TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LŽ REKOMENDUOJA

Žiniasklaidos bendrovės vadovas: PVM lengvata neišspręstų skaidrumo problemos

2012 01 03 14:00

Bendrovės "15 minučių" direktorius Tomas Balžekas teigia, jog siūloma pridėtinės vertės mokesčio (PVM) lengvata spaudai jo vadovaujamai žiniasklaidos įmonei sugeneruotų papildomą milijoną pelno, bet nepaisant to sako nepritariantis prezidentės Dalios Grybauskaitės siūlymui taikyti šią PVM lengvatą.

Vienam didžiausių leidėjų Lietuvoje – „Schibsted Media Group“ atstovaujantis T.Balžekas sako, jog siūlomos mokesčių lengvatos nepadės išspręsti vienos opiausių - žiniasklaidos skaidrumo problemų, nors būtent šią problemą derėtų spręsti pirmiausia.

"Pridėtinės vertės mokesčio (PVM) lengvata spaudai mūsų grupei tikrai sugeneruotų papildomą milijoną pelno, bet, nepaisant šios pagundos, manau, kad šiuo metu dar nereikia daryti išimties spaudai. Žiniasklaidos skaidrinimo darbas dar neatliktas", - 15min.lt portale paskelbtame komentare teigia T.Balžekas.

"Visų pirma, manau, kad PVM lengvata reikalinga tik naujienų spaudai, o jos jau liko nedaug, nes naujienos išsikraustė į internetą. Taigi, gal geriau dotuokime prieigas prie interneto? Antra, PVM lengvata spaudai, mano galva, buvo panaikinta norint pamokyti porą leidėjų. Pritariu šiems veiksmams, nes jie yra pridarę daug blogio mūsų valstybei, kadangi jau seniai nedirba savo tikrojo darbo ‒ negina visuomenės intereso", - teigia dienraščio 15 minučių direktorius.  

T.Balžeko nuomone, problema yra ta, kad "nacionaliniai leidiniai, kaip ir daugelis rajoninių laikraščių, yra parsidavę".

"Sunkumų iškyla visiems, bet juk mes neiname žudyti, kai neturime darbo? Ištikus bėdai ieškome bet kokio darbo ir jo imamės, kad tik duonos kąsnį pelnytume. O kodėl žiniasklaida parsiduoda, kodėl ji neieško kito kelio? Neslėpkime to: ji parsiduodavo ir ne sunkmečio laikais, ji parduodavo įtaką ir anksčiau, ne tik dabar, ypač spausdintinė žiniasklaida. Todėl manau, kad Vyriausybė teisingai nusprendė neišskirti iš kitų šios apkerpėjusios srities. Tikiuosi, kad Vyriausybė dar nebaigė savo darbo, žiniasklaidos akcija „Darom 2012“ dar tik prasidėjo", - savo komentare rašo T.Balžekas.

Anot jo, PVM dydis šiuo atveju nieko nepakeis: "Reikia leisti numirti tai žiniasklaidai, kuri yra pažeidusi esmines vertybes ir prigimtines funkcijas dirbti visuomenės interesui, dirbti garbingai, sąžiningai ir skaidriai, atsiskaitant tik prieš savo skaitytoją, kuri, mojuodama laisvo žodžio vėliava, iš tiesų tą žodį pardavinėja, bandydama bet kokiais būdais išgyventi. Kai tai nutiks, liks tik tokia žiniasklaida, kuri šiame „versle“ nori būti ilgą laiką, todėl dirba sąžiningai ir skaidriai, gina ne finansinių rėmėjų, o visuomenės interesus". 

T.Balžeko nuomone, Vyriausybė, apmokestindama žiniasklaidą papildomu PVM tarifu, panaikindama lengvatas autoriniams mokesčiams (anksčiau dauguma redakcijų darbuotojų dirbo pagal autorines sutartis, kur GPM tarifas buvo 15 proc., dabar taikomas pilnas apmokestinimas), pasielgė teisingai, tačiau neatliko darbo iki galo.

