Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATAŠVIETIMAS
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
MOKSLAS IR IT

„Mokslo sriuba“: kaip valdomi traukiniai

 
2016 01 10 12:00
„Mokslo sriuba“ nuotrauka

Lekiame 80 kilometrų per valandą greičiu su traukiniu. Mašinistas sėdi prie šilumvežio valdymo pulto ir nejučiomis jį suima miegas...

Vilniuje yra viena salė iš kurios valdomi visi Lietuvos geležinkelių traukiniai. Specialistai ją vadina NASA centru. Į valdymo centrą ateina informacija iš geležinkelių jutiklių, vaizdo kamerų, matomas kiekvienas kelias, kiekvienas važiuojantis traukinys. Kaip būtų stabdomas nevaldomas traukinys?

„Traukinio mašinisto darbo diena prasideda, kai jis atvažiuoja į depą. Jis susitinka su depo budėtoju. Prieš pradedant darbą, medicinos punkte patikrinamas mašinisto kraujospūdis ir blaivumas. Jei viskas gerai, mašinistas džiaugsmingai įlipa į lokomotyvą ir užveda variklį. Patikrina stabdžius ir pradeda važiuoti.“ – sudomina „Mokslo sriubos“ vedėjas Ignas Kančys.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
MOKSLAS IR IT
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataŠvietimasTrasaKarjera
Žmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"