TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
MOKSLAS IR ŠVIETIMAS

Ekologiškesnis transportas Europoje - nekeičiant infrastruktūros

2013 07 08 16:58
siemens.com nuotrauka

Austrijos sostinė Viena, paleisdama naujus blizgančius elektrobusus važinėti siauromis miesto gatvėmis, naudoja kai kurias senas technologijas, rašo „The New York Times“.

Viena pereina nuo autobusų, varomų suskystintomis dujomis, prie elektrobusų, kurie gali važiuoti neprisijungę prie tinklo, o savo baterijas įkrauna naudodami senųjų tramvajų elektros linijas. Dabar pervežimo paslaugas teikia iš viso dvylika tokių elektrobusų, galinčių vežti iki 40 keleivių.

Prie elektrobusų pereinanti Viena siekia būti žaliojo transporto lyderė išbandydama naujoves, kurios gali prisidėti kuriant švaresnį, tylesnį miesto centrą. Austrijos sostinė yra viena iš kelių Europos miestų, kurie stengiasi suderinti griežtą biudžetą ir pilietinius tikslus, susijusius su klimato pokyčių keliamais iššūkiais, t.y. eksperimentuoja diegdami naujas elektrines transporto priemones, pritaikydami autobusų be traukinių infrastruktūrų sistemas.

Turint galvoje Europos Sąjungos (ES) užmojį mažinti pasaulinį atšilimą, šios pažangiausios technologijos yra lėtos miesto transporto revoliucijos dalis. Elektrobusų technologiją pateikusi "Siemens" derasi su ne mažiau kaip penkiais Europos ir dviem Pietų Amerikos miestais, turinčiais veikiančias tramvajų linijas ir galinčiais perimti Vienos patirtį.

Nors elektrobusai yra brangesni, miestas sutaupo lėšų, nes nereikia kurti naujos infrastruktūros. Viena yra penktas pagal tramvajų infrastruktūros dydį miestas pasaulyje, todėl ir norėta panaudoti tai, kas jau sukurta.

Raudoni ir balti autobusai iš dalies įkraunami per 10 iki 15 minučių tarp važiavimų, patraukti į tramvajų stotį ir prijungti prie elektros srovės per tam tikrą srovės imtuvą ant stogo. Nors elektros energija nėra savaime draugiška aplinkai, nebent būtų gaunama iš atsinaujinančių šaltinių, Vienos valdžios atstovai pabrėžė, kad autobusai, pagaminti „Rampini“ bendrovės Perudžoje, Italijoje, padės sumažinti išmetamo anglies dvideginio 300 tonų per metus.

Naktimis elektrobusų baterijos visiškai įkraunamos depe. Miesto autobusams nereikia įveikti didelių nuotolių, todėl užtenka mažesnės baterijos, leidžiančios jiems būti ir lengvesniems, ir pigesniems nei tie, kurie naudoja dideles baterijas.

Vienas naujųjų elektrobusų kainuoja mažiausiai 400 tūkst. eurų arba 519 tūkst. dolerių – maždaug dvigubai daugiau nei panašus dyzelinis autobusas. Labai brangios yra baterijos, tačiau panašu, kad jų kaina kris, kai pradės augti gamyba. Kai kurias išlaidas kompensuoja vidutiniškai 25 - 35 proc. mažesnės dėl kuro ir techninės priežiūros eksploatacijos sąnaudos.

Išlaidos nebuvo vienintelis Vienos argumentas. Kaip pranešama iš Austrijos sostinės, ji visada norėjo būti ekologiškesnė ir diegti naujoves, garantuojančias technologinį pranašumą. Šioms pastangoms įtakos taip pat turėjo Europos Komisijos (EK) iniciatyvos spręsti klimato kaitos problemas ir mažinti priklausomybę nuo importuojamo kuro. Komisijos iškeltas ES narių tikslas - iki 2050 metų 60 proc. sumažinti transporto išmetamų teršalų kiekį. Autobusai sudaro maždaug 60 proc. visuomeninio transporto Europoje ir net 95 proc. jų naudoja benziną ar dyzeliną.

EK iniciatyvos paskatino tam tikrą sujudimą ieškant naujos kartos degalų. Kol kas naujosios technologijos nežada ekonominės sėkmės. Pavyzdžiui, Vienos valdžia nuolat subsidijuoja elektrobusų bilietus, o kiti miestai atsargiai vertina elektrinį viešąjį transportą ir apriboja elektrobusų važiavimą lengvesniais, trumpesniais maršrutais. Vis dėlto naująsias technologijas diegiančios kompanijos pasiryžusios žaisti ilgą žaidimą, kad būtų sumažinta oro tarša ir triukšmas, o didesnis patogumas pritrauktų keleivių.

Parengė Milda Kniežaitė

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
MOKSLAS IR ŠVIETIMAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"