TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
MOKSLAS IR ŠVIETIMAS

Klaipėdiškiai – tarp geriausiai finansus išmanančių moksleivių

2015 05 05 11:28
Konkurso darbai. I vieta.

Pasibaigus moksleivių finansinio raštingumo konkursui „Finansų laboratorija 2015“, paaiškėjo kūrybingiausia ir geriausiai finansus išmananti moksleivių komanda. Ja tapo Klaipėdos „Ąžuolyno“ gimnazijos mokyklos dvyliktokai.

Komanda, pasivadinusi „Friends“, atsakingos finansinės elgsenos žinias pademonstravo kurdami interneto memus ir spręsdami protmūšio klausimus. Nugalėtojų komandai įteikti moksleivių finansinio raštingumo konkurso organizatoriaus „Swedbank“ Asmeninių finansų instituto prizas – vienkartinės piniginės stipendijos.

„Uostamiesčio komanda jau pirmajame konkurso etape pademonstravo asmeninių finansų valdymo žinias, sukūrę interneto memą apie nuolatinį pinigų taupymą, kad sulauktum orios senatvės. O antrajame etape vaikai įrodė, kad yra gerai susipažinę ne tik su ekonomikos teorija, bet ir finansų pasaulio asmenybėmis, svarbiausiais istoriniais įvykiais bei šiandieninėmis finansų pasaulio aktualijomis“, – konkurso rezultatus komentavo „Swedbank“ Asmeninių finansų instituto vadovė Lietuvoje Odeta Bložienė.

Nugalėtojų komandos atstovas Paulius Baliutavičius atskleidė, kad finansais ir ekonomika su draugais domisi ne tik pamokų metu, bet ir laisvalaikiu, todėl finansinio raštingumo konkurse jiems sekėsi. „Su draugais nuolat domimės šalies ir pasaulio ekonomikos naujienomis, todėl tvirtai galėjome atsakyti į konkurso klausimus. Dalį atsakymų žinojome, kitus spėjant mus lydėjo sėkmė, tačiau įdomiausios užduotys buvo tos, kurių atsakymai slypėjo logikoje“, – konkurso įspūdžiais dalijosi Klaipdėdos „Ąžuolyno“ gimnazijos moksleivis.

Konkurso darbai. II vieta.

Anot P. Baliutavičius, tokie konkursai kaip „Finansų laboratorija“ jaunimui yra naudingi. Jie skatina anksti pradėti domėtis, kaip tvarkyti savo finansus, o įgytos žinios ugdo atsakingumą ir išmoko elgtis su pinigais bei greičiau pasiruošti savarankiškam gyvenimui.

Paklaustas, kaip jam pačiam sekasi tvarkyti finansus, abiturientas pasakojo, kad stengiasi pinigus taupyti, ypač jei planuoja didesnius pirkinius. O vasarą uždirbtus pinigus jis paskirsto taip, kad jų užtektų visiems metams.

Pirmame konkurso etape šalies moksleiviai turėjo atlikti kūrybinę užduotį – sukurti šmaikščius interneto memus atsakingo asmeninių finansų valdymo tema. Iš viso „Finansų laboratorija“ sulaukė daugiau nei 200 darbų, kuriuos paruošė 9-12 klasių moksleiviai iš visos Lietuvos. 10 komandų, kurios pateikė kūrybingiausius ir teisingos finansinės elgsenos pamokančius interneto memus, varžėsi antrajame konkurso etape – protų kovose.

Antrąją vietą „Finansų laboratorijoje 2015“ laimėjo Kretingos Pranciškonų gimnazijos moksleivių komanda „KPG“, sukūrusi interneto memą apie asmeninių banko duomenų apsaugą. Nedaug nuo jos atsiliko trečiosios vietos laimėtojai – Kaišiadorių rajono Kruonio gimnazijos komanda „Fantastiškas ketvertas“. Jų memas ragino nepriimti atlyginimo „vokelyje“. Šioms komandoms po konkurso finalo taip pat atiteko stipendijos.

Konkurso darbai. III vieta.

„Gausus konkurso dalyvių skaičius tik įrodė, kad pasitelkę originalias užduotis galime jaunuolius paskatinti domėtis finansais. Memai, kuriuos sudaro trumpas šmaikštus komentaras ir asociatyvi nuotrauka, yra nesudėtingas, tačiau originalus būdas pasakyti tai, ką galvoji. Linksmi paveikslėliai jau keletą metų nuolat pasirodo socialiniuose tinkluose, todėl vaikams jie puikiai pažįstami. Būtent per juos norėjome šiemet su vaikais kalbėti apie finansus, ir tai mums pavyko – konkurse dalyvavo daugiau nei 60 komandų iš Alytaus, Mažeikių, Kauno, Vilniaus ir kitų miestų mokyklų“, – teigė O. Bložienė.

Asmeninių finansų instituto vadovė taip pat atkreipia dėmesį į vaikų finansinio raštingumo poreikį: „Kuo anksčiau moksleiviai perpras atsakingo pinigų valdymo taisykles, tuo mažiau skaudžių finansinių nesėkmių jie patirs pradėję savarankišką gyvenimą. Tačiau nuolat bendraudama su mokiniais pastebiu, kad mokykloje jie susipažįsta tik su ekonomikos teorijomis, o praktinių finansų valdymo įgūdžių jiems trūksta. Namie taip pat nėra dažnai kalbama apie pinigus. Tikimės, kad tokios iniciatyvos kaip ši paskatina moksleivius domėtis, kaip planuoti savo biudžetą, protingai taupyti, skolintis ir investuoti, bei šias žinias pritaikyti praktiškai.“

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
MOKSLAS IR ŠVIETIMAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"