TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LŽ REKOMENDUOJA

Nauji TV sezonai. Nauji projektai. Nauji pažadai

2011 09 03 0:00
"Interaktyvumas yra mados reikalas. Be abejonės, internetas ir naujos technologijos veikia televiziją, todėl į TV industriją jie įsiskverbs labiau", - prognozuoja Z.Sarakienė.
LNK archyvo nuotrauka

Ne visų nacionalinių komercinių kanalų galvos drįsta kalbėti su jūsų skaitomo teksto autoriumi. Tos, kurios nebijo aštresnių klausimų, ir yra šios publikacijos herojai.

Pirmadienį naująjį sezoną TV3 pradėjo gigantomanišku šou prie Vilniaus Baltojo tilto, užvakar LNK žengė atsakomąjį žingsnį transliacija iš sostinės Ūkio banko teatro arenos. BTV į naujo sezono vandenis išplauks rugsėjo 30-ąją. Generalinė LNK direktorė Zita Sarakienė sako, kad auditorijai nereikalinga itin interaktyvi televizija, kad dalis jos vadovaujamo kanalo naujienų labiau orientuota į jaunus žiūrovus, ir pabrėžia, kad transliuoja didžiausią lietuviškos produkcijos kiekį. Prieš tris mėnesius BTV vadovu paskirtas Liutauras Elkimavičius teigia matantis dideles šios televizijos galimybes, žada neįtikėtinus pokyčius ir patikina, kad žiūrėti į juos nebus gėda.

Zita Sarakienė: "Žvaigždėmis pasidalijame su kitais"

- Kiek suprantu, šio sezono LNK šūkis "Junkis ir tu!" reiškia interaktyvumą...

- Tai - bendrinis šūkis, reiškiantis daug dalykų. Interaktyvumas - viena reikšmių. "Junkis ir tu!" gali reikšti siūlymą paspausti TV pulto mygtuką, kuris įjungia LNK, pasiūlymą prisidėti prie kanalo gerbėjų, kurių yra gana daug, ar raginimą išsakyti savo nuomonę balsuojant tiesioginių laidų metu.

- Kanalą, kuriam vadovaujate, galima vadinti itin interaktyvia televizija?

- Jei kalbame apie lietuviškų televizijų kontekstą, LNK interaktyvi nei daugiau, nei mažiau už kitus kanalus. Ko gero, Lietuvoje nėra labai interaktyvios televizijos. Viską diktuoja žiūrovai. Jei jų būtų tiek, kad būtų reikalinga itin interaktyvi televizija, ji būtų būtent tokia. Nejaučiame tokio auditorijos noro. LNK yra interaktyvi tiek, kiek yra.

- LNK turi savo "Facebook" profilį, tačiau šiame portale afišuojasi tik trys kanalo laidos: "Dviračio šou", "Žinių" kriminalų rubrika bei kitų šalių žmonėmis ir kultūra besidomintys "Kitokie?". Ne per mažai?

- "Facebook" orientuota į nišinę auditoriją, todėl į šį socialinį tinklą turėtų labiau pakrypti nišinės mūsų "Liuks!" ir "Info TV" (miniatiūriniai LNK grupei priklausantys kanalai - aut.). Šios televizijos ir jų laidos bus interaktyvesnės.

Interaktyvumas yra mados reikalas. Be abejonės, internetas ir naujosios technologijos veikia televiziją, todėl į TV industriją jie įsiskverbs labiau.

- LNK žada septynias naujienas: radikalių pokyčių realybės šou "Misija - grožis", lietuviško pavadinimo dar neturintį muzikinį šou pagal užsienyje žinomą formatą "The Voice Of...", pasimatymų laidą "Būk mano meile!", muzikinį projektą "Dainuok, jei gali", diskusijų šou "Speciali tema", muilo operas "Saldi nuodėmė" ir "Namai, kur širdis". Rugpjūčio 25-rugsėjo 1 dieną "Laisvalaikyje" publikuotame interviu kanalo kūrybos direktorė Indrė Zelbaitė-Ciesiūnienė juokauja, kad šį sezoną LNK naujienos "labiausiai orientuotos į jauną žiūrovą". Ar tikrai?

- LNK renkasi miesto gyventojai nuo 35 metų, turintys aukščiausią išsilavinimą ir gaunantys didžiausias pajamas, bet "2 minutes šlovės" pamėgo ir jaunesnė auditorija. Naujienos, ypač tokios kaip "Dainuok, jei gali", "The Voice Of..." ar "Saldi nuodėmė", labiau orientuotos į jaunus žiūrovus. Tačiau tikrai neatsisakysime vyresnės auditorijos, kuriai skirtas visas laidų divizionas.

