LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATATRASA
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIA

Atrastas spontaniško išgijimo nuo ŽIV mechanizmas

2014 11 04 12:34
Oresto Gurevičiaus (LŽ) nuotrauka

Prancūzų mokslininkai antradienį pristatė genetinį mechanizmą, dėl kurio, kaip jie mano, du vyrai spontaniškai išgijo nuo ŽIV, ir sakė, kad šis atradimas gali pasiūlyti naują strategiją kovojant su AIDS.

Abiejų minimų vyrų organizmuose AIDS sukeliantį virusą neveiklų padarė pakeista ŽIV genetinė medžiaga, integruota į žmogaus ląsteles, žurnale „Clinical Microbiology and Infection“ rašo mokslininkai.

Tai, savo ruožtu, tikriausiai nulėmė stimuliavimas fermento, kuris ateityje gali tapti gydymo vaistais taikiniu siekiant sukelti tokį patį atsaką.

„Šis atradimas reiškia kelią vaistui“, – sakė vienas tyrimo autorių Didier Raoult iš prancūzų medicinos tyrimų instituto „Inserm“.

Nė vienas iš minimų dviejų vyrų, kurių vienam užsikrėtimas ŽIV buvo diagnozuotas prieš 30 metų, o kitam – 2011-aisiais, niekada nesusirgo ir AIDS sukeliančio viruso jų organizmuose dabar negalima aptikti įprastais kraujo testais.

Tų vyrų organizmuose virusas negalėjo replikuotis dėl DNR kodo pasikeitimų, kuriuos, kaip mano mokslininkai, nulėmė spontaniška žmogaus ir viruso evoliucija – endogenizacija.

„Mes teigiame, kad išgijimas (nuo) ŽIV gali įvykti per ŽIV endogenizaciją žmonėse, – rašo jie. – Mes manome, kad nuolatinis ŽIV DNR buvimas gali nulemti išgijimą ir apsaugą nuo ŽIV“.

Iki šiol prieiga buvo priešinga: stengtis ištrinti visus ŽIV pėdsakus iš žmogaus ląstelių.

Mokslininkai sakė nemanantys, kad minimi du pacientai yra unikalūs ar kad šis fenomenas yra naujas.

DALINKIS:
0