TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
MOKSLAS IR ŠVIETIMAS

Lietuviškas vadovėlis – tarp geriausių Europoje

2014 11 03 11:30

Šiemet vykusioje tradicinėje Frankfurto (Vokietija) knygų mugėje lietuviškas dailės vadovėlis, parengtas leidyklos „Šviesa“, pateko tarp autoritetingų ekspertų atrinktų geriausių šviečiamojo pobūdžio leidinių.

Spalio 8-12 dienomis vykusioje Frankfurto knygų mugėje Europos mokomosios literatūros leidėjų grupė (EEPG), kartu su švietimo žiniasklaidos tyrėjų bendruomene „IARTEM“ kasmet organizuojanti Geriausių Europos mokymo(si) priemonių apdovanojimus, didelį dėmesį skyrė 2013 metais išleistam leidyklos „Šviesa“ dailės mokymo(si) komplektui IX-X klasėms. Leidyklai ir vadovėlio autorėms – Irenai Staknienei, Rimai Tuinylaitei bei Romualdai Zareckienei – skirtame apdovanojime pabrėžiama, kad šis dvejus su puse matų rengtas vadovėlis labiausiai iš kitų mokomojo pobūdžio leidinių išsiskyrė aiškia bei unikalia dailės ir meno kūrinių vertinimo sistema.

Renkant geriausius Europoje išleistus vadovėlius, tarptautinė ekspertų komisija kasmet vertina šviečiamuosius leidinius pagal aštuonis kriterijus – aktualumą, aiškumą, patikimumą, patrauklumą, lankstumą, bendrumą, įsitraukimą, socializaciją, o apdovanojimai skiriami keturiose kategorijose. Vienoje iš šių kategorijų – interaktyvių skaitmeninių sprendimų – specialus komisijos prizas už išskirtinį vadovėlio vertingumą atiteko leidyklai „Šviesa“.

Pasak vienos iš BELMA apdovanojimų komisijos narių ir ekspertų Lietuvos Edukologijos universiteto doc. dr. Danguolės Kalesnikienės, šis įvertinimas rodo aukštus autorių pasiekimus ir leidyklos darbo kokybę.

„Tai – įrodymas, kad leidykla turi gerų autorių, o vadovėlių leidybą vertina atsakingai ir profesionaliai, nestovi vietoje ir nuolat tobulėja. Apdovanojimu pažymima, kad inovatyvus vadovėlis išsiskiria kokybe ir yra aukštos vertės, ko dažnai trūksta kituose vadovėliuose“, – teigė D. Kalesnikienė.

Leidyklos „Šviesa“ leidinių vadovės Ingrida Navalinskienės teigimu, apdovanotame vadovėlyje pateikiama vertinimo sistema yra unikali ne tik Lietuvos, bet ir visos Europos kontekste.

„Meninio skonio lavinimas – didžiulis iššūkis mokytojui. Dalykai, kurių pagrindas yra asmenybės saviraiška, o vertinimas priklauso nuo vertintojo gebėjimų, išsilavinimo, asmeninio skonio – tokie kaip muzika, literatūra, dailė, šokis, teatras – yra ganėtinai sudėtingai apibrėžiami metodologiškai. Galime teigti, kad tokį unikalų dailės pamokoms pritaikytą vertinimo sistemos sprendimą autorės pasiūlė pirmosios ne tik Lietuvoje, bet ir Europoje“, - vadovėlio išskirtinumą plačiau apibūdino I. Navalinskienė.

Frankfurto knygų mugėje išskirtą mokymosi komplektą „Dailė. Vadovėlis IX–X klasei“ sudaro vadovėlis, kūrybinės užduotys ir interaktyvi mokytojo knyga, skirti dailės pamokoms. Kūrybinės užduotys papildo vadovėlio medžiagą, leidžia mokiniui dirbti savarankiškai, žingsnis po žingsnio gilinantis į meno suvokimą ir vėlesnę jo interpretaciją.

„Dar vienas vadovėlio išskirtinumas, kurį įvertino Europos mokomosios literatūros leidėjų grupės komisija, yra jame publikuojamas retas tapybos bei meno darbų rinkinys, parinktas pagal integruojančius temų aspektus. Komisijos nariai stebėjosi, koks gilus dailės ir meninių kompetencijų ugdymas vykdomas Lietuvoje bei koks platus dailės kūrinių spektras pateiktas vadovėlyje“, - pasakoja I. Navalinskienė.

Leidyklos atstovės teigimu, su apdovanotojo vadovėlio autorėmis - dailės mokytojomis I. Stakniene, R. Tuinylaite, R. Zareckiene - „Šviesa“ bendradarbiauja ne vienerius metus.

„Jų darbai nuo pat pradžių pasižymėjo plačiu ir giliu dailės dalyko išmanymu, šiuolaikinėmis mokymo(si) metodikomis, puikiai atitiko dabartinės mokyklos poreikius. Be to, autorės yra prisidėjusios ir prie meninio ugdymo programų parengimo. Jos bene pirmosios Lietuvoje dailės mokomųjų komplektų autorės, atveriančios galimybę mokytis dailės ir meninių kompetencijų įvairių gebėjimų vaikams, ugdančios meno mylėtoją, žinovą, suvokiančios dailę kur kas plačiau nei piešimą dailės pamokose bei suteikiančios mokiniui estetinius pagrindus meno suvokimui “, - sakė I. Navalinskienė.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
MOKSLAS IR ŠVIETIMAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"