TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LŽ REKOMENDUOJA

Senosios muzikos seminaras su Rodrigo Calveyra

2016 04 21 12:20
Rodrigo Calveyra Ričardo Grigo nuotrauka

Pastaraisiais dešimtmečiais augantis domėjimasis senąja muzika ir istoriškai pagrįstu jos atlikimu sukėlė didžiulį perversmą viso pasaulio muzikos akademijose – aukšto lygio studijos nebeatsiejamos nuo gilaus, specializuoto teorinio ir praktinio mokymo apie konkrečių epochų muziką.

Istoriškai pagrįstas senosios muzikos atlikimas – tai specifinis būdas atlikti viduramžių, renesanso ar baroko kūrinius, remiantis laikotarpio, kuriuo jie buvo sukurti, estetiniais kriterijais, siekiant perteikti muziką taip, kaip ją sumanė ir norėjo girdėti pats kompozitorius. Tam būtinos specifinės žinios, reikia tyrinėti originalius laikmečio šaltinius – traktatus, faksimiles, kitus dokumentus, ir atlikti muziką istoriniais instrumentais (ar jų kopijomis). Šiandien tokias žinias suteikiančios senosios muzikos katedros įsteigtos daugumoje Europos šalių, tarp jų ir mūsų kaimynių – Latvijos, Estijos, Lenkijos akademijose, tačiau Lietuvoje vis dar nėra galimybės įgyti tokį išsilavinimą.

Tris metus Lietuvoje aktyviai dirbantis senosios muzikos žinovas, ansamblio „Canto Fiorito“ meno vadovas Rodrigo Calveyra balandžio 25–26 dienomis Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje praves senosios muzikos seminarą, siekdamas prisidėti prie akademijos pastangų įsteigti senosios muzikos katedrą ir užpildyti mūsų muzikinio lavinimo spragas. Calveyra įgijo Senosios muzikos instituto „Schola Cantorum Basiliensis“ (Šveicarija) išilginės fleitos magistro diplomą, „Hochschule für Musik Trossingen“ (Vokietija) korneto magistro diplomą, taip pat toliau gilina savo žinias muzikologijos doktorantūroje Paryžiaus Sorbonos universitete (Prancūzija). Jis taip pat yra nuolatinis ansamblio „Capella Mediterranea“, kuris šiuo metu oficialiai yra „Opera Garnier“ Paryžiuje senosios muzikos ansamblis, narys. Jis ne kartą vedė senosios muzikos paskaitas ir meistriškumo pamokas įvairių šalių akademijose ir senosios muzikos festivaliuose.

Pirmą seminaro dieną R. Calveyra išdėstys bazines teorines žinias, kurios būtinos pradedant muzikuoti istoriškai pagrįsto atlikimo principais. Antrąją seminaro dieną jis atvirose pamokose demonstruos, kaip šie pricipai taikomi praktikoje, atliekant trijų stilių kūrinius: italų ankstyvojo baroko, prancūzų ir vokiečių vėlyvojo baroko vokalines ir instrumentines kompozicijas. Atvirose pamokose kūrinius atliks savo žinias gilinti siekiantys Vilniuje įsikūrę senosios muzikos ansambliai – „Affectus“, „Chiaroscuro“ ir „Duo Barocco“, savo jėgas taip pat išbandys LMTA studentų ansamblis. Projekto iniciatorius R. Calveyros vadovaujamas ansamblis „Canto Fiorito“ ir projekto partnerė Lietuvos muzikos ir teatro akademija tikisi, kad Lietuvos kultūros tarybos paramos dėka tokie seminarai taps tęstiniais ir Lietuvos studentams bei profesionaliems atlikėjams suteiks galimybę mokytis vis iš kitų senosios muzikos specialistų. Tikimasi, kad sekančiuose seminaruose vis aktyviau dalyvaus LMTA studentai, jau įgyję bazines istoriškai pagrįsto atlikimo žinias.

Į R. Calveyros vedamą seminarą kviečiami ne tik akademijos studentai ir dėstytojai bet ir visi senąja muzika besidomintys klausytojai. Tai galimybė tapti išmanančiais klausytojais ir išgirsti bei išsamiai išanalizuoti garsių baroko meisrų – Claudio Monteverdi, M. P. Monteclaire“o, Marin Marais ir G. F. Telemano kūrinius.

Seminaro tvarkaraštis

Balandžio 25 d., pirmadienį, 18:00–21:00

LMTA II rūmų (Tilto g. 16) 227 auditorijoje

Istoriškai pagrįsto senosios muzikos atlikimo pagrindai

Teorinė dalis

Balandžio 26 d., antradienį, 10:00–13:15 ir 16:30–19:15

LMTA II rūmų (Tilto g. 16) 219 auditorijoje

Istoriškai pagrįsto atlikimo principų taikymas praktikoje

Atviros pamokos

10:00–10:30 XVII a. pirmosios pusės barokas Italijoje – teorinis įvadas

10:30–11:30 Claudio Monteverdi, duetas „O come sei gentile“, 7-oji madrigalų knyga

Atviroje pamokoje dalyvauja ansamblis „Duo Barocco“ (dainininkės Renata Dubinskaitė, Saulė Šerytė, klavesinininkė Dovilė Savickaitė)

11:45–12:15 XVII a. antrosios pusės –XVIII a. pradžios barokas Prancūzijoje – teorinis įvadas

12:15–13:15 Michel Pignolet de Monteclaire, kantata „Pan et Syrinx“

Atviroje pamokoje dalyvauja ansamblis „Chiaroscuro“ (dainininkė Rūta Vosyliūtė, išilginės fleitos atlikėja Ieva Baublytė, klavesinininkė Dovilė Savickaitė)

16:30–17:30 Marin Marais, „Pieces en trio“, siuita Nr. 5 e-moll

Atviroje pamokoje dalyvauja ansamblis „Affectus“ (smuikininkė Rima Švėgždaitė, traverso fleitos atlikėjas Vytenis Giknius, klavesininkė Vaiva Eidukaitytė-Storastienė)

17:45–18:15 XVIII a. pirmosios pusės barokas Vokietijoje – teorinis įvadas

18:15–19:15 Georg Philipp Telemann, Sonata fagotui f-moll

Atviroje pamokoje dalyvauja LMTA studentų ansamblis (dėst. doc. Vaida Paukštienė)

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LŽ REKOMENDUOJA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"