TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
MOKSLAS IR ŠVIETIMAS

Paskui brolių Ledų monstriukus

2015 12 16 6:00
Kompiuterinių žaidimų kūrėjai broliai Žilvinas (dešinėje) ir Šarūnas Ledai. Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Kompiuterinių žaidimų kūrėjai Žilvinas ir Šarūnas Ledai planuoja iki švenčių baigti jau ir pasaulyje populiarėjančio kompiuterinio žaidimo „Monster Buster“ atnaujinimą. Sukels į žaidimą Lietuvos lankytinus objektus. Norės tėvai su vaikais ar draugų būrelis, pavyzdžiui, apvažiuoti visus piliakalnius, įsijungs žaidimą, ir prie kiekvieno piliakalnio lauks monstriukas. Bus ir trumpas piliakalnio aprašymas, kad nereikėtų papildomai ieškoti informacijos.

Prieš trejus metus vilniečių brolių Ledų įkurta įmonė „Tag of Joy“ pelnė jau ne vieną apdovanojimą. Kompiuterinių žaidimų kūrėjai siekia, kad jų programėlės būtų įdomios, originalios ir naudingos žmonėms, todėl ir žaidimo „Monster Buster“ (lietuviškai galėtų skambėti „Monstrų gaudytojas“) dar pirminė koncepcija buvo tokia, kad papildytoji realybė skatintų nesėdėti namuose, tėvai su vaikais kartu leistų laiką gryname ore ieškdomi monstrų.

Nors galima žaidimą žaisti ir namie, iš tikrųjų daug šeimų monstrai išvilioja į kiemą ar parką. Mobiliajame telefone matydami vietovės žemėlapį, o jame – taškus, kuriuose yra monstrų portalai, žaidėjai ieško jų, per kamerą mato, kaip monstriukai atrodo realybėje, ir gali jau virtualioje arenoje su jais susikauti.

Monstriukų gaudynės Lukiškių aikštėje Vilniuje.

Kakė Makė ir ABC

Žaidimų kūrėjai taikosi į viso pasaulio rinką. Iš ten ateina ir pagrindinės pajamos. Vien mūsų šalies rinka būtų per maža. Be „Monstrų“ žaidimo, broliai Ledai yra sukūrę ir inovatyvių reklamos programėlių, ir kitų žaidimų, bendradarbiavę su pasaulinio lygio kūrėjais, kurių žaidimai sulaukė šimtus milijonų, gal net milijardus atsisiuntimų mobiliosioms platformoms.

Tarp lietuviškų įmonės „Tag of Joy“ produktų – suskaitmenintas vaikiškas personažas Kakė Makė iš žaidimo mobiliesiems prietaisams, pavasarį išleisto kartu su leidykla „Alma littera“. Anksčiau nebuvo tokio lietuviško personažo, kuris galėtų atgyti ir su kuriuo būtų galima pažaisti mobiliajame telefone.

Broliai Ledai yra išleidę ir lietuvišką skaitmeninę ABC knygelę. Verčiant jos puslapius mobiliojo telefono ar planšetės ekrane atgyja su konkrečia abėcėlės raide susijęs koks nors skaitmeninis interaktyvus žaisliukas. Pavyzdžiui, C raidės puslapyje galima pažaisti su citrina, U – užtraukti ir atitraukti užtrauktuką. Vaikams įdomu ir smagu vartyti tokią knygelę. Originali programėlė pritraukia ir padeda išlaikyti jų dėmesį, skatina greičiau mokytis abėcėlės.

