TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
MOKSLAS IR ŠVIETIMAS

Mokytojas – ne tik žinių perdavėjas

2014 10 03 10:12
LITEXPO archyvo nuotraukos

Į mokyklas ir mokinių gyvenimus besiveržiančios informacinės technologijos, moksleivių mentaliteto pokyčiai vis aktyviau kelia klausimą, koks turėtų būti šiuolaikinis mokytojas. Tiesa, jaunų, iki trisdešimties metų amžiaus, mokytojų mokyklose vos 5 proc., o beveik pusė – penkiasdešimtmečiai ir vyresni pedagogai. 

„Problema yra ne mokytojų vyresnis amžius, didesnė bėda ta, kad gali neatsirasti kas juos pakeičia. Apie šį kartų perėjimą reikia labai rimtai galvoti tiek skatinant gabiausius studentus rinktis pedagogo profesiją, tiek atrenkant žmones dirbti mokyklose, tiek organizuojant jiems ypač aukštos kokybės studijas bei profesinę pagalbą mokytojo darbo pradžioje“, – teigia programos „Renkuosi mokyti!“ koordinatorė Gabrielė Characiejienė.

Apie tai, koks turėtų būti šiuolaikinis mokytojas bus daug diskutuojama ir lapkričio 21–23 dienomis vyksiančios parodos „Mokykla 2014“ metu. Čia vyks konferencijos, diskusijos ir mokymai, mokytojai rengs išskirtines pamokas savo kolegoms, į parodą atvykusiems mokiniams, į susitikimus lankytojus kvies psichologai ir edukacijos specialistai.

Ugdymo plėtotės centro vykdomo projekto „Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo ir perkvalifikavimo sistemos plėtra“ vadovė Rasa Šavareikaitė pastebi, kad šiuolaikinis mokytojas kasdien susiduria su gausybe iššūkių, kuriuos įveikdamas jis tobulėja: nuolatinė informacijos kaita, nežmoniškas gyvenimo tempas, naujos technologijos, nauji vaidmenys, dideli tėvų, mokyklos vadovų ir kolegų lūkesčiai bei reikalavimai, konkurencija ir kt.

Todėl, specialistų teigimu, šiuolaikinis mokytojas turėtų pasižymėti panašiomis savybėmis, kaip ir verslo organizacijos vadovas, grupių lyderiai: jis turi būti drąsus, turėti viziją, ir jos atkakliai siekti, mokėti įkvėpti, uždegti, sutelkti komandą vardan bendro tikslo, padėti kiekvienam jos nariui atsiskleisti ir tobulėti. Kartu jis ir pats turėtų sugebėti mokytis iš savo sėkmių ir klaidų, nenuleisti rankų, aktyviai ieškoti išeičių, dalytis patirtimi.

VšĮ „Kuriančios bendruomenės“ atstovas Lukas Benevičius mano, kad mokytojui turi būti sukurtos sąlygos kelti ne tik profesines kompetencijas, bet ir bendruosius gebėjimus: empatijos, įsiklausymo, konfliktų sprendimo, orientavimosi situacijose, buvimo su savimi ir kitais, motyvacijos, lankstumo, bendruomeniškumo ir pan. Tai kompetencijos, kurių prieš keliasdešimt metų mokytojams niekas nesistengė diegti. Visgi situacija palaipsniui kinta.

Psichologė Ramunė Želionienė sako, kad šiuolaikinis mokytojas turi gebėti talpinti dvi žmogaus būsenas savo gyvenime, tai yra, būti mokytoju ir kartu mokiniu. Šiuolaikiniam mokytojui neturėtų būti būdinga autoritarinė poza „iš aukščiau prieš vaikus“, nes jis ne visažinis, bet pasaulį pažinti skatinantis suaugęs.

„Mokytojas nėra tik žinių perdavėjas. Tai darniais santykiais vaikų grupėje besirūpinantis suaugęs, kuris mokosi vaikų skirtybes įpinti į grupę ir jomis praturtinti atmosferą klasėje. Už vaiką nei ugdymo standartai, nei žinios nėra svarbiau, nes mokytojas tiki vaiko poreikiu augti, savarankiškėti, tobulėti. Mokytojas tiki gerąja vaiko prigimtimi“, – šiuolaikinio mokytojo portretą piešia psichologė.

Jai antrina ir L. Benevičius, pastebintis, kad mokytojo rolė nuo „kalbėtojo“ turėtų kisti į fasilitatoriaus, kuris grupės nariams ir pačiai grupei padeda suprasti jų ugdymosi siekiamybes ir nuolatos asistuoja tiek kuriant, tiek įgyvendinant jų mokymosi uždavinius. „Šiais laikais informacija pasiekiama visiems akimirksniu. Todėl mokytojams turėtų būti svarbu ieškoti atsakymo į klausimą, kaip motyvuoti vaikus mokytis tiek asmeniškai, tiek tarpusavyje, kuriant saugią erdvę“, – teigia pašnekovas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
MOKSLAS IR ŠVIETIMAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"