- Nepažįstu nei vieno jauno didmiestyje gyvenančio žmogaus, kuriam patiktų lietuviška televizija. Ką tai galėtų reikšti?..

- Skoniai skirtingi. Įtariu, kad bendraujate su labai alternatyviais žmonėmis (šypsosi), kurie yra nišinė auditorija. Šiuo metu labai madinga pasigirti, kad nežiūri lietuviškos televizijos. Manau, taip kalbantieji iš tikrųjų ją žiūri. Galbūt žiūri ne visas laidas, bet tam tikrus projektus tikrai įsijungia.

- "Kviečiu šokti" dalyvauja televizijos vilkė Daiva Tamošiūnaitė-Budrė, kuri 2009-ųjų sezoną su Nomeda Marčėnaite vedė TV3 pokalbių šou "Be grimo", o įsibėgėjus praėjusių metų sezonui kūrė gyvenimo būdo žurnalą "Tik tarp mūsų". Prieš pereidama į konkurentų kanalą ši moteris šešerius metus vedė LNK gyvenimo būdo laidą "Istorijos", kuri iš pradžių vadinosi "Antrąja puse", o vėliau - "Meilės istorijomis". "Istorijos", kurių prekių ženklas priklauso Jūsų kanalui, atgims?

- Su Daiva ieškome įvairiausių bendradarbiavimo formų. Ji šoks "Kviečiu šokti" ir įgarsins filmus, nes turi puikų balsą. Galbūt "Istorijos" ir negrįš, bet planuojame sumąstyti kai ką bendra. Tai paaiškės po Naujųjų.

- Praėjusios savaitės ketvirtadienį išplatintame pranešime žiniasklaidai Jūsų viešųjų ryšių magai LNK vadina "lietuviškiausia lietuviško kapitalo televizija". Kuo matuojamas televizijos lietuviškumas?

- Mes esame lietuviško kapitalo įmonė (priklausanti "MG Baltic" verslo grupei - aut.), kuri turi keturis lietuviškus kanalus (LNK, TV1, "Liuks!" ir "Info TV" - aut.) ir transliuoja daugiausia lietuviškų laidų iš komercinių kanalų. Kas dar turi tiek lietuviškų TV kanalų?

- Niekas. Bet LNK - stambi šios grupės televizija, o likusios trys - mažytės...

- ...Tačiau jų auditorija jau dabar keliskart didesnė už tam tikrų nišinių kanalų auditoriją. Taip - šiuos kanalus reikia plėtoti ir mes juos plėtosime. Kitais metais, kai analoginę televiziją Lietuvoje pakeis skaitmeninė, "Liuks!" ir "Info TV" bus plečiami. Nauja "Liuks!" programa bus rodoma nuo kovo 1 dienos, "Info TV" veidą keisime šiek tiek vėliau. Užimsime didelę nišą.

- LNK pabrėžia esanti pirmasis komercinis transliuotojas, šiokiadieniais siūlantis premjerinį naujausios TV produkcijos srautą beveik šešias valandas - nuo 16.40 iki 22.30 valandos. Įskaičiuojant kartojamas laidas, serialus ir filmus, per dieną kanalas transliuoja 11 valandų autorinės produkcijos. Minėtame pranešime žiniasklaidai tai vadinama lietuviškų laidų rekordu. Anksčiau joks kanalas nerodė tokio lietuviškos produkcijos kiekio?

- Tikrai ne. Per dieną mūsų konkurentai transliuoja maždaug porą valandų mažiau. Yra ir tokių, kurie transliuoja penkiomis valandomis mažiau. Neminėsiu pavadinimų (šypsosi) - tai būtų neetiška.

- Per aštuonerius pastaruosius metus LNK į rinką įvedė du iki tol masinei auditorijai visiškai nežinomus laidų vedėjus, kurie įsitvirtino televizijoje: iš eterio dėl motinystės pasitraukusią Ingą Jankauskaitę ir Ievą Šimukauskienę. "Neišgalvotų gyvenimų" veidu tapęs Jokūbas Bareikis ir Rasa Velijevaitė, kuri su Rolandu Vilkončiumi diriguos "Kviečiu šokti", yra du nauji prodiuserių atradimai. Susidaro įspūdis, kad LNK nepersistengia ieškodama naujų veidų. Įspūdis teisingas?

