TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LŽ REKOMENDUOJA

O. Koršunovą „Fidelijuje“ domina politikos ir meilės susipynimas

2015 05 08 11:48
„Fidelijus“ Bergene. Magnuso Skrede’s nuotrauka

Jau kitą savaitgalį, gegužės 15 ir 16 d., Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre premjera – Ludwigo van Beethoveno opera „Fidelijus“. Ją stato vienas ryškiausių Lietuvos teatro meistrų Oskaras Koršunovas. 

„Kaip režisierių „Fidelijuje“ mane labiausiai domina dviejų linijų – politikos ir meilės – susipynimas. Be meilės ir absoliučiai altruistinių dalykų – pasiaukojimo, empatijos – mus visus sutraiškytų biurokratiniai, politiniai krumpliaračiai. Meilė yra vienintelė, kuri neleidžia jiems įsigalėti ir trukdo galutinei jų pergalei“, – savo mintis apie operą atskleidžia režisierius.

„Meilė nėra vien jausmas; ji yra ir poelgiai, ir tikroji tiesa. „Fidelijuje“ šių dalykų ryšys pagautas itin tiksliai ir perteiktas nepaprastai aktualia kalba, todėl kūrinys skamba labai šiuolaikiškai.“

„Fidelijus“ yra LNOBT ir Bergeno nacionalinės operos (Norvegija) bendras pastatymas. Norvegijoje operos premjera įvyko 2013 m. Vis dėlto Vilniaus variantas bus kiek kitoks. O. Koršunovas: „Pagrindiniai vilniškio „Fidelijaus“ dalykai nesikeis, bet kai kurie elementai bus priartinti prie Lietuvos konteksto, neseniai išgyventų įvykių. Turime idėjų dėl operos finalo – juk Lietuvoje patyrėme nepaprastai gražių laisvės akimirkų ir proveržių. Galbūt dabar dažnokai jų pritrūkstame... Manau, šis variantas bus kiek aštresnis už tą, kurį sukūrėme Bergene.“

Pasak režisieriaus, šios operos pastatymai pasaulyje pastaraisiais metais ją vis prišliedavo prie įvairių visuomenės dėmesio sulaukiančių įvykių (pavyzdžiui, Michailo Chodorkovskio suėmimo). O šiandien „Fidelijus“ tapo dar svarbesnis:

„Neteisybės pasaulyje ne sumažėjo, o dar padaugėjo. Tai, ką šiandien matome, – kad teisingumas ir tiesa dažnai nesutampa, – yra viena svarbiausių „Fidelijaus“ temų: dažnai teisingumas būna galingųjų rankose, o tiesa – nuskriaustųjų širdyse. Ir ši problema yra amžina.“

L. van Beethoveno opera „Fidelijus“ (1814) pasakoja apie tai, kaip moteris, vardu Leonora, persirengusi jaunuoliu ir pasivadinusi Fidelijumi (Ištikimuoju), kalėjimo požemiuose išgelbsti savo vyrą Florestaną nuo mirties.

„Fidelijus“ yra aštunta O. Koršunovo inscenizuota opera, iki tol režisierius yra sukūręs tiek klasikinių operų („Skrajojantis olandas“, „Meilės eliksyras“ LNOBT, „Užburtoji fleita“ Turino operos teatre Italijoje), tiek šiuolaikinio muzikinio teatro pastatymų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LŽ REKOMENDUOJA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"