TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
MOKSLAS IR ŠVIETIMAS

Emocinis intelektas pabudina genijus

2013 12 05 6:00
Projekto ambasadorė N.Marčėnaitė su jame dalyvaujančiais mokytojais. Organizatorių nuotraukos

Emocinio intelekto lavinimas, pasaulyje seniai praktikuojamas, Lietuvoje žengia tik pirmuosius žingsnius, jis jau pradėtas taikyti mokyklose. Šios iniciatyvos entuziastai patys patyrė, kad pakeitus požiūrį į kitą žmogų atsiveria daugiau galimybių atsiskleisti asmenybei.

Vis daugiau mokyklų pareiškia norą prisidėti prie visuomeninės organizacijos "Gelbėkit vaikus", "BCS International" ir Vilniaus privačios gimnazijos nacionaliniu mastu inicijuotos programos, skirtos pedagogams ekspertams parengti emocinį intelektą taikyti pamokose ir gyvenime. Emocinis intelektas yra viso mūsų elgesio - nuostatų, įsitikinimų, vertybių, išgyvenimų, jausmų ir prisiminimų, savęs bei kitų žmonių suvokimo - pagrindas. Tai gebėjimas savo emocijas panaudoti tinkamai, veiksmingai.

Viena projekto iniciatorių, organizacijos "Gelbėkit vaikus" generalinė direktorė Rasa Dičpetrienė LŽ sakė, kad dar 2011 metais "BCS International" direktorius, knygos "Emocinio intelekto mokymas" autorius Steve'as Neale'as sutiko nemokai išdėstyti dviejų dienų seminare emocinio intelekto pradmenis šios organizacijos darbuotojams ir partneriams, socialiniams darbuotojams. "Pati baigiau S.Neale'o devynių mėnesių kursus apie emocinio intelekto ugdymą. Iš savo patirties galiu pasakyti, kad išmokau suvokti ir valdyti savo jausmus, priimti ir suprasti kitų žmonių pojūčius. Nė kiek neperdėdama teigiu, kad ši patirtis man buvo geriausia gyvenimo dovana. Įgytus įgūdžius taikau ne tik darbe. Jie praverčia ir kasdienybėje, asmeniniame gyvenime, bendraujant su savo vaikais, vyru. Gailiuosi tik to, kad šios dovanos negavau prieš 20 metų, kai buvau jauna. Būčiau nugyvenusi visai kitokį gyvenimą. Geresnį, daug geresnį", - kalbėjo R.Dičpetrienė.

Nurašyto paauglio istorija

Tai, kad pakeitus požiūrį į kitą žmogų galima pasiekti fenomenalių rezultatų, tvirtina ir emocinio intelekto lavinimo mokymus organizavusi Irma Liubertienė. Projekto vadovė LŽ papasakojo tikrą nurašyto vaiko istoriją, kurios dalyvė buvo ji pati. Į privačią mokyklą kreipėsi itin sunkaus paauglio mama, prašydama jį priimti į devintą klasę. Iki tol paauglys jau buvo išmestas net iš penkių mokyklų, mokytojai dėl jo nuolat turėjo problemų. Mokykla sutiko priimti vaikinuką su sąlyga, kad mokytojams apie jo praeitį nieko nebus pasakojama. Jie norėjo dirbti su jaunuoliu atmesdami jo sudėtingą praeitį. "Po kelių mėnesių profesorius, dėstęs šiam mokiniui matematiką, nustebęs kolegų paklausė: "Kur šis genijus buvo anksčiau, kur jį radote?" - prisiminė I.Liubertienė. Jos žiniomis, šis kadaise penkių mokyklų nurašytas berniukas jau baigė universitetines bakalauro bei magistro studijas ir studijuoja doktorantūroje. Jam atsiskleisti padėjo būtent pakitęs mokytojų požiūris į jį ir įgimtų gabumų ugdymas. Mokytojo ir mokinio emocinio santykio propaguotoja nejuokaudama pabrėžė, kad kiekvienas sunkus vaikas slepia savo genialumą, tereikia jį pajusti ir atskleisti.

Projekto ambasadorė, žinoma Lietuvos menininkė ir daugelio socialinių iniciatyvų globėja Nomeda Marčėnaitė įsitikinusi, kad mūsų šalies mokyklose emocinio intelekto labai trūksta. "Emociškai intelektualūs žmonės daugiau pasiekia, gerėja jų savitarpio santykiai ir gyvenimo kokybė. Tad kuo anksčiau vaikai pradės mokytis emocinio intelekto pagrindų, tuo laimingesnis bus jų gyvenimas", - tvirtino ji.

Projekto ambasadorė N.Marčėnaitė ir knygos "Emocinio intelekto mokymas" autorius S.Neale'as.