Dėl žaidimų – ir studijos

„Mudu su broliu nuo ankstyvos paauglystės ieškojome kokios nors veiklos kompiuteriu. Be mokslų, kartais pažaisdavome ir kompiuterinių žaidimų. Buvo įdomu, todėl sumanėme, kad ir patys galėtume juos kurti, – pasakojo 27 metų Šarūnas. – Aš nuo mokyklos laikų buvau įsitraukęs į žaidimų projektus. Nemažai piešiau kompiuteriu ir modeliavau 3D priemonėmis. Tokia veikla atrodė kūrybinga ir techniniu požiūriu įdomi. Tikrai yra ką veikti skirtingų sričių žmonėms. Pradėjome domėtis programavimu. Įstojome ir universitetą, kad įgytume specialybę, leisiančią dirbti ta kryptimi.“

Vilniaus universiteto (VU) Matematikos ir informatikos fakultete Šarūnas baigė programų sistemų magistro studijas. Dvejais metais vyresnis Žilvinas dabar studijuoja informatikos doktorantūrą ir dėsto studentams kompiuterinių žaidimų kūrimo kursą, pagrįstą asmenine patirtimi. Abiem su broliu kompiuterinių žaidimų kūrimas yra profesija, darbas, kartu plėtojamas verslas.

„Dar prieš kokius penkerius metus studentai net nežinojo, kad Lietuvoje įmanoma rasti tokį darbą – kurti kompiuterinius žaidimus, ir kad galima tokia profesija, – kalbėjo Žilvinas. – Nors pasaulyje žaidimų kūrimas – labai didelė industrija, ir pelningumu, ir biudžetu jau kurį laiką nenusileidžianti Holivudo filmams ir jau senokai aplenkusi muzikos industriją. Pastaraisiais metais didžiausi pasaulio žaidimai turi tokį pat biudžetą ir tiek pat uždirba, kiek, sakysim, pelningiausi filmai.“

Visa bendruomenė

Mūsų šalyje sukuriama apie kelias dešimtis žaidimų per metus. Jie, pasak Šarūno, dažniausiai būna mažo biudžeto, skirti mobiliesiems telefonams ir gana paprasti. Tiesiog laikui praleisti, tarkim, kelias minutes laukiant stotelėje autobuso.

Iš viso Lietuvoje yra apie 40–50 kompiuterinius žaidimus kuriančių įmonių. Daugelis jų – nedidelės, iki 10 žmonių. Tačiau yra ir tokių, kurios turi po keliasdešimt darbuotojų ir kuria visam pasauliui žinomus žaidimus. Turbūt didžiausioje įmonėje „Nordcurrent“ dirba beveik 100 žmonių. Jie kuria vieną žaidimą po kito ir darosi vis populiaresni. Naujausias žaidimas sulaukė per 50 mln. atsisiuntimų visame pasaulyje ir yra vienas populiariausių tarp žaidimų mobiliesiems prietaisams pasaulio mastu.

„Kuo daugiau Lietuvoje bus žaidimų kūrėjų, tuo geriau mums visiems – Vilniuje, Kaune ar Klaipėdoje. Gali paskambinti, nuvažiuoti, susitikus arbatos išgerti ir pasidalyti patirtimi, kas pavyko, o kas ne, kaip verta ir kaip neverta daryti. Kuriasi tarsi tokia bendruomenė, kompiuterinių žaidimų kultūra, – sakė Žilvinas. – Šioje srityje atsiranda vis daugiau žmonių ir daugiau galimybių veikti. Ir studentai, kuriems dėstau, gali prisidėti, patys į šią veiklą įsitraukti.“

Penkios žvaigždutės

Šiais laikais patekti į tarptautinę kompiuterinių žaidimų rinką gana lengva. Kaip patikino Šarūnas, vadovaujantis įmonei „Tag of Joy“, tereikia nusipirkti leidėjo licenciją. Pavyzdžiui, mobiliesiems prietaisams ji kainuoja iki 100 JAV dolerių. Tačiau išsilaikyti tarptautinėje rinkoje ir iš jos užsidirbti – kur kas sunkiau.

