TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
MOKSLAS IR ŠVIETIMAS

Demokratinio ugdymo bendruomenės steigėjas: vaikai viską gali spręsti patys

2014 02 07 15:00

Norint paruošti vaikus sėkmingai įveikti šiuolaikinius iššūkius, reikia naujo požiūrio ir į jų ugdymą mokyklose. Vadovaujantis tokia idėja organizuota paskaita-diskusija apie demokratinį ugdymą mokykloje, kurioje apie gerąją patirtį pasakojo svečias iš Vokietijos.

Diskusiją organizavo Europos informacijos biuras, Britų Taryba Lietuvoje ir viešoji įstaiga „Sėkmės mokykla“.

Laisvosios Leipcigo mokyklos Vokietijoje atstovas ir vienas iš Europos demokratinio ugdymo bendruomenės (EUDEC) steigėjų Henrikas Ebenbeckas diskusijoje sakė, kad kiekvienas turi turėti galimybes ugdyti savo asmenybę, kūrybiškumą. Mokykloje turi būti sukurta erdvė vystyti šiuos dalykus.

„Aš mokykloje buvau mokomas tapti socialistinės valstybės piliečiu. Viskas, ko išmokau, žlugus santvarkai pasikeitė. Dabar kiekvienas turi išmokti pats priimti sprendimus. Būti sveika asmenybe – svarbiausias dalykas“, – įsitikinęs H.Ebenbeckas. Jis pabrėžė, kad itin svarbu, jog mokytojai gerbtų mokinius. „Pagarba, komunikavimas yra mūsų mokyklos pagrindas“, – teigė H.Ebenbeckas.

Leipcigo mokykloje įgyvendinta ne viena reformistinė idėja, tarp jų ir įvairaus amžiaus vaikų maišymas klasėse. Mokykloje yra įvairių erdvių, kuriose mokiniai gali skaityti, mokytis, žaisti mokantis, kurti. „Mokymasis būna daug efektyvesnis, kai vaikai, kurie yra nesusidomėję vienu dalyku, eina į kitą klasę, kur dėstomas kitas dalykas“, – sakė svečias iš Vokietijos.

H.Ebenbeckas pasakojo, kad mokykloje vaikai mokomi sprendimus priimti visose srityse. Pavyzdžiui, jie dalyvauja sprendžiant dėl mokytojų kandidatūrų. Beje, H.Ebenbeckas neigė mitą, kad laisvosiose mokyklose mokosi tik turtingų vaikų tėvai. Jose mokosi ir socialiai remtinų šeimų vaikai, sakė jis.

Britų Tarybos Lietuvoje vadovo Artūro Vasiliausko manymu, tokios iniciatyvos Lietuvoje yra labai drąsios, bet jis tikisi, jog sulauks sėkmės. Ugdymo inovacijų centro direktorė, tarptautinės asociacijos „Step by Step“ prezidentė Regina Sabaliauskienė pasakojo, kad darželiuose naujas sistemas diegti daug lengviau nei mokyklose. „Tėvai ateidavo pasispiktinę, kodėl vaikai pasakoja visą dieną žaidę. Tačiau žaidimas yra puikiausia ugdymo forma. Demokratiškumas mokyklose yra labai svarbus“, – sakė R.Sabaliauskienė.

Kauno Kazio Griniaus progimnazijos direktorius Stanislovas Šimanauskas pasidalijo savo patirtimi vienoje demokratiškiausių laikomoje mokykloje. Jo teigimu, vaikams suteikiant iniciatyvą ir leidžiant prisiimti atsakomybę, nebereikia muštro ir daugybės reikalavimų. „Vaikai, mokytojai, tėvai jau tiki šiomis idėjomis“, – sakė S.Šimanauskas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
MOKSLAS IR ŠVIETIMAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"