- Jokiu būdu. Blogai suskaičiavote (šypsosi). Nepaminėjote Mindaugo Stasiulio (dabartinio TV3 žvaigždūno - aut.) ir Ugnės Skonsmanaitės. Ji buvo "MTV Lietuva" veidas, bet pirmą kartą Ugnę aš pamačiau, kai man atnešė bandomuosius KK2 filmavimus su jos įrašais.

Užsiauginti žvaigždę - ne juokas. Neužtenka išvaizdos, gražių kalbos manierų ir gero balso tembro - reikia mokėti dirbti su kameromis ir partneriu, žaibiškai reaguoti ir t. t. Ką pastaruoju metu, neskaitant Jurkutės (Jurgitos - aut.), užaugino didžiausi mūsų konkurentai? Nieko! Jie visus supirko iš mūsų (juokiasi). LNK išaugina daugiausia žvaigždžių, o vėliau pasidalija jomis su kitais.

- Gegužės 24 dieną pranešimu žiniasklaidai TV3 iškilmingai paskelbė, kad "parengė vidinį kompanijos etikos kodeksą, kurį prižiūrėti bus patikėta septyniems profesionalams. (...) Etikos kodeksą prižiūrėsianti septynių profesionalų Etikos taryba atliks šiuo metu Lietuvoje visiškai nevykdomą funkciją - konsultuos programų rengėjus, teiks rekomendacijas, kompanijos vadovybei pristatys išvadas apie konkrečias programas (...)". Apie didžiųjų profesionalų tarybą daugiau neteko girdėti. Kodėl tokio kodekso ir tarybos nereikia LNK?

- Mes tikime savo žurnalistais. Jie patys turi kelti kokybės kartelę ir elgtis atsakingai. Pabrėžiame tai kiekviename susitikime su prodiuseriais ir redaktoriais. Primygtinai rekomenduojame keletą kartų tikrinti faktus, išklausyti abi puses.

Nemanau, kad TV3 idėja bloga. Neatmetu galimybės, kad kada nors šį sumanymą įgyvendins ir LNK. Kol kas nejaučiame tokio poreikio. Mūsų situacija šiek tiek kitokia - dėl laidų turinio esame gavę gerokai mažiau Lietuvos žurnalistų ir leidėjų etikos komisijos pastabų.

Liutauras Elkimavičius: "Dabar - mūsų laikas"

- BTV stilistiškai atnaujino savo logotipą, nesikeitusį nuo 2004-ųjų. Ar TV versle logo turi didelę reikšmę?

- Mums svarbus ne vienas ženklas, o visuma. Iš konteksto išimtas logotipas neturi jokios vertės. Viena žvaigždė neturi jokios vertės. Generalinis direktorius neturi jokios vertės. Televizijoje atskirai niekas neturi jokios vertės. O viskas kartu...

- Specialiame Europos vyrų krepšinio čempionatui skirtame praėjusios savaitės šeštadienio "Lietuvos žinių" priede "EuroBasket 2011" pasirodė pirmoji spaudos reklama, susijusi su naujuoju BTV sezonu. Joje - laidotuvių vainikas su šampano buteliais, vaisiais ir vėžiais. Vaizdelis iliustruotas sparnuota legendinio rašytojo Marko Twaino fraze "Gandai apie mano mirtį buvo gerokai perdėti." Nebijote naudoti ironijos ir autoironijos ginklų?

- Manau, kad tauta pavargo nuo šabloniško požiūrio ir dirbtinio saldumo. Kiek galima žiūrėti į tą patį? Žmonėms reikia kažko naujo ir gaivaus, todėl mes neliksime nepastebėti.

- Į dugną BTV pasuko prieš 10 metų. Per dešimtmetį rinkoje įsigalėjo milžinišku apetitu pasižyminčios LNK ir TV3. Ar tikrai televizijos žmonių replikos apie BTV mirtį gerokai perdėtos?

- Matome dideles savo kanalo galimybes ir nišą. Turime aiškų planą ir jo sieksime. Turime finansavimą ir savininkų ("Achemos grupės" koncerno - aut.) palaikymą. Nespėliosiu, kur būsime po kelerių metų, bet, manau, didiesiems kanalams teks truputį pasislinkti.

- LNK ir TV3 į naujuosius sezonus įžengė gigantomaniškais šou. Praėjusiais metais BTV nerengė pristatymo ne tik masinei auditorijai, bet ir žiniasklaidai. Kaip bus šiemet?