Geriau vėliau negu niekada

Organizacijos "Gelbėkit vaikus" vadovė R.Dičpetrienė pabrėžia, kad mokyklose ir kitose ugdymo įstaigose apstu teorijų ir metodų, kaip geriau mokytis, kokia turėtų būti mokslo kokybė. Tačiau, jos įsitikinimu, šiuo metu labiausiai trūksta nuoširdaus, šilto, visaverčio ir pagarbaus mokytojų, moksleivių, jų tėvų ir kitų žmonių tarpusavio bendravimo. "Nesuvokiu, kur tai išbarstėme. Pagarba sau ir kitiems kažkur nuslydo, tad būtina ją grąžinti. Emocinis intelektas būtent to ir moko", - tikino organizacijos "Gelbėkit vaikus" vadovė. Jos nuomone, užuot puolus kritikuoti ar kaltinti, reikia tiesiog sustoti ir pamąstyti, kodėl mes patys netinkamai reaguojame į susiklostančias aplinkybes ar kylančias problemas. Kiekvienam vaikui, o ir suaugusiajam, reikia individualaus požiūrio ir supratimo. Nevalia visų niveliuoti ir mokykloje, jeigu siekiama išugdyti asmenybes. R.Dičpetrienės teigimu, emocinis intelektas kaip tik ir padeda kiekvieną vaiką matyti kaip asmenybę.

Paklausta, kodėl iki šiol mokyklose net nebuvo užsimenama apie emocinio intelekto lavinimą, viena programos iniciatorių teigė, kad Lietuvai atgavus nepriklausomybę pirmiausia reikėjo sutvarkyti materialiąją mokymo sritį. "Negalėjome kalbėti apie dvasingesnius dalykus, kai buvome tuščiu pilvu arba neturėjome kuo apsirengti. Savaiminis emocinio intelekto poreikis atsirado dabar, kai pagrindiniai materialūs dalykai daugmaž sutvarkyti. Atėjo laikas sustoti ir pagalvoti, kaip grįžti prie prarastų santykių, šeimos, supratimo, tolerancijos ir pagarbos", - įsitikinusi organizacijos "Gelbėkit vaikus" generalinė direktorė.

Mokytojas turi būti emociškai išprusęs

Projekto vadovė I.Liubertienė pasakojo, kad prieš kurį laiką jai teko bendrauti su mokytoju, atvykusiu iš Didžiosios Britanijos. Pedagogas dirba mokykloje, kurioje nėra mokinių vertinimo pažymiais sistemos. "Šioje mokykloje moksleiviams jau šimtą metų nerašomi pažymiai. Klausiau pedagogo, kaip jis, mokytojas, savo mokinių žinias įvertina be pažymių. Jo atsakymas nustebino paprastumu - mokytojas visada jaučia savo mokinį. Pedagogas turi jausti, kaip ir kada vaiką sudomino jo dėstomas dalykas. Mokytojo užduotis, kad vaikas mokytųsi noriai, jam kasdien būtų įdomu, nauja, smalsu. Klausydamasi jo pamaniau, kad mūsų mokyklose kaip tik labiausiai trūksta tokio mokytojų ryšio su mokiniu. Kol jo nėra, visos programos, atvežtos iš užsienio ir pritaikytos mums, yra niekinės. Mokytojas turi lavinti mokinio pajautimą. Emocinio intelekto lavinimo praktika moko pajusti pirmiausia save, pažinti savo emocijas, o per tai pažinti kitą žmogų", - pasakojo I.Liubertienė.

Emocinio intelekto programos Lietuvos mokykloms vadovas, knygos "Emocinio intelekto mokymas" autorius ir "BCS Internetinional" vadovas S.Neale'as, vedęs užsiėmimus 20 įvairių Lietuvos mokyklų mokytojų, pabrėžia, kad pagrindinis šių mokymų tikslas - padėti pedagogams suprasti emocinio intelekto mokymo teoriją ir praktiką. "Norime padėti mokytojams įgytas žinias ir gebėjimus panaudoti praktiškai kasdieniame gyvenime, tobulinti mokymo procesus ir būti kuo geresniais mokytojais", - sakė S.Neale'as.

Emocinį intelekto lavinimą įtraukus į mokymo programas, ir vaikai per pamokas suvoktų, kaip ugdyti teigiamą požiūrį į save bei kitus, daugiau sužinotų apie savo pačių bei kitų žmonių emocijas. Mokiniai išmoktų jas valdyti, įveikti stresą, pozityviai mąstyti, gebėtų mokytis iš visokios - teigiamos ir neigiamos - patirties, pasitikėtų savimi, mokėtų kurti teigiamus santykius su žmonėmis, bendrauti ir padėti kitiems taikiai spręsti konfliktus. Emocinio intelekto ugdymas padėtų sprendžiant ir vaikų, tradicinėje švietimo sistemoje patiriančių sunkumų, problemas. Tuo metu mokytojai gebėtų geriau suvaldyti stresą, būtų jaučiamas mokinių ir pedagogų tarpusavio supratimas. "Pasaulis būtų kitoks, jeigu visi mokyklas baigę vaikai būtų įgiję pagarbos sau ir kitiems žmonėms jausmą", - įsitikinęs S.Neale'as.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
MOKSLAS IR ŠVIETIMAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"