gylio teigimu, G.Verdi melodijos yra ypatingos tiek emocijos, tiek išraiškos prasme. „G.Verdi yra vienas didžiausių melodistų. Su šio kompozitoriaus melodijomis sunku konkuruoti“, – tikina dirigentas.

Tačiau G.Verdi kūrybinis palikimas – ne tik operos. Paskutiniaisiais gyvenimo dešimtmečiais kompozitorius sugrįžo prie savo muzikinio gyvenimo ištakų, kuomet dirbo bažnyčios muziku. Studijuodamas J.S.Bacho mišias ir Palestrinos kūrybą, jis parašė keturias pjeses religine tematika: Ave Maria, Stabat Mater, Laudi alla Vergine Maria, Te Deum. Ir nors šios pjesės buvo parašytos kaip atskiri choriniai kūriniai, 1898 m. Milane jos išleistos viename rinkinyje – Quattro Pezzi Sacri („Keturios šventos giesmės“ – it.). Dažnai pjesės yra atliekamos kaip vienas ciklas.

P.Gylio teigimu, „Keturios šventos giesmės“ chorui ir orkestrui dėl savo sudėtingumo ir apimties Lietuvoje atliekamos labai retai. Todėl šis koncertas – puiki proga greta gražiausių operų chorų koncertinio atlikimo išgirsti kitokį G.Verdi. „Viena iš giesmių – Te Deum – parašyta dviem galingiems chorams. Siekdami kuo tiksliau išpildyti kompozitoriaus idėją, dainuosime kartu su Šiaulių valstybiniu kameriniu choru „Polifonija“, – dalinasi dirigentas.

Specialiai šiam koncertui atrinktoje ir ruošiamoje programoje taip pat skambės operos solistės mecosoprano Inesos Linaburgytės kartu su choru ir Lietuvos valstybiniu simfoniniu orkestru atliekama solinė choro „Rataplan“ partija iš dainingosios G.Verdi operos „Likimo galia“.

„Repetuoti ir ruoštis koncertui nėra sudėtinga, nes muzika veikia labai užkrečiamai – jos klausantis savaime norisi dainuoti. Tačiau darbo tenka įdėti tikrai nemažai“, – atskleidžia dirigentas P.Gylys, ragindamas klausytojus Vilniaus kongresų rūmuose lapkričio 8 d. kartu iškilmingai paminėti didžiojo operos genijaus G.Verdi sukaktį.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LŽ REKOMENDUOJA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"