„Mums šiuo požiūriu sekasi. „Monstrų“ žaidimas kol kas yra tik „Windows“ telefonuose. Ta rinka gana maža, palyginti su „iPhone“ ir „Android“ telefonais, bet vis tiek sulaukėme daugiau kaip pusę milijono atsisiuntimų visame pasaulyje. Žmonėms tikrai patinka: parduotuvėje yra per dešimt tūkstančių įvertinimų, kurių vidurkis – penkios žvaigždutės iš penkių, – pasakojo broliai. – Kitais metais planuojame eiti ir į kitas mobiliąsias platformas – „iPhone“ ir „Android“ prietaisus. Jei ten taip pat gerai seksis, žaidimas tikrai gali sulaukti pasaulinės sėkmės.“

2012 metais konkurse „Startup Weekend Lithuania“ brolių Ledų verslo idėja – kompiuterinis žaidimas „Monster Buster“ – laimėjo pirmą vietą. Pradinis žaidimo variantas patiko žmonėms, o labai geri atsiliepimai padrąsino kūrėjus, kad verta idėją plėtoti. 2014 metais įmonė „Tag of Joy“ gavo finansavimą iš „Microsoft“ ir „Nokia“ specialaus AppCampus.fi fondo, skirto perspektyviems mobiliesiems produktams. Šiemet vilniečiai tarptautiniame konkurse „European AppCup“ pateko tarp trijų finalininkų. Žaidimas „Monster Buster“ iš viso įvertintas jau septyniais apdovanojimais.

Brolių Šarūno ir Žilvino Ledų komandos sukurti monstriukai populiarėja pasaulyje.

Su monstrais smagiau

„Iki šiol įgyvendinome nemažai užsakymų bendradarbiaudami su kuo nors. Dabar stengiamės pereiti vien prie savo projektų, kurti vis įdomesnius, sužaidybintus variantus – žaidimus ar programėles, kur kas nors būna interaktyvaus, kad suteiktų vartotojams kokią nors naudą, būtų įdomūs, kitokie, anksčiau nematyti. Todėl imamės papildytosios realybės, skaitmeniname kai kuriuos produktus kaip Kakę Makę, įtraukiame edukacinių elementų“, – vardijo Šarūnas ir Žilvinas.

Brolių idėją į „Monstrų“ žaidimą įtraukti mūsų krašto lankytinus objektus parėmė Lietuvos kultūros taryba. Nors darbo nemažai, nes reikia tuos objektus pirmiausia surasti, atrinkti, paruošti ir tada sudėti į žaidimą, kūrėjai optimistiškai planuoja iki švenčių išleisti „Monstrų“ atnaujinimą. Vėliau galbūt į žaidimą įtrauks visos Europos lankytinus objektus, o dar vėliau – gal net viso pasaulio.

„Norėjome pradėti nuo Lietuvos, nes čia lengviau išbandyti, ar žmonėms patinka. Kita vertus, esame lietuviai ir norime ką nors naudinga Lietuvai duoti, – sakė broliai. – Žaidimas padeda geriau pažinti istoriją ir tas pažinimas kartu smagus. Su monstrais visada smagu, nes jie turi stebuklingų galių ir išvaizdą, suteikiančią tų galių. Mūsų monstriukai labai originalūs – panašių niekur nerasite. Jų tokios įdomios išskirtinės savybės, kad net mažiems vaikams labai patinka.“

Brolių komandoje

Įmonėje „Tag of Joy“ šiuo metu dirba keturi žmonės. Daugiau pasikviečiama įgyvendinti konkrečių projektų. Kuriant žaidimus reikia ir dailininkų, ir muzikantų, ir istorijos autorių, ir programuotojų. Pavyzdžiui, visus 36 monstriukus nupiešė Modestas Rimkus, dailininkas ir programuotojas, dalyvavęs taip pat kuriant ABC knygelę. Animavo monstriukus Julius Liubertas. Žilvinas ir Šarūnas programuoja žaidimus, tačiau Šarūnas kartais prisideda ir prie vaizdinių dalykų.

Broliai neabejoja, kad kartu dirbti lengviau. Dažniau galima pasitarti ir pasitikėjimas kur kas didesnis. Dviese kur kas lengviau ir pradėti verslą. Su broliu išsiaiškinsi, jei kas nepatinka. Neišvyks nieko nepasakęs, kaip būna, kai net geriausi draugai, pradėję verslą, dėl ko nors susipyksta.

„Šeimoje tikriausiai taip rečiau nutinka. Galima susipykti, bet vis tiek susitarsi. Smagu, kad esame broliai, o ne po vieną“, – sakė kompiuterinių žaidimų kūrėjai.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
MOKSLAS IR ŠVIETIMAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"