Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATATRASA
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIA
MOKSLAS IR IT

„Mokslo sriuba“: kaip šiandien tiesiami geležinkeliai

 
2015 12 13 11:00
„Mokslo sriuba“ nuotrauka

Senovėje, norint iš vienos vietos į kitą nugabenti daug krovinių, buvo tik du pasirinkimai. Krovinius gabenti upėmis arba arklių traukiamais vežimais.

Bet ką daryti, jei upė teka priešinga kryptimi nei reikia? Tada belieka arklių traukiami vežimai. Išradėjai galvojo, kaip sumažinti trintį. Ar žinojote, kad pirmųjų bėgių užuomazgos mena Senovės Graikijos laikus?

„Šiuo metu Šveicarijoje baigiamas statyti ilgiausias planetoje geležinkelio tunelis. Tai yra vienas įspūdingiausių inžinerinių projektų Europoje. Tunelis eina po Šveicarijos Alpėmis ir sujungia du kaimelius – Erstfedą ir Bodijo. Jis sudarytas iš dviejų 57 kilometrų ilgio kelių, o bendras visų atšakų ilgis siekia apie 150 kilometrų. Galime įsivaizduoti kokio mąsto tai yra darbai. Naudojant galingą techniką iškasta daugiau kaip 28 milijonai tonų uolienų.“ – sudomina „Mokslo sriubos“ vedėjas Ignas Kančys.

DALINKIS:
0
SPAUSDINTI
MOKSLAS IR IT
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"