Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATAŠVIETIMAS
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
KULTŪRA

Pasisavintos teritorijos

 
2016 09 06 9:29
Stanislovas Kazimieras Kosakovskis, "Prie Kanados ežero".
Stanislovas Kazimieras Kosakovskis, "Prie Kanados ežero".

Paroda „Pasisavintos teritorijos“, veiksianti šių metų rugsėjo 6–10 dienomis VDA Nidos meno kolonijoje (Taikos g. 43), yra Lietuvos fotomenininkų sąjungos 39-tojo fotografų seminaro „Nida 2016“ dalis.

Parodoje aptariamas kūrybos metodas, kurį galime trumpai įvardyti apropriacijos terminu. Apropriacijos ištakas kai kurie meno istorikai įžvelgia Pablo Picasso ir Georges'o Braque'o koliažuose, kai į meno kūrinį įsiveržė realybės fragmentai. Tačiau šiuolaikine tokios kūrybos pradininke laikoma Sherrie Levine, perfotografavusi kitų autorių fotografijas. Tai ne tik meno kūrinio ar jo dalių pasiskolinimas savoms reikmėms ir jų perkėlimas į naują kontekstą, bet kartu ir sociokultūrinis gestas, keičiantis meno ir kasdienybės suvokimą.

Geistė Kincinaitytė, "You Belong To Me".
Geistė Kincinaitytė, "You Belong To Me".

Tokios kūrybinės strategijos taikomos šiuolaikinuose meniniuose sprendimuose. Jos apraiškų galime aptikti ir tik pradėjus plisti fotografijai Lietuvoje. Pavyzdžiui XIX a. grafas Stanislovas Kazimieras Kosakovskis sukūrė fotografinius montažus pasinaudodamas jam siųstais negatyvais, taip deklaruodamas fiktyvią ir mitologizuotą savo aplinkos istoriją. XX a. jau susiformavus vadinamajai lietuviškai fotografijos mokyklai apropriacijos strategijas naudojo nuobodulio karta, iš kurios atstovų ryškiausias pavyzdys būtų Arūno Kulikausko ciklas „Ūkanotas praeities dvelksmas“. Šiandien apropriaciją savo kūrybai dažnai pasitelkia Aurelija Maknytė, šią strategiją eksploatuoja ir jauniausi kūrėjai – Geistė Kinčinaitytė, Arcana Femina.

Paroda „Pasisavintos teritorijos“ tai dialogas tarp šių skirtingų kartų autorių. Štai grafas Stanislovas Kazimieras Kosakovskis pasitelkęs apropriaciją užkariaudavo Egiptą ar Meksiką, o Geistė Kinčinaitytė daugiau nei šimtmečiu vėliau Marso peizažams ištaria „You Belong To Me“. Aurelijos Maknytės surinkti nepažįstamų žmonių užfiksuoti gamtovaizdžiai ir urbanistiniai landšaftai, paliesti ugnies, atveria paralelinius pasaulius. Madingiausia poilsio vieta Palanga Arūnui Kulikauskui leidžia užduoti klausimą, ar tie kūnai apskritai tikri. O Arcana Femina pasiskolinusi tobulus žurnalinius kūnus preparuoja jų santykį su žvilgsniu.

Parodos autoriai: Arcana Femina, Geistė Kinčinaitytė, Stanislovas Kazimieras Kosakovskis, Arūnas Kulikauskas, Aurelija Maknytė.

Parodos kuratorius Gytis Skudžinskas.

Aurelija Maknytė, "Keptos Skaidrės".
Aurelija Maknytė, "Keptos Skaidrės".

Parodos atidarymas 2016 m. rugsėjo 6 d., 20.00 val.

VDA Nidos meno kolonija, Taikos g. 43, LT-93121 Neringa, Lietuva

Darbo laikas I-VII, 12–20 val.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
KULTŪRA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataŠvietimasTrasaKarjera
Žmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"