TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
MOKSLAS IR ŠVIETIMAS

Mokyklinukams technologijos – prigimties dalis

2014 04 18 15:12
Alinos Ožič (LŽ) nuotrauka

Informacinės technologijos vis aktyviau ateina į šalies švietimo įstaigas. Daugiau nei puse jų naudojasi elektroniniais dienynais, nors prieš penkmetį ant mokytojų stalų šiureno popierinių klasės dienynų puslapiai. Technologiniam progresui įtakos daro ir besikeičiantys visuomenės technologiniai įgūdžiai ir poreikiai. 

Ar mūsų mokyklos spėja prisiderinti prie mokinių išmaniųjų technologijų vartojimo įpročių ir ar pamažu žengs žingsnį, kuris pakeis ir papildys mokyklose naudojamus mokymo metodus?

Marina Vildžiūnienė, Mokyklų tobulinimo centro (MTC) programų direktorė, pastebi, kad pastaruoju metu Lietuvos mokyklos turėjo nemažai galimybių praturtinti tiek technologijų bazę, tiek ir stiprinti įgūdžius panaudoti informacines technologijas ugdymo procese. “Tai ne tik klasėje naudojamos interaktyviosios lentos ir įvairios skaitmeninės programos, bet ir, pavyzdžiui, jau gerai įsitvirtinę į praktiką elektroniniai dienynai, ne taip seniai Lietuvos mokykloms pristatytas įsivertinimo įrankis IQES, ir kt. Vis dėlto skaitmeninių technologijų panaudojimo mastas mokyklose yra netolygus. Šioje srityje reikia labiau pasistengti spėti su visuomenės skaitmeninio raštingumo tempais”, - įsitikinusi MTC programų direktorė.

M.Vildžiūnienė

Tiesa, ji atkreipė dėmesį, kad į naujoves mūsų mokyklose galbūt kartais žiūrima per atsargiai. Pasak M.Vildžiūnienės, dabar augančiai vaikų kartai kompiuteriai yra tarsi jų prigimties dalis, o mokytojų kartos žmonėms reikia priprasti prie išmaniųjų technologijų ir mokytis jomis naudotis. Kartais atsargus požiūris gali būti dėl nepakankamai tvirtų įgūdžių naudotis išmaniosiomis technologijomis.

Atsargiai į naujoves žvelgia ne tik mokytojai, bet ir mokinių tėvai. Giedriaus Vaidelio, Ugdymo plėtotės centro (UPC) direktoriaus tikinimu, kartais didesnė įtampa juntama iš tėvų pusės.

„Dažnai tėvai abejones sieja su įsivyravusiu stereotipu, kad skaitmeninės technologijos yra skirtos tik žaidimams ir kad vaikai kompiuteriais tik „žaidžia”. Tuomet tėvams siūlau, kad dirbti ir mokytis kompiuteriu paliktų tik mokyklai, o namie vaikams ribotų laiką žaisti kompiuteriu”, - sakė G.Vaidelis. Jo tvirtinimu, tiek vaikai, tiek tėvai turi įsisąmoninti, kad informacinės technologijos yra ne laisvalaikio leidimo, o mokymosi ir darbo priemonė. Keista, bet dažnai pamirštama, kad dabartiniai vaikai technologijas labai greitai perpranta ir mokytis jie nori kitaip, nei mes įsivaizdavome iki šiol.

Svarbiausia - mokytojas

Nors tyrimų, ar skaitmeninės technologijos ir jų galimybes išmanantys mokytojai gali daryti didesnę įtaką mokinių mokymuisi ir jų rezultatams, dar nėra, švietimo specialistai jau įžvelgia ir tokių sąsajų.

G.Vaidelis, UPC direktorius, pabrėžė, kad moksleivių laimėjimams esminės įtakos turi ne technologijos, ne suolas ar suremontuota mokykla, o mokytojų kompetencija.

G.Vaidelis

“Todėl ir skaitmeninių technologijų naudojimas bus sunkiai įvertinamas mokymuisi gerinti. Čia kaip sporte - negali kalbėti vien tik apie įrangos įtaką rezultatams. Svarbiau žmogaus, naudojančio tą įrangą, profesionalumas”, - įsitikinęs G.Vaidelis. Anot jo, ypač svarbu, kad mokytojai patys siektų tobulėti ir mokytųsi taikyti šiuolaikines skaitmenines technologijas mokymui.

“Manau, jei pedagogai mokymo procese naudotų daugiau moderniųjų technologijų, jie sutaupytų daugiau laiko, kurį galėtų išnaudoti gabesniems ar silpniau besimokantiems vaikams. Neabejoju, kad mokytojas, išmanantis skaitmenines technologijas ir gebantis kūrybingai pateikti medžiagą savo pamokose, tikrai labiau motyvuotų daugiau moksleivių. Be to, galėtų lengviau ir kūrybiškiau paaiškinti sunkiai suprantamas temas”, - įsitikinęs UPC direktorius.

Pasak Simono Skupo, atstovaujančio technologijų kompanijai „Samsung“ Lietuvoje, šiais laikais mokykloje įgyti gebėjimai yra tiesiogiai susiję su jaunimo konkurencingumu darbo rinkoje: "Mes, kaip technologijų kompanija, ne tik labai gerai suprantame technologinių galimybių teikiamą naudą, bet ir tai, kad lemiamą reikšmę turi gebėjimai jomis naudotis. Todėl manome, kad mokytojų skaitmeninio raštingumo gebėjimai – labai svarbus aspektas norint išugdyti gabią ateities kartą“.

Svarbiausia, anot visų pašnekovų, reikia išmokti žiūrėti į išmaniąsias technologijas kaip į galimybę praturtinti mokymo ir mokymosi procesą, o ne kaip į nepamatuotą grėsmę.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
MOKSLAS IR ŠVIETIMAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"