TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LŽ REKOMENDUOJA

Žmogaus jausmai - į džiazo puokštę

2011 11 25 7:00

Amerikoje tituluojama kaip viena geriausių pianisčių džiazo atlikėja Keiko Matsui po penkerių metų pertraukos vėl koncertavo Lietuvoje. Vilnius buvo jos 23-iojo albumo "The Road..." pristatymo pasaulinio turo dalis.

Trečią kartą mūsų krašte viešinti atlikėja per koncertą teigė, kad daugtaškis albumo pavadinime turi labai svarbią reikšmę: "Kiekvienas mūsų turime savo kelionę, kuri nesibaigia ir nuolatos tęsiasi", - apie savo naujojo albumo "The Road..." (liet. "Kelias...") pavadinimą sakė Keiko.

Jausmų paletė

Melancholiškais ir minoriniais sąskambiais nuskambėjo pirmieji koncerto akordai, atrodė, kad K.Matsui tokią nuotaiką ir stengsis išlaikyti per visą pasirodymą. Tačiau jos kūriniai išaugdavo į sprogstančias bombas, "macho" jėgos pilnus melodijų pliūpsnius. 

Viena K.Matsui muzikos interpretacijų teigia, kad jos atliekamuose kūriniuose labai dažni gamtos motyvai ir tai yra tiesa. Per koncertą buvo galima išgirsti tokių melodijų, kurios buvo įkvėptos laukinės gamtos, miško ar net džiunglių - instrumentais atkuriami vėjo gūsiai, medžių šnarėjimo garsai. Pianistė genialiai perkėlė gamtą į penklinę. 

Taip pat jos dainų pavadinimuose figūruoja augalijos, gyvūnijos, stichijų, dangaus kūnų (ypač mėnulio) tematika: "Cherry Blossom" (liet. "Vyšnių žiedas"), "A Drop of Water" (liet. "Lašas vandens"). 

Albumo "The Road..." kūriniai visiškai atitinka jo pavadinimą. Jie kaip kelionės ir pats žmogus - pilni netikėtumų, pakilimų ir nuopuolių, džiaugsmo ir veriančio skausmo, aistros ir abejingumo, gyvybingumo ir apatiško lėtumo, žaismingumo. K.Matsui per pasirodymą savo muzikoje susiejo visus įmanomus žmogaus jausmus į džiazo melodijų puokštę. 

Paperkantis nuoširdumas

Pianistė beveik kiekvieną savo kūrinį pristatydavo publikai ir pasakodavo trumpą jo istoriją. Jos tik pianinu atliekamą trapų ir švelnų solo kūrinį "Forever, Forever" (liet. "Amžinai, amžinai") įkvėpė parašyti dukra. "Per mano gimtadienį priėjo duktė ir japoniškai pasakė: "Aš tave mylėsiu amžinai, amžinai...", - taip apie savo mažąją mūzą pasakojo K.Matsui. 

Muzikantės naujas kūrinys "Embrace and Surrender" (liet. "Apkabinti ir pasiduoti") atsirado iš labai didelės meilės. Atlikėja juokavo, kad galbūt nederėtų apie tai daug pasakoti, ir tiesiog pradėjo groti. 

K.Matsui žavi paprastumu ir nuoširdumu. Kiekvieną kartą ji dėkojo už aplodismentus, nuoširdžiai džiaugėsi viešnage Lietuvoje. Ji taip pat dėkojo už Japonijos palaikymą, kai šį pavasarį šalį sukrėtė cunamis. Tarp kūrinių džiazo atlikėja dalijosi patirtimi, iš kur semiasi idėjų, kas jai svarbu gyvenime. 

Per pasirodymą skambėjo "Bohemian Concerto", "Dawn", Whisper From The Mirror", kūrinys iš pirmojo albumo - "Light Above The Trees" ir kiti aplodismentų jūros sulaukę kūriniai.

Susilieja Rytai ir Vakarai

Remiantis dar viena K.Matsui muzikos interpretacija galima teigti, kad ji muzikuodama derina skirtingus tradicinės Vakarų ir Rytų muzikos motyvus. Atrodo, kad šie du pasauliai įkvepia menininkę. Keiko kūriniai kupini pakylėto dvasingumo ir suvienija dviejų visiškai skirtingų kultūrų polius - vartotojiškumo persismelkusius Vakarus ir labai kontrastingus, harmonijos pilnus Rytus. 

Per savo muzikinę karjerą K.Matsui keitėsi, ieškojo muzikos, kuria galėtų save atskleisti, tobulėjo. 1987 metais ji debiutavo džiazo albumu "A Drop of Water", albumas "Cherry Blossom" atlikėjai padėjo dar labiau išpopuliarėti, tačiau jis šiek tiek skyrėsi nuo to, ką ji kūrė prieš tai, - albume skambančių kūrinių nebebuvo galima priskirti šiuolaikiniam džiazui. "Sapphire" atidarė jai dar daugiau durų ir pelnė tarptautinį pripažinimą. Šis albumas dar labiau išsiskyrė iš visos jos kūrybos - jame K.Matsui susiejo skirtingus "funk", "latino" ir kitus muzikos stilius. Tai buvo netikėtas ir kontroversiškų vertinimų sulaukęs sprendimas.

K.Matsui jau ne vieną dešimtmetį stebina žiūrovus naujais muzikiniais atradimais. Ne veltui, atlikėjos interneto svetainėje skelbiamais duomenimis, ji gali būti nominuota šių metų "Grammy" apdovanojimui už geriausią instrumentinę popmuziką. Atlikėjos albumai buvo patekę į perkamiausių įrašų sąrašų viršūnę, ji ne kartą tituluota kaip geriausia šiuolaikinio džiazo atlikėja.

Paskutinis kūrinys - kaip malda

Jungtinėse Valstijose gyvenanti japonų pianistė, atlikdama paskutinį kūrinį "Affirmation", pristatė penkis grupės narius, su kuriais atvažiavo į Vilnių. Kiekvienas instrumentas "pasisakė" sugrodamas trumpą melodiją, o K.Matsui šį kūrinį įvardijo kaip savo gyvenimo himną. 

Sulaukusi nesibaigiančių plojimų ji dar du kartus sėdo prie pianino ir atlikdama jau tikrai paskutinį vakaro solo kūrinį scenoje liko viena ir savo paskutinius akordus pavadino malda.

Amerikietė aktorė Whoopi Goldberg yra sakiusi: "Kalbėti apie džiazą - tai tas pats, kas šokti apie paveikslą." Tą patį galima pritaikyti ir K.Matsui kuriamai muzikai - reikia ne skaityti apie ją, o išgirsti. 

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LŽ REKOMENDUOJA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"