LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATA
TRASAŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIA

Japonijos astronomai atrado tolimiausią galaktikų spiečių

2012 04 25 10:36

Japonijos astronomai trečiadienį paskelbė atradę galaktikų spiečių, esantį už 12,72 mlrd. šviesmečių nuo Žemės, kuris, pasak mokslininkų, yra tolimiausias iš iki šiol atrastų.

Havajuose esančiu galingu teleskopu ši mokslininkų grupė stebėjo šviesą, pasklidusią praėjus vos milijardui metų po Didžiojo sprogimo, per kurį susidarė mūsų Visata.

"Tai rodo, kad galaktikų spiečiai jau egzistavo ankstyvojoje Visatoje, kai ji tebeskaičiavo pirmąjį milijardą metų savo 13,7 mlrd. metų istorijoje", - sakoma astronomų pranešime spaudai.

Šį atradimą padarė mokslininkai iš Japonijos valstybinio Pažangiųjų studijų universiteto ir Japonijos nacionalinės astronomijos observatorijos, o stebėjimai buvo atlikti "Subaru" teleskopu Havajuose.

Tyrėjai atrodo "galaktikų protospiečių", kuris, kaip tikimasi, padės mokslininkams geriau suprasti visatos struktūrą ir galaktikų vystymosi procesus.

Studijos rezultatai bus paskelbti Jungtinėse Valstijose leidžiamame mokslo žurnale "Astrophysical Journal".

Mokslininkai, atliekantys stebėjimus JAV Nacionalinės aeronautikos ir kosmoso administracijos (NASA) kosminiu teleskopu "Hubble", jau yra paskelbę atradę galaktikų spiečių, galimai esantį už 13,1 mlrd. šviesmečių nuo žemės, tačiau šis rezultatas dar nėra patvirtintas, nurodė Japonijos astronomai.

DALINKIS:
0