TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LŽ REKOMENDUOJA

Spektaklis „Girti“ –  ne apie alkoholizmą

2015 05 22 15:30
Scenos iš spektaklio „Girti“. Klaipėdos dramos teatro archyvo nuotraukos

Klaipėdos dramos teatras kviečia į vieną naujausių pastatymų – Ivano Vyrypajevo komediją „Girti“.

Spektaklį sukūrė jaunos menininkės – režisierė ir teatro pedagogė Loreta Vaskova, dailininkė Lauryna Liepaitė, kompozitorė Rita Mačiliūnaitė. Specialiai uostamiesčio scenai pjesę išvertė poetas ir dramaturgas Gintaras Grajauskas. Spektaklyje vaidina Darius Meškauskas, Eglė Valadkevičiūtė, Toma Gailiutė, Igoris Reklaitis, Regina Šaltenytė, Jolanta Puodėnaitė, Rimantas Pelakauskas, Arnoldas Eisimantas, Liudas Vyšniauskas, Marius Pažereckas, Donatas Žilinskas, Simona Šakinytė, Edvardas Brazys, Sigutė Gaudušytė, Donatas Švirėnas. Žiūrovai laukiami gegužės 27 d. 18 val. Lietuvos rusų dramos teatre.

„Girti“ yra naujausia ir paskutinė, 2012 m. parašyta, vieno įdomiausių naujojo rusų teatro kūrėjų Ivano Vyrypajevo pjesė. Veikalas statytas tik Vokietijoje, kurios Diuseldorfo Schauspielhaus teatro užsakymu buvo sukurtas, Maskvoje ir dabar Klaipėdoje.

Keturiolika šios pjesės veikėjų sudaro mažą visuomenės modelį – tai tarptautinio kino festivalio direktorius, manekenė, bankininkai, vadybininkai, prostitutė ir paprasta graži mergina. Veiksmas vyksta vieną naktį, kurią visi jie be saiko vartoja alkoholinius gėrimus, o vėliau susitinka gatvėje. Būtent tokioje veiksmo vietoje ir tokioje būsenoje socialinis statusas nebetenka prasmės. Tokiu būdu šie labai skirtingi personažai vienas kitam atsiveria, prisipažįsta nuodėmingai gyvenę, pasako tai, dėl ko jiems iš tiesų skauda. Pamažu blaivėjant, ištinka keista būsena, kažkuo panaši į budistų satori – nušvitimą. Pats autorius I. Vyrypajevas sako, jog tai - religingiausia jo pjesė, nes „Girtuose“ apstu nuorodų į Šventąjį Raštą. Tai komedija, kurioje mirtinai pasigėrę žmonės išdrįsta nusimesti savo kaukes. Vienas iš personažų pjesėje sako – „Dievas kalbasi su žmonėmis per girtuosius“, todėl visa kūrybinė komanda kalbėsis su žiūrovu per girtuosius apie tai, kas šiandien svarbiausia.

Pjesėje naudojama nenorminė leksika, todėl spektaklis skirtas suaugusiems žiūrovams.

Spektaklį režisavo Klaipėdoje gimusi, augusi bei studijavusi L.Vaskova. Ji – aktyviai kurianti jauna režisierė, jau suspėjusi atkreipti teatro bendruomenės dėmesį, pelniusi apdovanojimų. Loreta dirba ir pedagoginį darbą Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje. I. Vyrypajevo dramaturgija menininkė susidomėjo Klaipėdoje, baigdama bakalauro studijas. Vėliau Maskvoje V. Mejerholdo centre studijavo pas dramaturgo draugą Viktorą Ryžakovą. Pasak režisierės, I. Vyrypajevas ateidavo į paskaitas, vedė seminarus, su studentais nagrinėdavo savo pjeses, kalbėdavo apie šiuolaikinį meną.

2010 m. Šiauliuose režisierė pastatė I. Vyrypajevo „Valentinų diena“, praėjusiais metais Vilniuje – „Deguonį“. Galiausiai „Girtų“ pastatymas Klaipėdoje jau sugulė į trilogiją.

„Taip. Jis tapo mano mėgstamu ir, turbūt, dėlto, kad visos jo pjesės yra apie dabartinį pasaulį. Jas įdomu statyti, tekstas visada būna stiprus, įdomu ieškoti su juo sąsajų, ieškoti, kaip jį perteikti scenoje. Statyti I. Vyrypajevą visada būna iššūkis“, - pripažino L. Vaskova.

Režisierės žodžiais, pjesėje „Girti“ yra aštuonios novelės, keturiolika personažų ir visi jie – lygiaverčiai, turi po dvi scenas. Veiksmas vyksta naktį. Visi yra labai girti. Bet čia ne apie alkoholizmą spektaklis. Girtumas – tik galimybė atsiskleisti, nusimesti savo kaukes, ką iš esmės ir daro girti žmonės. „Šioje pjesėje nėra daug citatų, bet labai daug nuorodų į Šventąjį Raštą. Jų yra kiekvieno personažo tekste. Į pjesę pasižiūrėjus globaliai, - tai yra mūsų visuomenės testamentas, biblijinis šiuolaikinių žmonių pasakojimas, kaip mes gyvename, kaip tvarkomės su savo egzistencinėmis problemomis“, - savą vertinimą pateikė L. Vaskova.

Šiame spektaklyje bankininko žmoną Lorą vaidinanti aktorė Regina Šaltenytė atskleidė, kad kurti vaidmenį labai padėjo spektaklio dailininkė Lauryna Liepaitė. Parinko tokius batelius, su kuriais ir blaiviam ne taip lengva pastovėti. O kad fizinės savijautos pajutimas būtų organiškas, to reikėjo ieškoti.

„Ne į kiekvieną išgėrusią moterį yra malonu žiūrėti. O ir užduotis ne ta, kad žiūrovai pasibaisėtų išgėrusiais žmonėmis. Be to, čia – komedija, žiūrovams turi būti linksma. Tai ta fizinė būsena irgi turi nešti tokią informaciją. Šitame spektaklyje pirmiausia ieškota tokių spalvų, kurios neatstumia“, -atviravo R. Šaltenytė.

Aktorės žodžiais, girtumo būsena yra šiek tiek ekstremali. Mažiau save kontroliuojant išsprūsta daugiau žodžių. Tada visko padaroma daugiau. Šitoje pjesėje, kai nebesvarbu su kuo bendraujama – savo ar ne savo socialinio sluoksnio, draugų rato žmonėmis, ta savijauta ir ta situacija leidžia išsisakyti, kas guli „ant dūšios“, atrakinti tas problemas, kurios yra opiausios. Tačiau svarbiausia, kad ateina laikas ir tenka už viską sumokėti. Šita problema šioje pjesėje opiausia ir tiksliausia.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LŽ REKOMENDUOJA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"