TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
MOKSLAS IR ŠVIETIMAS

Kūrybiškai mąstyti – tai pakankinti savo protą

2013 12 25 15:35
A.Gelūnas ir M.Laužikaitė Paryžiuje pristatė „Kūrybinių partnerysčių“projektą.  Organizatorių nuotrauka

„Kūrybiškumas – tai gebėjimas pakankinti protą truputį daugiau nei įprasta“, – po manifesto už kūrybišką mokyklą pristatymo Paryžiuje sakė Arūnas Gelūnas, Lietuvos ambasadorius prie UNESCO. Nacionaliniame projekte „Kūrybinės partnerystės“ dalyvaujančių mokytojų ir mokinių minčių įkvėptas manifestas jau peržengė Lietuvos ribas ir, anot ambasadoriaus, turi galimybę tapti ne išimtimi, o norma.

A.Gelūno teigimu, kai kurios manifesto tezės, tarkime, „legalizuoti jausmus“ ar „mokytis visu kūnu“, gali nutvilkyti konservatyvesnius ugdytojus, tačiau jie jau priimti kai kuriose mokyklose. Ten į mokinį žvelgiama ne tik kaip į užduotis vykdančią mašiną, o į svajojantį žmogų, puoselėjantį lūkesčiais ir kūrybinius impulsus.

Paryžiuje vykusiame lietuvių literatūros tyrėjos, pedagogės, edukologės, humanitarinių mokslų daktarės Meilės Lukšienės 100-osioms gimimo metinėms skirtame renginyje manifestą už kūrybišką mokyklą pristatė „Kūrybinių partnerysčių“ vadovė Milda Laužikaitė. Įvairių šalių ambasadoriams prie UNESCO, diplomatams ir svečiams ji pristatė Lietuvos mokyklose vykdomą unikalų projektą ir pasakojo apie dvejus metus brandintą manifestą, atsiradimo istoriją, viziją ir tikslus.

„Manifestas jau sulaukė dėmesio ir žmonių palaikymo Lietuvoje. Labai džiugu, kad manifeste skelbiamos mintys buvo išgirstos ir Paryžiuje. Mieste, kuris visada garsėja naujomis, drąsiomis ir progresyviomis idėjomis“, – sakė M.Laužikaitė.

A.Gelūnas teigia, kad kūrybiškas žmogus turi išmokti mąstyti pats, kad kūrybiškumas yra mąstymo drąsa ir originalumas. „Mąstydamas apie kūrybiškumą visuomet prisimenu anglišką posakį “thinking outside the box”, t. y. mąstymą už griežtai nubrėžtų rėmų. Kūrybiškumas dažnai reikalauja išeiti už šių rėmų, normų ir taisyklių”, – teigė A.Gelūnas.

Apsiprasti su iššūkiais, A.Gelūno teigimu, žmogus turėtų jau ankstyvoje vaikystėje – darželyje, šeimoje bei mokykloje. Jis prisiminė, kad mokyklos metais mokytojai netaikė netradicinių mokymosi būdų, viskas vykdavo pagal griežtas mokymosi programas.

„Mokiausi sovietinėje mokykloje, kuri buvo griežtai reglamentuota, sukaustyta ideologinių reikalavimų, tačiau turėjome geras anglų ir rusų kalbos mokytojas. Jos naudodavosi šiek tiek gausesniais šaltiniais negu nurodydavo programa. Rengdavome anglų kalbos spektaklius, kurie motyvavo moksleivius ir šiek tiek praturtino mokymosi procesą“, – prisipažino A.Gelūnas.

Ambasadorius pasakojo, kad komandinio darbo, kuris šiandien mokykloje užima svarbią vietą, mokyklos metais jis nemėgo. „Individualumas ir buvimas nepanašiu į kitus mokykloje buvo reikšmingesnis dalykas nei kažko darymas kartu. Tačiau su bičiuliais organizuodavome vakarėlius, įvairias šventes, diskotekas, aptardavome programą, spręsdavome, kokią muziką grosime. Bet viskas vyko tik mūsų asmenine iniciatyva“, – tikino A.Gelūnas.

Šiandienės mokyklos, pasak A.Gelūno, nepalyginti kūrybiškesnės, nors esama ir vangesnių, ne tokių atvirų įvairioms naujovėms. „Lietuvoje yra ambicingų ugdymo įstaigų, kur mokytojas tikrai yra mokinio vyresnis kolega, kur mokiniai įtraukiami į labai svarbius kūrybinius procesus“, – pabrėžė Lietuvos atstovas prie UNESCO.

A.Gelūnas viliasi, kad „Kūrybinių partnerysčių“ inicijuoto ir patvirtinto manifesto už kūrybišką mokyklą tekstas ilgainiui bus suprantamas ir priimtinas daugeliui Lietuvos mokyklų.

Manifesto iniciatoriai ir kūrėjai siekia, kad visuomenė aktyviai prisidėtų prie kūrybiškos mokyklos kūrimo, ir kviečia visus pritarti manifestui internetinėje „Kūrybinių partnerysčių“ svetainėje – www.kurybinespartnerystes.lt.

Šiemet „Kūrybinių partnerysčių“ programoje dalyvauja 97 Lietuvos mokyklos. Programa Lietuvoje prasidėjo 2011 metais ir joje jau dalyvavo 4000 įvairaus amžiaus moksleivių.

Nuoroda į manifesto už kūrybišką mokyklą audio įrašą: https://soundcloud.com/kurybines-partnerystes/manifestas-uz-kurybiska

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
MOKSLAS IR ŠVIETIMAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"