TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
MOKSLAS IR ŠVIETIMAS

„Soul street dance“ pamokos – ir vaikų namų globotiniams

2016 03 23 11:53
Repetuoja globotiniai iš Molėtų. Alinos Ožič (LŽ) nuotraukos

„Nenustokite ploti į ritmą ir kartokite mano judesius. Išmokite išgirsti muziką“, – energingai kartojo „Soul street dance“ šokėjas Cedricas D. Hicksas, pirmadienio popietę į šokio mokyklą „Low Air“ susirinkusiems vaikams. JAV ambasados Lietuvoje iniciatyva, garsi Amerikiečių gatvės šokio trupė „Soul street dance“ šią savaitę ves meistriškumo pamokas vaikams ir savo pasirodymais džiugins gatvės šokio gerbėjus didžiuosiuose Lietuvos miestuose.

„Soul Street Dance“ jauniems šokio gerbėjams dažnai rengia meistriškumo pamokas, kurios yra pelniusios trupei „Roko žvaigždžių“ titulą edukacinio teatro pasaulyje. Lengvai ir žaismingai bendraudami su jaunimu, jie supažindina jaunuosius gatvės šokėjus su atsakingu ir kūrybišku požiūriu į save bei supančią aplinką.

Vienoje iš „Low Air“ salių mokyklos mokinius popingo (angl. popping) stiliaus šokio subtilybių mokė šokėjai Rockas Williamsas ir Roy Ramirezas. Čia pat kampe patogiai įsitaisęs prie DJ pulto, įsijautęs ir linguodamas į ritmą trupės didžėjus DJ IV (Ichikara Valdezas) leido muziką.

Kitoje salėje trupės nariai Javieras Garcia ir C. D. Hicksas breiko šokio gudrybių mokė Molėtų įstaigos „Vaikų savarankiško gyvenimo namai“ globotinius. Iš pradžių keletas jaunuolių dar šiek tiek nedrąsiai lūkuriavę ant palangių, galiausiai šokėjų padrąsinti prisijungė prie šokančiųjų. „Mums šiandien juk svarbiausia gerai praleisti laiką ir sukurti gerą energiją, – vaikus drąsino C. D. Hicksas ir šmaikštaudamas pridūrė: – Ten, sėdintieji ant palangių, manote, kad esate „kieti“? „Kieti“ yra tie, kurie stovi čia, ir šoka su mumis. Tad jei norite būti „kieti“, atsistokite ir prisijunkite prie šokančiųjų.“

Molėtų „Vaikų savarankiško gyvenimo namai“ globotiniai laikėsi visų šokėjų instrukcijų ir labai stengėsi, juk jiems pasimokyti iš pasaulinio lygio šokių meistrų – išties reta galimybė. Ją suteikė šokio mokyklos „Low Air“ vadovas Laurynas Žakevičius. Pasak jo, sulaukęs kultūros reikalų asistentės Jūratės Kirvaitienės iš JAV ambasados Lietuvoje pasiūlymo padėti suorganizuoti garsios trupės pamokas vaikams, jis iškart pagalvojo apie Molėtų globotinius.

„Tuo metu kaip tik vedžiau užsiėmimus vaikams tame Molėtų savarankiškumo centre. Pasakiau poniai Jūratei, kad yra tokia vaikų grupė, paklausiau, ar galime juos prijungti. Gavau teigiamą atsakymą. Iškart susisiekiau su vaikus globojančia socialine pedagoge Ona Purliene. Ji labai stengiasi juos visus sukviesti, įtraukti į įvairias veiklas. Dabar vaikams atostogos, daugelis sugrįžę pas globėjus ar tėvus, jei turi tokių galimybių. Tad juos pedagogei reikėjo visus surinkti, paraginti atvykti. Ji prisidėjo daugiausia“, – teigė L. Žakevičius.

„Soul street dance“ šokėjas Cedricas D. Hicksas.

Gatvės šokis vaikus išlaisvina

Molėtų „Vaikų savarankiško gyvenimo namuose“ pusmetį buvo vykdomas edukacinis teatro ir šokio projektas „Scena2“. Jo metu užsiėmimus vaikams vedė edukacinės patirties turintys kultūros profesionalai, tarp jų ir choreografas, šokėjas L. Žakevičius. Anot jo, kūrybiniai užsiėmimai socialiai pažeistus vaikus išlaisvina, suteikia drąsos. Tokie vaikai dažnai savyje slopina ir išgyvena skausmingas emocijas, todėl reikia rasti būdą, kaip prieiti, kalbėtis.

