Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATATRASA
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIA
MOKSLAS IR IT

Dirbtinis intelektas neužims jūsų vietos

 
2016 12 05 6:00
itsquiz.wordpress.com nuotrauka

Plačiai paplitusi distopinės mokslinės fantastikos užaugintų kartų baimė, kad dirbtinis intelektas ir robotų technika bus žmonijos pražūtis. Įprasta manyti, kad dirbtinis intelektas taps protingesnis už organinę įvairovę ir nutiks baisių dalykų, kai mašinos perims planetą.

Iš tikrųjų kur kas labiau tikėtina, kaip rašoma msn.com, kad dirbtinis intelektas nesiruošia mūsų sunaikinti – ar net užimti mūsų darbo vietų. Labai tikėtina, kad jis padės mums geriau atlikti savo darbą. Pagalvokite apie tai minutėlę. Mintis, kad dirbtinis intelektas galėtų padėti mums dirbti sumaniau, yra toli gražu ne tokia patraukli kaip roboto – Žemės valdovo – idėja, bet kur kas tikroviškesnis požiūris į dirbtinio intelekto technologijas 2016 metais. Kalbama ne tik apie darbininkus, gamykloje dirbančius prie konvejerio, bet ir apie pardavėjus ar žinių darbuotojus.

Nors gali atrodyti, kad kiekvienas programinės įrangos inžinierius Silicio slėnyje bando sukurti tobulą algoritmą, pakeisiantį žmogų jo darbo vietoje, iš tikrųjų daugelis tiesiog ieško būdų, kaip pagerinti darbą derinant kompiuterio galią ir žmogaus smegenų kūrybingumą.

Papildant žmones

Įmonės „Accenture“ požiūrį išdėstė techninis direktorius Paulas Daugherty. Pasak jo, dirbtinis intelektas sustiprins žmones, o ne pakeis juos, ir kartu bus garantuotas didžiulis ekonomikos augimas. Spekuliacijos mokslinės fantastikos baime gali pasiūlyti gerų antraščių, tačiau ne tai rūpi kompanijai, kai kalbama apie dirbtinį intelektą.

„Mūsų tikslas pasinaudoti dirbtiniu intelektu sprendžiant verslo problemas – rasti būdų, kaip sudėtingus dalykus padaryti paprastus“, – pabrėžė P. Daugherty.

Siekdama šio tikslo, „Accenture“ nagrinėja tris konkrečias dirbtinio intelekto pritaikymo kryptis: nori padaryti verslo procesus kur kas išmanesnius, garantuoti veiksmingesnį žmonių ir mašinų sąveikos būdą, leidžiantį maksimaliai pasinaudoti duomenų apdorojimo galimybėmis (galbūt kaip tarpininkus naudojant išmaniuosius akinius) ir pagaliau padėti sudaryti nestruktūrizuotų duomenų paviršius. Šią problemą verslas jau sprendžia dešimtmečius.

Kad nemanytumėte, jog visa tai tik žinių darbuotojų gyvenimui pagerinti, P. Daugherty papasakojo apie bendrovės klientą, su kuriuo bendradarbiaujama, kad derinant dirbtinį intelektą su papildytosios realybės ausinėmis būtų galima mokyti žemos kvalifikacijos darbininkus naujų darbo įgūdžių. Darbininkai per ausines gauna labai konkrečius nurodymus ir kur kas greičiau mokosi. Šis metodas patiko ne tik darbininkams, bet ir darbdaviams, nes jie galėjo paskirti darbuotojams įvairių užduočių apsieidami be brangių mokymo aikštelių.

Gerinant prekybą

Dirbtinis intelektas šiemet plačiai pristatytas „Salesforce“, „Oracle“, „SugarCRM“, „Base“ ir kitų įmonių kaip prekybos įrankis. Manoma, kad pardavimų komandos negali aprėpti visų veiksnių, galinčių turėti įtakos individualiems pardavimams, ir mašinos šiuo požiūriu gali padėti.

