TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
MOKSLAS IR ŠVIETIMAS

„Nintendo” neteko vadovo

2015 07 13 16:21
SIPA/Scanpix nuotrauka

Japonų kompiuterinių žaidimų bei įrangos gamintoja „Nintendo” pranešė, kad po sunkios ligos mirė jos prezidentas ir generalinis direktorius 55-erių Satoru Iwata. Kaip sakė pats apie save, jis turėjo “žaidimų kūrėjo smegenis ir žaidėjo širdį“.

Japonų žaidimų industrijoje S. Iwata buvo labai gerbiamas ir laikomas korifėjumi. Jam vadovaujant kompanija „Nintendo“ išleido itin populiarias žaidimų konsoles „Nintendo DS“ bei „Wii” ir sparčiai augant skaitmeninių žaidimų rinkai tapo žaidimų kompiuterių pramonės varomąja jėga.

„Nintendo“ – žaidimų srities bendrovė, jos verslo pagrindą sudaro stacionarieji ir nešiojamieji žaidimų kompiuteriai. „Nintendo“, kaip ir jos konkurentai „Microsoft“ bei „Sony“, pati kuria žaidimus arba užsako juos kūrėjų studijoms, kurios sukuria žaidimus jų specifinėms platformoms.

Nuo programuotojo – iki prezidento

S. Iwata 1980 metais pradėjo dirbti viename „Nintendo” padalinyje programuotoju, o 2002 metais jis tapo šios kompanijos prezidentu, perėmęs jos vairą iš steigėjo Hiroshi Yamauchi.

Dar 1983 metais išleidusi žaidimų konsolę „Nintendo Entertainment System“, kuri tapo pamatu šių dienų kompiuterinių žaidimų pramonei, kompanija „Nintendo“ visame pasaulyje tapo žinoma dėl savo legendinio žaidimo „Mario Bros“ herojaus - italų santechnikas Mario tapo „Nintendo“ talismanu. Vėliau žaidimas „Super Mario Bros“ tapo populiariausiu kada nors sukurtu žaidimu, jis įtrauktas į Guinnesso rekordų knygą kaip perkamiausias žaidimas – iš viso parduota per 40 mln. „Super Mario Bros.“ kopijų. Žaidimas atnešė didžiulę sėkmę „Nintendo Entertainment System“ konsolei ir ją labai išpopuliarino.

Kai šių kompiuterinių žaidimų populiarumas pradėjo mažėti, S. Iwatos vadovaujama kompanija „Nintendo“ jau kūrė, gamino ir pardavinėjo tokius produktus, kurie leido dešimtmečius išlikti tarp stipriausiųjų rinkoje.

Satoru Iwata. /Reuters/Scanpix nuotrauka

Rinką užkariavo vienu šuoliu

S. Iwatai vadovaujant 2004 metais sukurta ir išleista delninė žaidimų konsolė „Nintendo DS“ greitai tapo pasaulyje geriausiai parduodamu rankose laikomų žaidimų kompiuteriu. Antai D.Britanijoje per šiek tiek mažiau nei metus laiko nuo „Nintendo DS“ pasirodymo šioje šalyje sausio parduotų „Nintendo DS“ konsolių skaičius perkopė vieną milijoną vienetų. Konsolės buvo graibstomos – jų trūko prekyboje, o pirkėjams tekdavo laukti kelias savaites. Europoje vien per pirmus metus iš viso buvo parduota beveik 3,5 milijono šių konsolių, o visame pasaulyje - 13 milijonų vienetų. Prie įspūdingų pardavimo skaičių bei kompanijos sėkmės prisidėjo ir jos originalūs žaidimai - “Nintendogs”, “Animal Crossing: Wild World” ir “Brain Training”.

Kitas itin populiarus kompanijos „Nintendo“ žaidimų kompiuteris „Wii” taip pat pritraukė jai milijonus klientų. „Wii“ − penktoji „Nintendo“ videožaidimų konsolė, Europoje pasirodžiusi 2006 metų pabaigoje. Kartu su ja rinkoje atsirado dešimtys naujų kompanijos žaidimų. Populiariausias jų - žaidimų rinkinys„Wii Sports“ (tenisas, beisbolas, boulingas, golfas ir boksas).

Pardavimo rekordai

„Wii“ konsolių buvo parduota per 100 mln. vienetų ir ji buvo populiariausia iš 7-osios kartos žaidimų konsolių (kitos – „Xbox 360“ ir „Playstation3“), bei bendrai − trečia pagal pardavimus žaidimų konsolė istorijoje.

2011 metais išleista aštuntos kartos konsolė „Nintendo 3DS“ – žaidimų įrenginys, gebantis vaizduoti stereoskopinius 3D efektus be specialių 3D akinių ar kitokių priedų. 2012 metų liepą pasirodė „Nintendo 3DS XL modelis“, turintis 90 proc. didesnį ekraną.

Konsolė „Nintendo 3DS“ tapo greičiausiai parduodama konsolė Japonijoje: per 52 savaites buvo pasiektas puikus rezultatas - 5 milijonai kopijų. Palyginimui, „Nintendo DS“ tokiam rezultatui Japonijos rinkoje prireikė 56 savaičių, o „Game Boy“ – 58 savaičių.

Kompiuterinių žaidimų pramonės piramidės viršuje yra tarptautinės kompanijos, kuriančios aparatinę įrangą: „Nintendo“, „Microsoft“ ir „Sony“.

Programinės įrangos pardavimo augimas nuo to laiko, kai rinkoje atsirado ir nuolat tobulinami nauji žaidimų kompiuteriai „Sony PlayStation 3“ ir „Nintendo Wii“ bei „Microsoft XBOX 360“ žaidėjams suteikė „naujosios kartos“ potyrius, o įrangos pardavimo pajamos, palyginti nuo 3 mlrd. eurų tuo metu, vėliau kas met augo po keliasdešimt procentų.

Parengė Rokas Černiauskas

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
MOKSLAS IR ŠVIETIMAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"