Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATATRASA
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIA
KULTŪRA

Šiaulių dailės galerija kviečia į dvi išskirtines parodas

 
2014 12 11 9:27
Iš parodos „Tamsioji pasakojimo pusė“ afišos

Gruodžio 18 d., ketvirtadienį, 17 val. atidaromos dvi parodos: teminė fotografijų paroda „Tamsioji pasakojimo pusė“ ir Patricijos Jurkšaitytės tapybos kūrinių paroda “Marijos miegamasis”.

Parodos veiks iki 2015 sausio 17 dienos.

Fotografijų parodoje „Tamsioji pasakojimo pusė“ bus eksponuojamos Kristinos Sereikaitės, Kristinos Gentvainytės, Lauros Valiukevičiūtės, Geistės Kinčinaitytės ir Jurgos Lucos fotografijos. Projekto kuratorius, LFS Klaipėdos skyriaus pirmininkas Darius Vaičekauskas.

Projektas „Tamsioji pasakojimo pusė“ kviečia sekti šių penkių fotografių pastangomis prisijaukinti nežinios tamsą. Nuo žmogaus grumtynių su savimi siekiant tyrumo iki anapusinio pasaulio blyksnių – visa tai, kas blaškosi suvokimo periferijoje, įgauna apibrėžtas formas eksponuojamose fotografijose.

Dalyvių darbai kalba skirtingomis temomis, bet visus juos vienija tyvuliuojanti tamsa – tiek regima, tiek juntama. Autorių darbuose paslaptimi alsuojantys individualūs pasakojimai, nakties istorijos – sapnų fantasmagorija, trinanti ribas tarp realybės ir fikcijos.

P. Jurkšaitytės kūrybos parodoje “Marijos miegamasis” bus pristatyta gausi šios išskirtinės menininkės tapybos kūrinių kolekcija.

„Patricija yra neoromantikė, kurianti tapyboje hermetišką, lyg kino juostoje inscenizuotą pasaulį su istorinėmis dekoracijomis, kostiumais ir specialiaisiais efektais. Ji pertapo Renesanso ir XVII amžiaus žymių meistrų šedevrų reprodukcijas atkurdama interjerus be juose veikiančių personažų. Menininkė taip pat laisvai improvizuoja ir senųjų didelių arba mažų meistrų tapybos temomis. Jurkšaitytė sako: „Klasikiniuose paveiksluose yra daugybė įdomių dalykų, kurie iš pirmo žvilgsnio nematomi. Žiūrovo dėmesį tose kompozicijose prikausto svarbiausi veikėjai ar siužetui reikšmingi atributai. Bet kiekviename paveiksle yra ir keistų, marginalių zonų tarp būties ir tuštumos, tarp atsitiktinės daiktų ir figūrų samplaikos ir potencialaus naujo siužeto.” Visi meno mylėtojai pastebi, kad Jurkšaitytė pradangino Venerą ar Danają sutelkdama dėmesį į jų guolio audinius arba peizažo detales ar paliko tik ištuštėjusį po Apreiškimo Marijos miegamąjį kruopščiai atkartodama kiekvieną jo įrangos detalę“, - sako Raminta Jurėnaitė.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
KULTŪRA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"