TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
MOKSLAS IR ŠVIETIMAS

„Mokinkime ir mokykimės kitaip“ – ne teoriškas, bet praktiškas projektas

2013 06 26 6:00
sweep.jobs nuotrauka

Prieš daugiau nei metus VšĮ „Kitas variantas“ pradėjo vykdyti projektą „Mokinkime ir mokykimės kitaip“. Šiuo darbu žingsnis po žingsnio keičiamas požiūris į ugdymo procesą, į jį įtraukiamas ne vien, kaip įprasta, mokytojas ir mokinys, bet ir tėvai (globėjai, rūpintojai), socialiniai pedagogai, administracijos darbuotojai, jaunimo nevyriausybinių organizacijų nariai.

Projekto dalyviai skatinami ne tik kurti efektyvius bendravimo su konkrečiais mokiniais planus, bet ir juos motyvuoti savo veiksmais, gerinti bendravimo su kolegomis kokybę.

„Šiuolaikiniame pasaulyje svarbu formuoti vertybes, bet dar svarbiau ugdyti įvairiapusiškai išsilavinusias asmenybes, - teigia viena projekto dalyvių. – Mokinius mokome ne tik teorijos, bet ir socialinių įgūdžių. Ankščiau tai neakcentuota.“

Nuo teorijos prie praktikos

Viena aktualiausių projekto dalių – patyriminiai mokymai. Specialistai teigia, kad žinios efektyviausiai įsimenamos taikant jas realiose, o ne teorinėse situacijose. Taip pat mokyklose buvo įgyvendinami mokymai pagal C.A.R.E. profilio®, Laiko valdymo profilio®, Streso valdymo profilio® metodikas. Pasak projekto dalyvių, nauji įgūdžiai padeda lengviau įsiminti informaciją, ją struktūrizuoti, perteikti kitiems. Tiek mokiniai, tiek mokytojai pastebėjo, kad išklausiusieji seminarus geriau planuoja laiką, tapo šiek tiek kūrybiškesni, kitaip reaguoja stresinėse ar konfliktinėse situacijose.

Be to, 2013 metų birželio 7 dieną vyko konferencija su užsienio lektoriais, skirta projekte dalyvaujančių mokyklų bendruomenių nariams. Lektoriai iš užsienio papildė projekto metu dėstytus inovatyvius mokymosi metodus, pristatė jų taikymo praktiką užsienyje, pasidalijo patirtimi.

Tokie mokymai ne tik teoriškai, bet ir praktiškai suartina kolegas, primena, kad tėvai (rūpintojai, globėjai), administracijos darbuotojai, jaunimo NVO nariai, socialiniai pedagogai – taip pat neatsiejamos ugdymo proceso grandys.

Mokyklų socialinė partnerystė

Numatyta, kad šių metų vasarą finišuosiančiame projekte „Mokinkime ir mokykimės kitaip“ naujų įgūdžių bus įgiję 400 dalyvių iš Alytaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių, Tauragės ir Telšių mokyklų bendruomenių. Tačiau tai tik pradžia. Balandžio–gegužės mėnesiais praplėstas besimokančių mokyklų tinklas. Naujiems nariams sudarytos sąlygos susipažinti su projekto metu vykusiais mokymais, aptarti inovatyvius metodus ir, įsitikinus jų nauda, tai pritaikyti ugdymo procese. Šis partnerystės tinklas jungia daugiau nei 10 naujų mokyklų skirtingose savivaldybėse.

Projektas „Mokinkime ir mokykimės kitaip“ bendrojo lavinimo mokyklos bendruomenėms vykdomas pagal Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos uždavinio „Gerinti mokymosi visą gyvenimą paslaugų kokybę“ prioriteto „Mokymasis visą gyvenimą“ priemonę „Kalbų mokymo, verslumo ugdymo ir inovatyvių švietimo metodų kūrimas ir diegimas“.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
MOKSLAS IR ŠVIETIMAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"