Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATATRASA
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITZAPAD-2017
MOKSLAS IR IT

Pirmas žingsnis link įperkamų skraidančių automobilių?

 
Stop kadras

„Kitty Hawk Corp.“, verslo gigantų palaikymą turinti kompanija, jau kurį laiką bando sukurti technologijas, reikalingas skraidančiam automobiliui. Tiesa, pirmieji prototipai labiau primena skraidantį motociklą nei automobilį. Dabar kompanija parodė kaip mokomasi skraidyti „Flyer“ skraidykle. Vaizdo įrašas atskleidžia ar svajonių transporto priemonę yra sunku valdyti.

„Kitty Hawk Corp.“ kuriama skraidyklė turi svarbią užduotį – ją pilotuoti turi būti lengva. Svajoajama, kad tokia skraidyklė taps patogia susisiekimo priemone, tačiau tam negali reikėti ilgų pilotavimo patirties metų ar specialių įgūdžių. Būtų idealu, jei išmokti valdyti „Flyer“ būtų taip pat lengva, kaip išmokti vairuoti automobilį. Todėl gamintojas į bandymus pakvietė kelis skirtingų sričių atstovus.

Tai – sraigtasparnių pilotai, sportininkai ir parasparnių entuziastai. Žinoma, visi jei turėjo šiokios tokios aviacinės patirties, nes prototipas yra labai vertingas ir kol kas nėra taip lengvai valdomas, kad jį galėtų pabandyti pilotuoti iš gatvės atvėjęs žmogus. Pirmieji bandymai parodė, kad, kai nugalima baimė, skraidyklę pilotuoti yra gana lengva.

Iš pradžių parinkti pilotai-bandytojai treniravosi simuliatoriuje, turinčiame tuos pačius valdymo įrenginius. Jie nustebo sužinoję, kad „Flyer“ valdymo svirtys primena populiariausias žaidimų konsoles. Dešinės rankos nykščiu judinama svirtelė leidžia pakeisti skraidyklės pasvirimo kampą bet kuria kryptimi, o kairėje pusėje esanti svirtis valdo aukštį ir skrydžio kryptį.

Inžinieriai stengiasi sumažinti valdymo įrenginių skaičių, tikėdamiesi, kad taip bus lengviau išmokti valdyti „Flyer“ skraidyklę. Jei pilotas nedarys nieko, skraidyklė tiesiog kabos ore. Tai yra, jei ji skris kuria nors kryptimi ir pilotas staiga paleis visas svirtis, ji sustos ir išliks pastoviame aukštyje. Taip stengiamasi padaryti taip, kad „Flyer“ galėtų valdyti visi, o skrydis nekeltų papildomo streso.

Iš pradžių bandymai atlikti prie „Flyer“ prikabinus virvę, kuri skraidyklei neleido per aukštai pakilti. Taigi, buvo išlaikomas tolygus aukštis, kuris leido susikoncentruoti į krypties ir pasvirimo valdymą. Tačiau visai neseniai šios virvės buvo atsisakyta ir „Flyer“ pagaliau pradėjo skraidyti laisvai. Teigiama, kad bandymai buvo sėkmingi – išmokti skraidyti šiuo aparatu yra pakankamai lengva, jis paklūsta piloto nurodymams ir yra pakankamai saugus.

„Flyer“ turėtų pasirodyti rinkoje dar šiemet. Nors skraidyklė tikrai nebus pigi, bus stengiamasi išlaikyti patrauklią kainą. Ją valdyti panorusiems žmonėms nereikės jokios piloto licencijos. Skamba per gerai, kad būtų tiesa? Taip ir yra – „Flyer“ galės skristi tik virš vandens, virš pastatų ar gatvių jai skraidyti uždrausta.

Tačiau tai tik pirmas kompanijos žingsnis link skraidančių automobilių. Miestų kamščius iš viršaus stebinčios asmeninės, garaže parkuojamos transporto priemonės dar teks palaukti.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
MOKSLAS IR IT
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataTrasaZapad-2017Karjera
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"