„Pasibaigus mokymams, žaidimo forma uždavę klausimus, bandėme sužinoti ar vaikams patiko, kokie jų įspūdžiai. Daugelis jų sakė: „Nustebau, kad po jūsų užsiėmimų jausdavausi gerai“. Tad vaikai patys stebėjosi, kad gali būti ne tik smagu tą akimirką, bet ir naudinga po to. Ir, aišku, tie vaikai keičiasi. Iš pradžių jie nedrįsta, negali, nežino. Vėliau, įpusėjus mokymams, ir išdrįsta, ir bando, ir patys daro. Svarbiausia yra juos, „užkabinus“ savo veikla, padėti ir toliau palaikyti. Todėl labai svarbus tokių projektų tęstinumas, vienkartiniai apsilankymai nelabai veikia. Nuvažiuoji, palinksmini, pradžiugini ir išvažiuoji. Jiems tada smagu, gerai, bet poveikis yra mažas. O kai jau pusę metų važinėji ir mokai, tai jau šis tas“, – pasakojo choreografas.

L. Žakevičius kukliai sakė nenorintis prisiimti visų laurų sau ar „Low Air“ mokyklai. Tačiau tiek jis, tiek pati mokykla daug dėmesio skiria socialinę atskirtį patiriantiems vaikams. Pasak jo, socialinių problemų sprendimas nėra pirminė jo mokyklos funkcija, bet kai yra sąlygos, jis kuo dažniau stengiasi suteikti galimybę mokytis, tobulėti visiems vaikams, dalyvauti projektuose ir inicijuoti socialinių problemų sprendimą. Tad kurį laiką „Low Air“ mokykla leido vaikams iš globos namų mokytis savo mokykloje lengvatinėmis sąlygomis.

L. Žakevičiaus pirmoji profesija yra socialinis pedagogas. Anksčiau jam teko dirbti mokyklose su vaikais ir kaip socialiniam pedagogui spręsti problemas formalioje aplinkoje. Bet vis labiau „panirdamas“ į šokį jis suprato, kad gatvės šokio kultūra turi daug potencialo sprendžiat socialines problemas. Būtent per įvairias šokio formas jis kalbasi su vaikais, bando prie jų prieiti, juos įtraukti, jiems padėti.

„Per gatvės šokį galima labai daug nuveikti sprendžiant socialines problemas, nes pats šis stilius vystėsi smurtinėje aplinkoje. Gatvės šokis yra labai laisvas, turintis daug improvizacijos elementų, leidžiantis išreikšti individualumą, todėl socialinės rizikos aplinkoje gyvenantiems vaikams tokia šokio forma nėra įpareigojanti, jiems palanki ta laisvė. Visada sakau, kad gatvės šokis yra savaime susiformavusi prevencijos forma“, – LŽ teigė L. Žakevičius.

„Low Air“ vadovas Laurynas Žakevičius.

Svarbiausia parodyti vaikams pasitikėjimą

Vaikus į amerikiečių trupės pamoką atlydėjusi įstaigoje Molėtų „Vaikų savarankiško gyvenimo namai“ socialine pedagoge dirbanti O. Purlienė teigė, kad vaikai su nekantrumu laukė šios išvykos. Pasak jos, tokie kūrybiniai užsiėmimai padeda vaikams lengviau išgyventi sunkumus, kuriuos jie patiria. Juk dažnas jų būna pilnas pykčio, nusivylęs, nepasitikintis, o meniniai užsiėmimai padeda suvaldyti agresiją, emocinius sutrikimus. Jų gyvenime atsiranda daugiau šviesesnių nuotaikų, švelnumo, draugiškumo vienas kitam.

„Kadangi jie dažnai jaučiasi menkaverčiai, tokie užsiėmimai jiems leidžia jaustis laisviau ir būti pagarbiems vienas kito atžvilgiu. Gyvendami vienoje aplinkoje jie ir kartais negražiai pasako ką nors vienas kitam, išsivadina, konfliktuoja, nori būti vienas už kitą geresni. O čia, žiūrėkite, jie gražiai stovi vienas šalia kito, kartu šoka, džiaugiasi – visi jaučiasi vertingi, reikalingi. Ir čia nereikia jokių žodžių, užtenka tik judėti“, – LŽ teigė soc. pedagogė O. Purlienė.

