ŠVIETIMASŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA

NASA atrado gigantišką planetą: gali tekti perrašyti astronomijos knygas

2017 12 06 10:59
NASA  Goddard Space Flight Center nuotrauka

NASA skelbia, jog turi paslaptingos planetos egzistavimo įrodymų, kuri kaip reikiant nustebino savo neįprastumu.

Ši milžinė pavadinta WASP-18b, nuo mūsų yra nutolusi per maždaug 325 šviesmečius, yra net 10 kartų didesnė už Jupiterį, o ją supa dusinanti anglies monoksido atmosfera. Planeta apskrieja aplink savo žvaigždę per 23 valandas.

Gyvybės formų ji palaikyti taip pat negali, nes visiškai neturi vandens ir išsiskiria ekstremaliai aukšta temperatūra.

Anglies monoksidu pripildyta aukštutinė atmosfera yra negirdėtas dalykas iki šiol atliktuose visatos tyrimuose, tad mokslininkams dar nebuvo žinoma apie jokią kitą egzoplanetą, kurioje egzistuotų toks fenomenas.

Skelbiama, kad WASP-18b priklauso planetų klasei, kuri vadinama „karštaisiais Jupiteriais“ – dujiniais gigantais, kurie skrieja orbitoje labai arti savo žvaigždės, dėl ko jose vyrauja ekstremali temperatūra.

Taip pat atlikus Hablo ir Spitzer kosmoso teleskopų stebėjimų analizes, taip pat teigiama, kad WASP-18b atmosferoje yra 300 kartų daugiau „metalų“ (elementų sunkesnių už vandenilį ir helį), negu kituose karštuosiuose Jupiteriuose.

Šis atradimas gali perrašyti visas ankstesnes mokslininkų teorijas apie tai kaip aplink planetas susiformuoja atmosferos.

ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklaminiai priedai