TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
MOKSLAS IR ŠVIETIMAS

Akademinis nesąžiningumas – ne tik studento problema

2013 06 14 11:04
capitalfm.co.ke nuotrauka

Birželio 11 – 12 d. ISM Vadybos ir ekonomikos bei Kauno technologijos universitetuose vykusiuose renginiuose „Akademinis sąžiningumas: suinteresuotų šalių požiūris“ į nesąžiningumo problemą švietimo sistemoje žvelgta iš aukštųjų mokyklų administracijų, studentų savivaldų, moksleivių ir verslo sektoriaus atstovų perspektyvų. 

Studentų sąjungos prezidentas Paulius Baltokas teigia, kad akademinis nesąžiningumas yra visuomenėje įsisenėjusi problema, kurią spręsti galima tik radus sutarimą tarp visų švietimo sistemos dalyvių. „Būtina į šį reiškinį žvelgti ne tik iš studento pusės, norint efektyviai spręsti nesąžiningumo problemą reikia rasti kompromisą tarp visų suinteresuotų šalių. Privalome ne tik žinoti problemos mąstus, bet ir apie ją garsiai kalbėti ir komunikuoti pokyčius. Tikiuosi, kad tokie renginiai kaip šis taps bendradarbiavimo tarp akademinės bendruomenė, moksleivių ir verslo atstovų pradžia sprendžiant problemą ir siekiant sąžiningos aplinkos aukštosiose mokyklose“.

Anot ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto Ekonomikos ir politikos programos direktoriaus dr. Vincento Vobolevičiaus akademinis nesąžiningumas susijęs su aplinka, kurioje studentas mokosi ir jo motyvacija. „Turime nebijoti taikyti nuobaudas sukčiaujantiems studentams, tačiau nepamiršti pagalvoti apie priežastis, kodėl elgiamasi nesąžiningai. Kurdami įdomias užduotis, reikalaujančias ne tik teorinių žinių, bet ir praktinio bei kūrybinio mąstymo skatinsime studentus atsiskaitymų metu naudotis sukauptomis žiniomis ir jas taikyti, o ne nurašyti medžiagą, kurią galima rasti daugeliui prieinamuose šaltiniuose“.

P. Baltoko teigimu dideli akademinio nesąžiningumo mąstai signalizuoja apie aukštojo mokslo nuvertėjimą ir sumažėjusią studentų motyvaciją mokytis. Todėl svarbu skirti dėmesį aukštojo mokslo kokybės gerinimui ir tinkamai orientuoti moksleivius.

„Aukštojoje mokykloje studentas turi gauti realių žinių ir įgūdžių, ne tik siekti diplomo. Žinoma, priimant absolventą į darbą negalima pasakyti aukštąją mokyklą jis baigė sąžiningai ar ne, tačiau sukauptos žinios atsiskleidžia jau pirmaisiais mėnesiais, tuomet ir priimamas sprendimas dėl tolesnės darbuotojo ateities įmonėje,“ – pranešimo metu sakė „Sweco Lietuva“ prezidentas Artūras Abromavičius.

Renginių metu pristatytas šiemet antrą kartą Studentų sąjungos atliktas tyrimas „Akademinio sąžiningumo indeksas“. Šiemet į tyrimą įtraukta dėstytojų apklausa atskleidė, kad jie akademinio nesąžiningumo pastebi kur kas mažiau nei studentai. Apklausiant universitetų ir kolegijų studentus pastebėta, kad pastarieji sukčiauja labiau.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
MOKSLAS IR ŠVIETIMAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"