TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
MOKSLAS IR ŠVIETIMAS

Kruiziniai laivai bus saugesni

2014 08 08 15:13
AFP/Scanpix nuotrauka

Spręsdami, kaip praleisti vasaros atostogas, daug europiečių pasirenka kruizą arba į norimą vietą vyksta keltu. Labai svarbus keleivinės laivybos aspektas yra sauga. Atlikus mokslinius tyrimus, ateityje evakuacija iš didelių keleivinių laivų galės būti sklandesnė ir saugesnė.

Mokslininkai taip pat padeda projektuoti stabilesnius kruizinius laivus ir keltus. Iš trejų metų Europos Sąjungos (ES) finansuojamo projekto LYNCEUS, kuris bus baigtas 2015-ųjų pradžioje, matyti, kaip mažai energijos naudojančios belaidės technologijos gali padėti nustatyti žmonių buvimo vietą laivuose suteikdamos esminės informacijos evakuacijos atvejais ir pagerinti paiešką bei gelbėjimą už borto. Siekiama iš esmės pakeisti dabartinę ekstremaliųjų situacijų valdymo ir evakuacijos iš laivų praktiką.

„Sukūrėme naujoviškus belaidžio ryšio žymenis, kuriuos galima įtaisyti gelbėjimo liemenėse, kad būtų paprasta aptikti žmonių buvimo laive vietą, – teigė vieno iš projekto partnerių "SignalGeneriX " techninis vadovas ir generalinis direktorius dr. Anastasis Kounoudes. – Todėl per evakuaciją saugos pareigūnai žinos tikslią kiekvieno keleivio ir įgulos nario buvimo vietą.“

Technologija taip pat gali būti naudojama stebėti specialias apyrankes nešiojančių pacientų sveikatą arba padėti tėvams nuolat žinoti, kur yra jų vaikai dideliuose tūkstančius keleivių ir įgulos narių galinčiuose plukdyti kruiziniuose laivuose. Projekte dalyvaujantys tyrėjai sukūrė ir radarinį prietaisą, kuriuo galima tiksliai nustatyti už borto iškritusių keleivių buvimo vietą.

Vykdant projektą GOALDS, baigtą 2012 metais, sukurti nauji didelių kruizinių laivų projektai. Tokie laivai būtų saugesni jiems susidūrus su kitu laivu arba užplaukus ant seklumos. Perprojektavus laivus tikimybė, kad užplaukę ant seklumos arba susidūrę su kitu laivu jie atsilaikys, būtų iki 20 proc. didesnė. Šie rezultatai buvo pateikti Tarptautinei jūrų organizacijai, kad būtų gerinami kruizinių laivų saugos standartai ir skaičiavimai. Projektas GOALDS yra ES finansuojamų mokslinių tyrimų, kuriais siekiama gerinti jūrų laivybos saugą, dalis.

Projekte „Lynceus“, kuriam skirta 2,5 mln. eurų ES parama, dalyvauja 15 dalyvių iš Graikijos, Ispanijos, Italijos, Jungtinės Karalystės, Kipro, Šveicarijos ir Vokietijos. Jį koordinuoja Kipro konsultacijų įmonė RTD Talos Ltd. Šiuo moksliniu tyrimu taip pat remiamos neseniai iš dalies pakeistos Laivų įrenginių direktyvos nuostatos – ja numatoma galimybė įdiegti ženklinimą elektroniniais žymenimis su ES vėliava plaukiojančiuose laivuose. Projektui GOALDS skirta apie 3 mln. eurų ES lėšų. Jį vykdė 19 dalyvių iš devynių šalių, o koordinavo Atėnų nacionalinis technikos universitetas. Sausio 1 dieną ES pradėjo įgyvendinti naują septynerių metų mokslinių tyrimų ir inovacijų programą „Horizontas 2020“. Per ateinančius septynerius metus į mokslinių tyrimų ir inovacijų projektus, kuriais remiamas Europos ekonomikos konkurencingumas ir plečiamos žmogaus pažinimo ribos, bus investuota beveik 80 mlrd. eurų. ES mokslinių tyrimų biudžetas daugiausia skirtas gerinti kasdieniam gyvenimui tokiose srityse kaip sveikata, aplinka, transportas, maistas ir energetika. Mokslinių tyrimų partnerystė su vaistų, orlaivių ir erdvėlaivių, automobilių, geležinkelių ir elektronikos pramonės šakomis taip pat skatina privačiojo sektoriaus investicijas,kartu remiamas būsimas ekonomikos augimas bei aukštos kvalifikacijos darbo vietų kūrimas. Vykdant programą „Horizontas 2020“ bus skiriama dar daugiau dėmesio tam, kad pažangios idėjos taptų paklausiais produktais, procesais ir paslaugomis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
MOKSLAS IR ŠVIETIMAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"