- Nežinau kitų televizijų biudžetų, tikslų ir siekiamybės. O mes tikrai prisistatysime visiems: ir kolegoms, ir partneriams, ir, žinoma, žiūrovams. Žiūrėkite mus rugsėjo 30 dieną 20.25 valandą ir mes jus įtikinsime, kad BTV pasikeitė.

- Lietuviškose komercinėse televizijose vyrauja pramogos ir bulvaras. Galbūt Jūs su savo komanda galų gale sukursite lietuvišką televiziją, kurią ne gėda žiūrėti mąstančiai auditorijai?

- Apklausos sako, kad net ir mąstantys žmonės nori pailsėti. Daugybė išgirtų televizijos serialų, filmų ir laidų buvo nugramzdinti dėl "mąstančiųjų" nenoro žiūrėti "rimtą" produkciją. Skaičiai nemeluoja. Daugybė tų, kurie sako dievinantys Donskį (Leonidą - Europos Parlamento narį, 2003-2009 metais vedusį LTV kultūros ir politikos pokalbių laidą "Be pykčio" - aut.) ir, Dieve gink, žiūrintys tik "Discovery", iš tikrųjų žiūri tą patį, kaip ir visi.

Neskirstysime žmonių į mitinius luomus, nes pailsėti reikia visiems, o televizija pirmiausia tam ir skirta. Ir galiu pažadėti, kad, cituojant Jus, gėda nebus.

- Kokia bus BTV?

- Televizija savo šūkiu pasižada būti šviesi. Arba arti jūsų. Arba būti jūsų šeimos nariu. O kartais net jūsų mama. Mes nenorime tilpti į vieną šūkį, todėl tokio ir neturime. Mes norime būti... įdomūs. Netikėti. Keliantys emocijas. Užjaučiantys. Informuojantys. Demaskuojantys. Linksminantys. Pasakojantys istorijas. Galėčiau vardyti ir vardyti. Vieno šūkio mums mažai. Taip pat kaip mažai ir vieno straipsnio papasakoti visoms BTV naujienoms. Manau, kad to dar nebuvo. Nauja viskas - ženklas, vinjetės ir programa. Nauji filmai, serialai. Naujos žvaigždės. Nauja televizija.

- Michailas Garberis vadovavo BTV nuo 2004-ųjų iki 2009-ųjų pradžios, jį pakeitęs Romualdas Mironas-Romas - iki praėjusių metų pabaigos, o po jo vado vairą perėmęs Audrius Lelkaitis - iki šių metų gegužės pabaigos, kai į generalinio kėdę klestelėjote Jūs...

- Klestelėjau - šmaikštus apibūdinimas mano dideliam užpakaliui. Ačiū. Televizija kaip žmogus. Vieną dieną jai krizė, kitą - pakilimas. Vieną dieną ji prisnūdo, kitą - jau pilna energijos.

Gerbiu visus iki tol buvusius vadovus. Jiems teko sunkus uždavinys kautis su rinkos gigantais, pergyventi krizę. Tačiau laikas eina ir uždaviniai keičiasi. Dabar - mūsų laikas. Naujos komandos, kuri turi uždavinius kilti, laikas.

- 2001 metais dirbote LNK, 2007-2008 metais - TV3 programų direktoriumi. Televizijos užkulisiuose Jūsų pasitraukimą iš šių postų lydėjo dviprasmiški gandai. Kodėl?

-Nesigilindamas į smulkmenas pasakysiu taip: vieną kartą pirštą į elektros šakutės lizdą įkišęs vaikas daugiau niekuomet to nebedarys.

- 2008-2010 metais darbavotės didžiausio komercinio Latvijos kanalo LNT plėtros direktoriumi. Kokia situacija kaimynų šalyje?

- Tiek latviai, tiek lietuviai turi kaip niekada didelį pasirinkimą. Gali žiūrėti nacionalinius kanalus. Gali įsijungti anglų, vokiečių, rusų, indų ar švedų televizijas. Nepatinka - paėmei pultelį, išjungei ir pasiėmei gerą knygą. Tačiau daugumai mūsų televizija vis dar yra lengviausiai prieinama pramoga. Todėl Latvijos situacija panaši kaip Lietuvoje, Amerikoje ar Ukrainoje. Televizijų daug - užteks visiems.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LŽ REKOMENDUOJA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"