TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
MOKSLAS IR ŠVIETIMAS

Praktikos vadovų mokymuose – dalyviai iš visos Lietuvos

2014 10 13 14:49
Organizatorių nuotrauka

Į Lietuvos sveikatos mokslų universitetą (LSMU) pastarąją savaitę rinkosi medikai iš visos Lietuvos. Podiplominių studijų centras ir Anesteziologijos klinika organizavo rezidentų ir klinikinės praktikos vadovų mokymus.

Praktinius mokymus vedantys ir su rezidentais dirbantys medikai kursuose „Praktikos vadovų mokymas ir mokymo profesionalumas“ („Teach the teachers - TTT“) klausėsi LSMU dirbančios docentės, Belgrado karo akademijos dėstytojos Vojislavos Neskovič bei kitų universiteto dėstytojų pranešimų, diskutavo ir atliko įdomias užduotis komandose.

Anot prof. Andriaus Maco, šie kursai suteikia nemažai naudos dirbant su jaunais gydytojais. Pirmąkart tokiuose kursuose gydytojas dalyvavo prieš trejus metus. „Tiesą sakant, iš pradžių atrodė, kad viską jau turbūt moku, bet buvo labai įdomu sužinoti, ko dėstytojai gali išmokti kursuose.

Man buvo labai naudinga išgirsti ir sužinoti daugiau apie klinikinių įgūdžių vertinimą. Vertinimo sistema per pastaruosius metus pasikeitė. Anksčiau buvo įprasta studentus ir gydytojus rezidentus vertinti pažymiu, tačiau dabar vis populiarėja ne rezultato, o veiksmo, įgūdžių, atlikto darbo ir pastangų vertinimas. Būsimi kolegos turi žinoti savo stipriąsias puses ir tai, ką dar reikia tobulinti“, - įsitikinęs energingas dėstytojas.

Paskaitą lietuviams kolegoms skaičiusi ir diskusiją vedusi rezidentų kursų instruktorė bei žinoma medikė V. Neskovič atvira: „mokyti medicinos meno – sunkus, tačiau be galo įdomus darbas. Kai buvau jauna gydytoja, vadovas parodė, kaip reikia atlikti tyrimus, kaip jis tai daro ir kaip turėčiau tai padaryti aš. Ir viskas. Anksčiau taip ir buvo. Jei rezidentas padaro klaidą – ji slepiama. Dabar daug dėmesio skiriama pacientų saugumui, jaunų gydytojų rengimui, todėl senieji mokymo metodai liko praeityje“.

Susirinkę kursų dalyviai vienbalsiu tvirtino, jog norint išmokyti vaiką didelių pastangų nereikia, tačiau mokant suaugusį žmogų reikia nepamiršti pagarbos ir argumentų, kuo išmokta informacija ar įgyti įgūdžiai bus naudingi.

„Retas gydytojas šiandien, kai turime tiek pacientų, dokumentų, varginančio ir atsakingo darbo bei mažas algas, apsidžiaugia gavęs rezidentą. Tačiau išmanant mokymo procesą galima nuveikti labai daug“, - sakė dėstymo ekspertė.

Paprašius pašnekovės duoti dažnai pasitaikantį netinkamo mokymo pavyzdį, ji prisiminė atvejį, kurį taiko dėstytojai ir mokytojai visame pasaulyje manydami, jog taip sukuriamas interaktyvus ir produktyvus mokymasis. „Paprastai į mokymus atvykę dėstytojai mano, jog interaktyvumas ir dinamiška mokymosi atmosfera yra sukuriama, kai visi studentai yra klausinėjami paeiliui“, - aiškino V. Neskovič. Tačiau taip sukuriama įtampa, o studentas tegalvoja, kada ateis jo eilė atsakinėti. Ekspertė pataria orientuotis ne į eiliškumą, tačiau į laisvą mokymą. Studentai turi laisvai užduoti klausimus dėstytojui, diskutuoti, paskaitose dalyvauti entuziastingai. „Esu įsitikinusi, jog jei paskaitoje žaidžiama telefonais ir nesiklausoma – tai dėstytojo kaltė. Klausytojus reikia mokėti sudominti“, - kalbėjo viešnia iš Serbijos.

Podiplominių studijų centro dekanas doc. dr. Kęstučio Petrikonio teigimu, tokie kursai universitete bus rengiami ir ateityje. „Kartu su labiausiai šioje sityje patyrusių universiteto dėstytojų pagalba planuojame tokius edukacinius kursus ir seminarus rengti reguliariai. Universiteto institucinį vertinimą atlikę užsienio ekspertai atkreipė dėmesį ir pasiūlė plėsti praktikos bazes mūsų studentams. Be paruoštų kompetentingų vadovų tai neįmanoma", - kalbėjo doc. dr.K. Petrikonis.

Šie kursai rengiami jau ketvirtą kartą. Visų medicinos sričių instruktorių rengimo kurso tikslas – išmokyti instruktorius modernių teorinių žinių mokymo, žinių ir įgūdžių vertinimo būdų, nukreiptų problemos sprendimo bei diskusijos linkme. Baigę kursą instruktoriai gali mokyti jaunus specialistus ir vyresniuosius rezidentus šiuolaikiškai žvelgti į klinikinius atvejus ir jų sprendimo būdus, naudojant teorines žinias ir sukauptą patirtį. Medicinos krypties ikidiplominėse ir podiplominėse studijų programose praktinis mokymas sudaro didelę studijų laiko dalį, kuri realizuojama sveikatos priežiūros įstaigose. Aktyvus praktikos vadovų dalyvavimas praktinio mokymo procese užtikrina geresnį studentų praktinių įgūdžių įgijimą. Siekiant gerinti praktinio mokymo kokybę būtina nuolat kelti klinikinės praktikos ir rezidentūros vadovų edukacinę kompetenciją, atsižvelgiant į šiuolaikinius efektyvius praktikos mokymo metodus.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
MOKSLAS IR ŠVIETIMAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"