"15 minučių" direktoriaus teigimu, iki šiol neapgalvota ir ydinga valstybinių įstaigų komunikacijai skyiriamų lėšų panaudojimo tvarka.

"Ar kas nors iš Vyriausybės narių pasidomi, kur investuojamos daugiau kaip 40 mln. Lt per metus valstybinių įstaigų komunikacijai skiriamų lėšų? Kiek iš jų patenka tiems, kuriuos Vyriausybė norėjo nubausti? Juk šie milijonai išeina iš mokesčių mokėtojų kišenių. Na, gerai, dalį duoda Europos Sąjunga, bet tai juk vis tiek mokesčių mokėtojų pinigai. Paklauskite savęs, gerbiami politikai, kodėl biudžeto lėšomis apmokėta komunikacija yra perkama mokamose žiniasklaidos priemonėse? Kodėl žmogus, sumokėjęs į biudžetą, dar turi mokėti už leidinį, spausdinantį jam skirtą žinutę, kurią nori perduoti viena ar kita ministerija ar šiaip valstybei arba savivaldybei priklausančios įmonės, tarkime, „Vilniaus vandenys“, - rašo T.Balžekas.

Anot jo, problema ne ta, kad politikai nežino reitingų, jiems svarbu tai, kad investuodami biudžeto pinigus į tam tikras žiniasklaidos priemones "gali nusipirkti tylą ar palankumą".

T.Balžeko nuomone, valstybinės institucijos, Valstybinės mokesčių inspekcija (VMI) ar „Sodra“ vengia tikrinti Lietuvos žiniasklaidos įmones, tik dabar pradedama kalbėti apie prievolę atskleisti visų informavimo priemonių akcininkus.

"Tikriausiai, valstybės institucijos bijo, kad žiniasklaida už jas stipresnė, kad ji visada turi kompromituojančios medžiagos, kad, neduok Dieve, pradės ją spausti. O jūs nebijokite ir parodykite tvirtą valią. Palyginkite žiniasklaidos priemones tarpusavyje: kiek kas mokesčių sumoka, kiek kas darbuotojų turi, kiek jų vadovai gauna algos, ir pagalvokite, ar tai normalu, ar ne? Nes negali būti absurdiškesnės situacijos nei ta, kai žiniasklaidos darbuotojams atlyginimai mokami vokeliuose. Apie kokią garbingą žiniasklaidą, kuriai reikia mažinti PVM, mes kalbame?", - teigia T.Balžekas.

„Schibsted Media Group“ grupei priklauso žurnalai „Žmonės“, „Ji“, „Laima“, „Edita“, laikraštis „15min“ ir naujienų portalas 15min.lt.

Prezidentės patarėja Virginija Būdienė praėjusią savaitę pareiškė, jog D.Grybauskaitė siūlo nustatyti mažesnį pridėtinės vertės mokestį (PVM) spaudai, nes dabartinis 21 proc. tarifas kelia grėsmę nepriklausomam visuomenės informavimui, kai kurie laikraščiai yra atsidūrę ant bankroto ribos, ypač sunku verstis tapo regioniniams laikraščiams.

Pasak patarėjos, kai kurie leidiniai dėl padidinto PVM pateko į sudėtingą situacija ir "ieškojosi ne visai sąžiningų finansavimo šaltinių".

Prezidentės siūlymas periodiniams spaudos leidiniams taikyti lengvatinį 9 proc. PVM tarifą buvo nukeltas į Seimo pavasario sesiją.

Kritikų teigimu, Europos Komisijos tyrimai rodo, kad PVM lengvatos paprastai veikia ne kaip kainų mažinimo veiksnys, o kaip subsidija prekių ir paslaugų teikėjams. Be to, teigiama, kad lengvatos iškraipo mokesčių sistemą, mažina skaidrumą, iškreipia konkurenciją.

Be to, Vyriausybės teigimu, spauda remiama per viešąją įstaigą Spaudos, radijo ir televizijos rėmimo fondą.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LŽ REKOMENDUOJA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"