TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
MOKSLAS IR ŠVIETIMAS

Mokytojai ruošiasi ugdyti socialiai atsakingą jaunimą

2013 03 26 12:21
Nors vienas pagrindinių mokytojų siekių turėtų būti skatinti mokinius aktyviai, savarankiškai veiklai bei ugdyti gebėjimą priimti sprendimus savarankiškai, realybė yra kiek kitokia. / AFP/Scanpix nuotrauka

Suaugusiesiems būtina susitarti, kokiais būdais motyvuoti ir ugdyti socialiai atsakingą jaunimą. Dažnai pasitaiko atvejų, kai paaugliai jaučiasi pasimetę, nes mokytojai ir tėvai vertybes siekia diegti visiškai skirtingais metodais. 

Vienas svarbiausių jau įsibėgėjusio „Gelbėkit vaikus“ projekto „Mokykla tėvams ir auklėtojams“ tikslų – didinti mokytojų kompetenciją ugdant atsakingą jaunimą. Visą pavasarį bus rengiami specialūs mokymai „Mokykla tėvams ir auklėtojams“ – mokymų etapas, skirtas būtent mokytojams 10 šalies mokyklų.

Nors vienas pagrindinių mokytojų siekių turėtų būti skatinti mokinius aktyviai, savarankiškai veiklai bei ugdyti gebėjimą priimti sprendimus savarankiškai, realybė yra kiek kitokia. Remiantis dar 2010 m. Šiuolaikinių didaktikų centro atlikto tyrimo duomenimis, mokyklos galimybės ugdyti asmeniui būtinus gebėjimus yra ribotos. Mokyklos sistema yra sukoncentruota ties atskirų dalykų mokymu, tačiau per mažai dėmesio skiriama mokinių asmenybių ugdymui. Šio tyrimo rezultatai tik patvirtina faktą, kad svarbiausi faktoriai, lemiantys sėkmingą jaunuolių ugdymą mokykloje yra patys mokytojai ir visa mokyklos bendruomenė.

Visuomeninės organizacijos „Gelbėkit vaikus“ generalinė direktorės Rasos Dičpetrienės teigimu, šalies mokyklose įžvelgiama mokinių ir mokytojų pasitikėjimo vienas kitu stoka, nes egzistuoja spraga jaunuolių socialiniame ugdyme. „Mokytojai nėra pakankamai pasiruošę paauglių socialiniam ugdymui, ne visada randa bendrą kalbą su jais. Būtina žinoti kaip bendrauti su mokiniais, kad jie puikiai jaustųsi mokyklos bendruomenėje, užsiimtų įvairiomis iniciatyvomis ir galėtų pasitikėti savimi,“ – sakė R.Dičpetrienė.

Šiuolaikiniam mokytojui tenka nemaža našta: ne tik gerai išmokyti jaunuolius, didinti jų motyvaciją, bet ir atsižvelgti į jų emocinę savijautą mokykloje.  Dėl to mokytojams būtinas papildomas pasiruošimas, kad sugebėtų atremti visus jiems keliamus iššūkius, tą patvirtino ir 2009-aisiais Europos Sąjungoje atliktas EBPO tyrimas. Jis rodo, kad mokytojai yra praradę motyvaciją ir 13 proc. pamokos laiko sugaišta vien drausmindami neklaužadas. Viename iš VO „Gelbėkit vaikus“ organizacijos iniciuojamo projekto „Mokykla tėvams ir auklėtojams“ etapų, būtent mokytojų mokymams yra skiriamas didžiulis dėmesys. Per kovo ir gegužės mėnesius bus apmokyti 150 mokytojų visų Lietuvos apskričių mokyklose.

Projekto „Mokykla tėvams ir auklėtojams“ mokymų metu mokytojai mokomi įsigilinti į jaunuolių psichologines problemas, suprasti iš kur jos kyla, suvokti tam tikrus mokinių poelgius. Taip pat mokytojams bus diegiamas bendras suvokimas apie suprantamos vertybių sistemos svarbą, aiškinamas tam tikrų auklėjimo metodų efektyvumas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
MOKSLAS IR ŠVIETIMAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"