TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
MOKSLAS IR ŠVIETIMAS

JAV pristatyta supergreitos transporto sistemos koncepcija

2013 08 13 16:32
Reuters/Scanpix nuotrauka

JAV išradėjas ir verslininkas Elonas Muskas pirmadienį pristatė supergreitos transporto sistemos „Hyperloop“ koncepciją, siūlydamas keleivius gabenti kapsulėmis, kurios skrietų beveik garso greičiu sumažinto slėgio atmosferoje, palaikomoje sandarių vamzdžių sistemoje.

E.Muskas, vadovaujantis elektromobilių gamybos bendrovei „Tesla Motors“ ir privačiai kosminių skrydžių bendrovei „SpaceX“, paskelbė 57 puslapių dokumentą, aprašantį šį projektą. Pasak jo, naujoji sistema leistų per 35 minutes įveikti atstumą tarp Los Andželo ir San Fransisko (maždaug 650 km).

Dalyvaudamas konferenciniame pokalbyje, E.Muskas sakė, kad naujoji susisiekimo priemonė skirtųsi nuo tradicinių traukinių ir galėtų gabenti žmones bei krovinius kapsulėmis, kurios skrietų ant atramų įrengtų vamzdžių tinklu.

„Ši (sistema) suprojektuota būti superlengva, o traukiniai yra stulbinamai sunkūs, – aiškino jis. – Ji suprojektuota labiau kaip orlaivis.“

Šios sistemos kapsulių greitis galėtų siekti 1 220 kilometrų per valandą (0,91 macho), rašoma E.Musko dokumente.

Kaip nurodoma techninėje charakteristikoje, „Hyperloop“ būtų „sudaryta iš žemo slėgio vamzdžio su kapsulėmis, kurios tuo vamzdžiu judėtų tiek mažu, tiek dideliu greičiu“.

„Kapsulės būtų palaikomos oro pagalvės, kurioje veiktų suspaustas oras ir aerodinaminė jėga“, – pridūrė išradėjas.

Nors ši sistema buvo kuriama planuojant sujungti du minėtus Kalifornijos didmiesčius, E.Muskas nurodė, kad ji būtų ekonomiška įvairiems atstumams, mažesniems nei maždaug 1 500 kilometrų.

Jis apskaičiavo, kad „Hyperloop“ sistema tarp San Fransisko ir Los Andželo kainuotų apie 6 mlrd. dolerių (15,6 mlrd. litų), todėl bilietas į vieną pusę turėtų kainuoti apie 20 dolerių (52 litus).

E.Muskas nurodė, kad šią koncepciją sugalvojo dėl savo nepritarimo Kalifornijos greitojo geležinkelio projektui, kuris, pasak jo, yra brangesnis ir mažiau veiksmingas.

Išradėjas priminė, kad įrengti greitąjį geležinkelį turėtų kainuoti „apytikriai 70 mlrd. dolerių (181,6 mlrd. litų)“, tačiau jo kaina „tikriausiai perkops 100 mlrd. dolerių (259 mlrd. litų), ir jį rinktis tikriausiai bus mažiau pageidaujama negu skristi lėktuvu“.

Kalifornija jau patvirtino šios seniai laukiamos, bet prieštaringai vertinamos greitojo geležinkelio linijos tarp Los Andželo ir San Fransisko statybos pirmąjį etapą.

E.Muskas teigia, kad jo sistema būtų mažiau pažeidžiama žemės drebėjimų ir gerokai saugesnė negu dabartinės greitojo susisiekimo priemonės, nes „ji negali nukristi iš dangaus ir negali nulėkti nuo bėgių kaip traukinys“.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
MOKSLAS IR ŠVIETIMAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"