Įgyvendinant edukacinį projektą „Scena2“ į rengiamus užsiėmimus vaikai eidavo su užsidegimu. Jie susidraugavo, susigyveno su jiems daugiausiai užsiėmimus vedusiais: šokėju L. Žakevičiumi, režisiere Radvile Šumile ir aktoriumi Mantu Cegelsku. „Vaikai vis klausdavo: „O kada Radvilė su Mantu atvažiuos? O kada Laurynas?“. Jie gerai mokėjo prieiti prie tų vaikų, psichologiškai juos palaikyti, jiems padėti. Pasibaigus projektui vaikai išties nuliūdo ir sakė man: „Oi, Onut, ačiū tau už būrelį, bet ką dabar darysim, kai jų nebebus?“ – pasakojo O. Purlienė.

Dažnai be tėvų globos gyvenantys vaikai neturi socialinių įgūdžių, yra mažiau atsakingi, nedrąsūs, bijantys. Bet pasak vaikus globojančios O. Purlienės, vaikai labai stengiasi mokytis ir jei juos labai sudomina kažkokia veikla, kurioje jie jaučiasi gerai ir laisvai, jie jaučia atsakomybę, nenori nuvilti nei jį mokančių, nei socialinės pedagogės, nei savęs.

„Vienas berniukas beveik nelankydavo pamokų, bet jis nepraleido nei vieno kūrybinio užsiėmimo, net tada, kai ranką buvo susilaužęs. Direktorius manęs klausė: „Ona, ką tu darai, kad jis pas į tuos užsiėmimus eina, nors pamokas praleidžia?“. Nieko nedarau. Vadinasi, vaikui ten tiesiog gera, jam ten labai patinka. Tas berniukas yra netekęs tėvelio ir gauna našlaičio išmoką, bet pinigų neleidžia, saugo juos sąskaitoje. Kai sužinojo, kad važiuosime į šias pamokas „Low Air“, nubėgo iškart pas direktorių, paprašė, kad leistų iš sąskaitos pasiimti šiek tiek pinigų. Nusipirko treningus. Paklaustas, kodėl, pasakė: „Tai ką, aš apsijuoksiu prieš Lauryną?“– pasakojo LŽ socialinė pedagogė.

Cedricas D. Hicksas breiko šokio gudrybių mokė Molėtų įstaigos „Vaikų savarankiško gyvenimo namai“ globotinius.

Vaikai, pajutę draugiškumą, susikalbėjimą, supratimą iš tų žmonių, kurie jos moko kai ko naujo, su jais užsiima, pradeda jausti jiems pagarbą, mato kaip sektiną pavyzdį, nenori nuvilti, ko nors negražaus ar negero padaryti. Svarbiausia – įgauti jų pasitikėjimą ir parodyti, kad nuoširdžiai jais tiki. Vaikai jaučia, kada tu esi tikras, atsidavęs, tiki jais. Ir kartais jiems užtenka tik gero, švelnaus, padrąsinančio žodžio.

„Vasarą iš socializacijos centro du berniukus nuvežiau į Molėtų rajone esančią „Susitikimų žemę“, ten stovykloje vaikai mokomi užsiimti įvairių amatų, pažinti gamtą. Visi stebėjosi: „Kaip tu išdrįsai iš socializacijos centro atvežti tuos berniukus?“ Atsakiau: „Paprastai. Paklausiau, ar jie bus gerai, jie pažadėjo.“ Aš jais patikėjau. O jie ne tik kad buvo geri, bet patys ėmėsi iniciatyvos daryti gerus darbus kitiems – naktį slapčia vieni du sukapojo visas malkas. Naktį, kai aš nemačiau, nes manė, jog neleisiu, nes bijosiu, kad susižeis. Turi parodyti vaikams, kad esi savas, tarsi esi vienas iš jų, ypač paauglystėje, kai jie daug maištauja. Turi pasitikėti, kitaip tave išduos, apgaus, pasijuoks“, – pasakojo O. Purlienė.

Globos įstaigos „Vaikų savarankiško gyvenimo namai“ globotinai nuolat aktyviai dalyvauja sportinėse žaidynėse, įvairiuose konkursuose. Galimybių užsiimti įvairiomis veiklomis tikrai yra, bet pasak jais besirūpinančios O. Purlienės, galimybių neužtenka, reikia ir juos palaikančio žmogaus. Kartais, nors ir nebespėji, turi lėkti kartu pagal jų gyvenimo ritmą, amžių, būti jų gyvenimo dalimi. Būti atsidavęs ne tik kaip pedagogas, bet ir kaip žmogus. Gal išties tam reikia, ne tik kvalifikacijos, bet ir pašaukimo.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
MOKSLAS IR ŠVIETIMAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"