TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
MOKSLAS IR ŠVIETIMAS

Ministras: dalis tautinių mažumų moksleivių parašė geresnius rašinius už lietuvius

2012 09 27 10:50
AFP/Scanpix nuotr.

Kai kurie moksleiviai iš tautinių mažumų mokyklų, praėjusį pavasarį laikydami bandomąjį suvienodintą lietuvių kalbos ir literatūros egzaminą, parašė geresnius rašinius nei mokiniai iš mokyklų, kuriose dėstoma lietuvių kalba, sako švietimo ir mokslo ministras Gintaras Steponavičius.

"Ne vienoje diskusijoje išsakyti nuogąstavimai, kad mokiniams bus per sunku, kad neparašys rašinio ir panašiai, nepasitvirtino. Bandomojo egzamino rezultatai parodė, kad mokiniai iš mokyklų lenkų ir rusų dėstoma kalba parašo ne tik reikalaujamus 500 žodžių apimties rašinius tomis pačiomis temomis kaip ir lietuviai, bet dalies jų (…) įvertinimai buvo aukštesni nei mokinių iš mokyklų lietuvių mokomąja kalba", - ketvirtadienį per spaudos konferenciją sakė G.Steponavičius.

Ministro teigimu, tai lėmė platesnis tautinių mažumų moksleivių literatūrinis pasirengimas, mat jiems reikia skaityti ir autorių rašančių jų gimtąja kalba kūrybą, ir lietuvių kūrinius lietuviškai.

"Kaip ir buvo spėta, platesnis literatūros mokymasis tautinių mažumų mokyklose šiuo atveju ir lietuvių, ir gimtąja kalba teikia tautinių mažumų abiturientams išsilavinimo pranašumų'', - teigė G.Steponavičius.

Pasak jo, bandomajame egzamine mokiniai rašinių temas, autorius ir kūrinius rinkosi vienodai, nepriklausomai nuo mokymosi kalbos: "Pavyzdžiui, ir lietuvių, ir lenkų dėstomąja kalba mokiniai iš pasiūlytų autorių noriai rinkosi tiek Adomą Mickevičių, kurį pastarieji skaitė lenkiškai, tiek ir J.Biliūną ar Maironį".

"Lietuvos literatūra, sukurta keliomis kalbomis, yra įdomi mūsų mokiniams, (...) ir jie supranta, kuo ji svarbi mūsų krašto kultūrai", - sakė ministras.

Tačiau ministras atkreipė dėmesį, kad per bandomąjį egzaminą pavasarį tuometinių vienuoliktokų rašybos, gramatikos ir kalbinės raiškos rezultatai tautinių mažumų mokyklose buvo prastesni nei lietuviškose. Tad tautinių mažumų moksleiviams šiemet laikant brandos egzaminą, bus taikomi mažesni rašybos, gramatikos, kalbos taisyklingumo reikalavimai.

Balandžio pabaigoje bandomąjį suvienodintą lietuvių kalbos egzaminą laikė lietuviškų ir tautinių mažumų mokyklų vienoliktokai, rengdamiesi šiais mokslo metais vyksiančiam lietuvių kalbos ir literatūros egzaminui.

Bandomąjį egzaminą laikė apie 3500 mokinių iš skirtingų Lietuvos regionų mokyklų, kuriose mokoma lietuvių arba tautinių mažumų kalbomis.

Baigę vienodą lietuvių kalbos ir literatūros vidurinio ugdymo bendrąją programą, 2013 metais visi Lietuvos abiturientai laikys vieningą lietuvių kalbos ir literatūros brandos egzaminą. Vertinant tautinių mažumų mokyklų abiturientų lietuvių kalbos egzamino darbus nuo 2013 metų nustatytas aštuonerių metų trukmės pereinamasis laikotarpis.

Brandos egzamino užduotys – rašinių temos – bus visiems vienodos, vertinimo normos raštingumo ir kalbinės raiškos aspektais pereinamuoju laikotarpiu bus skirtingos.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
MOKSLAS IR ŠVIETIMAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"