Geri pardavėjai turi įgimtą talentą bendrauti su klientais ir žino, kaip paspausti juos, kad galiausiai apsispręstų pirkti. Tačiau kad ir kokie geri būtų pardavėjai, jiems, pasak „SugarCRM“ vyriausiojo pareigūno Richo Greeno, dažnai trūksta informacijos apie visas aplinkybes, galinčias turėti neigiamą poveikį galimiems pardavimams.

Štai čia gali padėti dirbtinis intelektas – teikti informaciją, kaip dabartinis sandoris yra susijęs su kitais sandoriais, kokios žinių naujienos galėtų turėti įtakos sandoriui, ką rodo naujausių elektroninių laiškų tonas ir panašiai. Mašina ir gera CRM (angl. Customer Relationship Management – santykių su klientais valdymas) programinė įranga gali apdoroti visą šią išorės informaciją ir suteikti naujų įžvalgų pardavimų komandai, o žmonės tegu nerimauja dėl socialinių sąveikų, kurių reikia sandoriui užbaigti.

Įmonės „Salesforce“ privalumas, kad šiemet pradėjo dirbtinio intelekto platformą „Einstein“– ateinančiais metais kai ką panašaus galite tikėtis pamatyti visų rūšių programinėje įrangoje.

Dirbtinis intelektas įsitvirtins

Nesvarbu, ką manote apie dirbtinį intelektą, jis ateityje bus daugumoje programinės įrangos. Tiesiog tokia natūrali programinės įrangos evoliucija. Jei galima sukurti protingesnę programinę įrangą, kodėl gi ne?! P. Daugherty manymu, dėl to dirbtinio intelekto įsitvirtinimo kreivė kils kur kas greičiau nei debesų kompiuterijos atveju.

Debesų kompiuterijai iš dalies taip nutiko, nes bendrovės turėjo padaryti sąmoningą sprendimą pereiti prie visiškai naujo modelio ir šiek tiek užtruko, kol perprato idėją. Dirbtinis intelektas jau bus programinėje įrangoje. Ši technologija buvo kuriama metų metus ir laukė tinkamo momento. Dabar belieka apskaičiuoti galią ir duomenis, kad būtų pritaikytą tikram verslo scenarijui.

Kaip sakė „Oracle“ debesų platformos viceprezidentas Amitas Zavery, nebus taip, kad galėsite įsigyti programinę įrangą su dirbtiniu intelektu arba šiek tiek sutaupyti ir gauti programinę įrangą be jo. Dirbtinis intelektas jau bus programinėje įrangoje. Kai A. Zavery kalbasi su klientais, jiems galiausiai nerūpi bazinės technologijos. Nori didesnės verslo vertės – ir jei dirbtinis intelektas jos suteiks, tuo geriau.

Beje, visi pagrindiniai pardavėjai – „Google“, „Microsoft“, AWS, „Oracle“, IBM ar bet kurios kitos platformos –taip pat naudoja dirbtinio intelekto programavimo įrankius API (angl. Application Programming Interface – aplikacijų programavimo sąsaja) forma, dėl to šios rūšies technologija pasiekiama kiekvienai bendrovei. Neaišku, kiek užtruks sukurti kur kas pažangesnes programas, bet jei sukurta API, ateis laikas ir kitoms.

Nors dažnai technologijų plėtra vyksta lėčiau, nei daugelis mūsų mano, dirbtinio intelekto atveju pažanga turėtų būti greitesnė. Kai tai nutiks, svarbu nepamiršti, kad šios technologijos tikslas padėti mums dirbti efektyviau ir sumaniau, o ne pašalinti iš mūsų darbo vietos.

Parengė MILDA KNIEŽAITĖ

DALINTIS:
0
SPAUSDINTI
MOKSLAS IR IT
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataTrasaZapad-2017Karjera
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"