TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LŽ REKOMENDUOJA

Melodrama su mistikos ir tragikomizmo elementais

2016 07 29 12:15
Niekas taip neliūdina, kaip neišnaudota galimybė pakeisti esamą situaciją. Organizatorių nuotrauka

Džiugu, kad lietuvių teatrai vis dažniau sugrįžta prie nacionalinės dramaturgijos į teatro sceną perkeldami lieuvių dramaturgijos kūrinius. Užupio dramos teatras rudens sezoną pradės su vienu jausmingiausių repertuaro spektaklių „Mėšlungis“. Spektaklis pastatytas pagal K. Sajos pjesę „Mėšlungis arba pasivažinėjimas su dviračiais“.

Spektaklio režisierė R. Urbonavičiūtė teigia, jog pjesę „Mėšlungis“ pasirinko ne atsitiktinai: „K.Saja – lietuvių literatūros klasikas. Jo kūriniai yra atviri, jausmingi, turintys plačią potekstę ir, svarbiausia, tebėra aktualūs šiandien. Tikros tiesos, kad ir kokios jos būtų skaudžios, nesikeičia. Įkūnyti Elijos ir Vytauto Kentros personažus pasirinkau savo mokinius, kurie labiausiai atsidavę teatro menui – aktorius Liną Barauską ir Rasą Strauzaitę. Tik tapyba ant kūno (angl. bodypainting), ne rūbais aprengtas nuogas Elijos kūnas provokuoja žiūrovus atvirai akistatai su savo vidumi, neslepiant nė vieno raumens judesio ar energijos virpesio kviečia priverstinei akistatai su savimi, savo paties abejingumu. Spektaklyje klasika persipina su su šiuolaikinės vuizualiacijos sprendimais. Einama ne tik per tekstą, bet ir per vizualumą.“

Skausmingai artimų kiekvienam iš mūsų atsakymų paieška į amžinuosius būties klausimus, sceninis minimalizmas ir atviras, betarpiškas ryšys su žiūrovais – tai pagrindinis R. Urbonavičiūtės režisūrinis principas, nusakantis „Mėšlungio“ sceninę idėją. Savotiškas režisierės sprendimas struktūriškai padalinti į dvi dalis. Analizuodami spektaklį pagal klasikinės dramos modelį veiksmo modelį, žiūrovai pamatys, jog jis turi dvi visiškai išbaigtas dalis, spektaklyje įkūnijančias mirties ir galimybės prisikelti idėją. Būtent prisikėlimo dalyje žiūrovai pajus daugiausia tragizmo.

Spektaklyje meilės motyvas itin ryškus. Tačiau jis daugiau veikia kaip priemonė atskleisti mūsų socialinių santykių ribotumui, moters ir vyro vaidmenų šeimoje statiškumui. K. Sajos veikėjai – Elija (aktorė Rasa Strauzaitė, ją galėtume vadinti lietuviškuoju V. Šekspyro Ofelijos atitikmeniu) ir Vytautas Kentra (aktorius Linas Barauskas) – neseniai santuokos įžadus priėmę jaunuoliai, pjesėje įkūnija Sizifo vaidmenį. Niekaip nesugebantys užridenti savo akmens, pakeisti savo santykių situacijos – vis krenta žemyn į nesusikalbėjimo, vienatvės, gailesčio sau ir neapykantos kitam liūną. K. Sajos tragikomiškai įkalinti veikėjai savo pačių santuokoje – kalėjime, kurio sienų nė vienas nebeįstengia nugriauti. „Mėšlungis“ pjesėje – ne tik santykių metafora, tai būsena einanti su mumis iš kartos į kartą. Niekas taip neliūdina, kaip neišnaudota galimybė pakeisti esamą situaciją. Mirti antrą kartą, pajusi mėšlungišką sielos skausmą.

Užupio dramos teatro spektaklis „Mėšlungis“

2016 m. Rugsėjo 15 d. 19 val. ir Spalio 14 d. 19 val.

Teatro saloje (S. Stanevičiaus g. 24, Vilnius)

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LŽ REKOMENDUOJA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"