Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATAŠVIETIMAS
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
MOKSLAS IR IT

Per nelegalias svetaines plinta naujas virusas

 
2017 08 27 6:45
pixabay.com nuotrauka

Kai kuriose neofiliaciose svetainėse ėmė sklisti naujas virusas „Joao“, plintantis per kompiuterinius žaidimus. 

Jis įsiskverbia nepastibai ir prasilaužia pro kitiems virusams paprastai sunkiai įveikiamas sienas. Apie tai pranešė virusą nustačiusi tarptautinė saugumo sprendimų kompanija ESET.

„Kenkėjo platinimui programišiai pasinaudojo populiariais internetiniais vaidmenų žaidimais, kuriuose vienu metu dalyvauja daug žaidėjų. Šie žaidimai buvo modifikuoti, kad galėtų atsiųsti kitus virusus“, – komentuoja ESET kenksmingų programų tyrėjas Tomaš Gardon.

Tarp pakenktų žaidimų buvo naudojami keli „Aeria Games“ žaidimai, platinami neoficialiose svetainėse. Rašant šį straipsnį, „Joao“ kenkėjų atsisiuntėjas buvo platinamas su anime stiliaus žaidimu „Grand Fantasia“.

„Joao“ virusu užkrėsti žaidimai galėjo rinkti informaciją iš žaidėjų kompiuterių, atsisiųsti papildomus komponentus iš valdymo ir kontrolės serverio. Šie komponentai pasižymėjo įsilaužimo pro galines duris, šnipinėjimo ir DDoS funkcijomis.

Pasak programinės įrangos platintojos „Baltimax“ pardavimų vadovo Deivido Pelenio, žaidėjai vis dažniau tampa programišių taikiniu. Žaidimų rinka nuosekliai auga – daugėja ne tik kompiuterinių, bet ir išmaniesiems telefonams pritaikytų žaidimų. Tai masina programišius, siekiančius pasipelnyti iš vartotojų duomenų: bankininkystės prisijungimų, socialinių tinklų paskyrų ir kitų asmens duomenų.

Nors įprastai kenkėjais užkrėsti žaidimai prastai veikia arba įdiegus žaidimą paaiškėja, kad jį žaisti visiškai nepavyks, „Joao“ kūrėjai pasistengė, kad vartotojai nepastebėtų jokio skirtumo. Tad antivirusinių programų bei ugniasienių nenaudojantys žaidėjai lengvai tapo programišių aukomis.

„GameOn“ vadovas Artūras Rumiancevas teigia, kad antipatija antivirusinėms programoms tarp žaidėjų yra susiklosčiusi nuo seno. „Paplitusi nuomonė, kad antivirusinė programa apkrauna kompiuterį žaidimo metu, lėmė tendenciją, jog dauguma žaidėjų ją išjungia. Šiai dienai tai tebėra mitas, nes antivirusinės programos yra labai patobulėjusios, tačiau šis mitas vis dar gajus, tad žaidėjai tampa pažeidžiami“, – komentuoja A. Rumiancevas.

Pasak jo, žaidėjai kenkėjų ir programišių atakų patiria ne tik tada, kai žaisdami internete išjungia antivirusinę programą, bet ir atsisiųsdami kenksmingas, dažniausiai piratines programas, kad veiktų jų norimi žaidimai. Žaidėjai taip pat sulaukia kenksmingų sukčiavimo el. laiškų su nuorodomis į virusų atsisiuntimą ar prisegtais kenksmingais failais.

„Atakų būna ir Lietuvoje. Šiemet per mūsų kvalifikacijos į „GameOn“ kompiuterinių žaidimų turnyrą turėjome nutraukti kovas, nes viena komanda patyrė DDOS ataką, kurios nesugebėjo sustabdyti. Teko komandą pašalinti iš žaidimo ir skirti jiems techninį pralaimėjimą. Taip nutiko todėl, kad žaidėjai nenaudojo VPN ir neapdairiai saugojo savo kompiuterių duomenis – kiti žaidėjai galėjo juos paviešinti“, – pasakoja A. Rumiancevas.

Žaidimų kultūros propaguotojai tikina, kad žaidėjai yra vertinamas grobis, nes jų visa informacija yra internete. Pažengusių žaidėjų paskyros masina programišius ir dėl to, kad jose talpinami sukaupti taškai, virtuali valiuta bei kita vertinga asmeninė informacija. Pasak A. Rumiancevo, elgiantis atsakingai, virusą pasigauti žaidžiant žaidimus yra beveik neįmanoma, tačiau dauguma žaidėjų vis dar nemoka tinkamai saugoti savo duomenų ir nėra linkę naudoti apsaugos sprendimų bei legalių programų.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
MOKSLAS IR IT
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataŠvietimasTrasaKarjera
Žmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"