TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LŽ REKOMENDUOJA

S. Lingevičiūtė apie maištingus programos „Metų atradimai“ filmus

2016 01 29 9:00
Santa Lingevičiūtė Organizatorių nuotrauka

21-ojo festivalio „Kino pavasaris“ programos „Metų atradimai“ filmai svarbiausiuose pasaulio kino festivaliuose sulaukė išskirtinio dėmesio ir buvo apdovanoti ne vienu tarptautiniu prizu. Gausioje programoje žiūrovai atras naujus debiutuojančius kino režisierius ir jų savitą žvilgsnį į pasaulį bei kiną.

„Metų atradimai“ – tai programa, kurioje pristatomi pirmi arba antri vaidybiniai režisierių darbai. Visuomet stengiamės atrinkti kuo įvairesnius filmus iš skirtingų šalių, taigi „Metų atradimuose“ išvysite tam tikrą jauno pasaulinio kino panoramą ir sužinosite, kuo gyvena dabartiniai režisieriai. Nors programos filmų temos labai įvairios, pastebėjau bendrą juos jungiantį vardiklį – skirtingomis formomis atskleidžiamą maištą“, – „Metų atradimus“ apibūdina festivalio meno vadovė Santa Lingevičiūtė.

Žemiau esančiame video siužete S. Lingevičiūtė išskiria 5 maištingas juostas: muzikalią dramą „Kai atmerkiu akis“ („As I Opened My Eyes“); intymų filmą „Monstras spintoje“ („Closet Monster“); prikaustantį bandymą atkurti tikrus įvykius „Įsibrovimas“ („Interruption“); subtilią, bet kartu ir ekscentrišką istoriją „Kalnas“ („Mountain“) ir komiškai utopinį filmą „Panamerican Machinery“.

Gausioje festivalio programoje „Metų atradimai“ taip pat matysite

• Romeo ir Džuljetos meilės istorijos interpretacijas išvysite ir belgų filme „Juoda“ („Black“), kuriame pasakojama apie įsimylėjusius paauglius iš priešiškų Briuselio gatvės gaujų, ir australų filme „Tana“ („Tanna“), kurtame Ramiojo vandenyno salyne Vanuatu. Tai istorija apie vienas kitą mylinčius tos pačios genties jaunuolius, kurie priversti bėgti ir slapstytis dėl suplanuotų merginos vestuvių su kitos genties nariu.

• Skirtingas šiuolaikinės Turkijos miesto ir kaimo vietovių paveikslas atskleidžiamas psichologiniame trileryje „Įtūžis“ („Frenzy“) ir dramoje „Gimtinė“ („Motherland“). Pirmasis – pasakojimas apie Emirą, kuris po 15 metų išeina iš kalėjimo ir yra priverstas dirbti policijos informatoriumi Stambule – mieste, esančiame politinio smurto ir chaoso gniaužtuose. „Gimtinėje“ („Motherland“) – neseniai išsiskyrusios rašytojos, kuri svajoja tapti dukra, ir konservatyvios motinos susitikimas Anatolijos kaimelyje bei jų abiejų tamsiausi sielos užkaboriai.

• Į keliones leidžiasi filmo „Kaili bliuzas“ („Kaili Blues“) herojus gydytojas – Čenas Šengas – po Kinijos pakraščius ieškodamas savo sūnėno, kurį paliko tėvas, ir juodojo humoro vesterno „Vangūs vakarai“ („Slow West“) raitas veikėjas, 16-metis Džėjus, ieškantis laukinėje Amerikoje dingusios mylimosios. Jam gelbsti Michaelo Fassbenderio suvaidintas kaubojus.

• Idiliškame Monrealio priemiestyje gyvenantį paauglį Feliksą kamuoja įvairios pamatuotos ir nepamatuotos baimės, šokiruojančiame, gąsdinančiame ir įtemptame filme „Demonai“ („Demons“).

• Kolumbijos miškuose artėja lietaus sezonas, o Helena laukia savo pirmojo kūdikio. Nuostabaus grožio, bet negailestingoje gamtoje bendruomenė, kurios pagrindas yra moterys ir vaikai, leidžia savo vienodas dienas filme „Gimdymas“ („Delivery“).

• Emociškai sudėtingame iraniečių filme „Nemirtingas“ („Immortal“) 60-metis vienišius Ajazas nebepakelia jį slegiančios kančios dėl nelaimingo atsitikimo, kurio metu žuvo vyro artimieji. Jis nuolatos bando nusižudyti, taip tapdamas našta šalia jo esantiems žmonėms.

• Pagal ispanų poeto ir dramaturgo Federico García Lorcos pjesę „Kruvinos vestuvės“ pastatyta moderni drama „Nuotaka“ („The Bride“) sprendžia ilgus metus slėptos meilės padarinius.

• „Lyderio vaikystė“ („The Childhood of a Leader“) centre – maištingas 7-metis berniukas, kurio tėvai malšindami jo įniršio priepuolius, net neįsivaizduoja koks monstras auga jų namuose.

• Beveik penkias valandas trunkanti drama „Šeima“ („The Family“) vaizduoja kontrastą tarp tradicinės kinų šeimos vertybių ir modernaus žmonių gyvenimo pokyčių.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LŽ REKOMENDUOJA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"